Gå til innhold

Zianta's Prøverørs dagbok!

Zianta

Anbefalte innlegg

Tusen takk for hilsen i dagboka mi Zianta. :D

Skulle ønske jeg hadde vært flink og startet tidlig med julegaver... Angrer på at jeg ikke gjorde det nå ja :oops: Men, det blir nok i orden med det også.l Derfor man har en mann :lol:

Ha en flott uke :D

Klem fra Wit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Zianta, og tusen takk for hilsen i dagboka mi! Det var leit at lese at dere ikke lyktes på første forsøk. Håper det går bedre neste gang! Det var litt artig å lese dagboka di fra oppholdet i Trondheim, for der bor jo jeg! Håper dere får litt glede av det byen har å tilby når dere er her oppe. Og så håper jeg at oppholdet blir 1.000.000.000.000.000 ganger bedre neste gang fordi dere lykkes med befruktning da!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsenene Pia,! Det er alltid koz med hilsener i boka.

Etter mange dager med mens murringer kom den (endelig?) på lørdag. Selvfølgelig akkurat da vi var ute og handlet, og jeg hadde glemt å ta med meg både bind og tampong. :oops: Da var det bare å gå på do og surre 1 meter med toalettpapir rund hånda og så surre det fast i trusa. :tunge1: Det er lite behagelig å går rundt med, så da var det bare å komme seg hjem så raskt som mulig. :lol: Vi fikk handlet de bursdagsgavene vi skulle.

Søndag var det å dra til søsteren til Killer for 2 av barna skulle feire bursdag. Det var koselig, men også litt slitsomt. Den nest minste er så masete. Jeg tror han er på grensen til hyperaktiv for han er høyt og lavt hele tiden og kjeften står ikke stille et sekund. Det er hyggelig å være der, men det er godt å komme hjem igjen også :roll::ler:

Begynte å spille Sims Superstar i går, litt artig det da. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen i dagboken min Zianta :D Ja, jeg er glad alle prøver har vært fine til nå. Jordmor er ihvertfall veldig fornøyd. Gleder meg til å prøve akupunktur, og ja kinder egg tenkte jeg også på :hoho: Håper bare dette hjelper nå.

Slapp masse av i helgen du også. Samle opp masse energi til neste forsøk :klem:

Klem fra Wit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YES HELG!! :hoppe:

Et venne par av oss har gått fra hverandre. Og for 2 dager siden fyttet hun ut, og tok med seg så si alle tingene deres. :sjokk: Han viste ikke noe om det, så da han komm hjem fra jobben ble han temmelig overrasket. Det var bare ting hun ikke ville ha igjen (f.eks. en gammel utslitt 2 seters sofa og pc'n hans). Hun hadde tatt med alt av kjøkkenutstyr så han har ikke en kjele eller stekepanne til å lage middag. Nå må jeg inrømme at jeg ikke har hørt hennes side av historien, men jeg syntes allikevel syndt på han. Tenk å komme hjem fra jobb og finne hele huset tomt. Bare klærne dine igjen. Seng, sengetøy, håndlkær og til og med sjampo er borte. :fy:

Det er hun som har funnet seg ny type, og da burde hun kanskje ta en litt mer ydmyk holdning. Det er forresten godt gjort å pakke og flytte et helt hus (med bl.a. to barn) i løpet av en arbeidsdag. :sjokkert:

Vi syntes jo syndt på han og siden vi har en del ting dobbelt, så samlet vi sammen litt ting (kjele, stekepanne, service, bestikk, sengetøy og hånklær) i en eske som han fikk. Det er ikke nye, fine ting men da greier han seg vertfall til han får skaffet seg nytt. Han fikk også låne den gamle stereoen min, og så har han fått lånt en 14" TV av en nabo.

:digge: Nok om det.

Vi har ingen spesielle planer for helgen, men jeg tenkte kanskje at vi kunne låne eldste sønnen til venninnen min fra i dag til i morgen. Hun er nemlig syk, så da får hun slappet av og han blir kjempe fornøyd. Han har nemlig mast i flere måneder om å få ligge over, men det har alltid vært noe som har kommet i veien - enten for han eller oss.

Kanskje vi kan kjøpe noen julegaver i morgen. :nisse: Jeg liker å være tidlig ferdig, for da slipper jeg å stresse rundt sammen med 10.000 andre i desember. Det er alltid noe vi har glemt uansett så. Vil gå en lang tur i skogen på søndag hvis været er ok.

Da hadde jeg planlagt helgen allikevel da jo. :D Men da gjenstår det bare å se om Killer er enig.

God helg til alle der ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da trist å høre om venneparet kjipt gjort av hu og flytte ut uten han viste det når et er barn i bilde :cry:

Nå vet jeg jo ikke om det var hans barn noe jeg håper og tror det ikke er :cry:

Så snille dere var og gir han masse utstyr det var han nok kjempe takknemlig for :sjarmor:

Hørtes ut som et koselig besøk dere skal ha i helgen koz da :sjarmor:

HA EN FIN HELG :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puh, som dagene flyr....

Jeg har ikke skrevet siden fredag, et er jo nesten en uke siden.

Vi hadde besøk av en liten "Qubix fan" fra fredag til lørdag. Han ville nesten ikke hjem da det var tid for det. Hadde det ikke vært for at han skulle på mer overnattings besøk til farmoren, så hadde han nok blitt hos oss lenger. :D Men det er jo bare kos, for han er det mest veloppdragne barnet jeg kjenner.

Søndag gikk vi lang tur i skogen. Det var deilig.

Mandag fikk vi middags gjest. Han som ble flyttet fra kom og spiste middag hos oss, og lånte et par flytte esker. Han flytter inn i ny leilighet. Han har funnet ut hvem som er venner og ikke. Det er mange som har stilt opp og gitt bort ting og tang. Nå har han fått så mye at han har måttet begynne å si nei til ting (det er begrenset hvor mange bokhyller man trenger i en 55 kvm leilighet).

Tirsdag var jeg på Ikea og kjøpte julegave til svigerinnen min + litt små dill som man alltid plukker med seg. Etterpå var vi hos venner av oss og spiste middag. Killer fikste noen høytalere mens vi så på Forandring Fryder. Etterpå måtte jeg hjem og se på CSI (de har ikke TVN).

Etter jobb onsdag dro vi til foreldrene min og spiste middag, for Killer hadde lovet pappa'n min å hjelpe han med den nye pc'n hans.

Jeg er veldig spent på hvordan det går med et par vi møtte når vi var på bryllupsreise. (De var også på bryllupsreise). De har første forsøk med prøverør nå. Hun startet med nesespray 10/10, og hvis jeg ikke husker feil så har hun UL i slutten av denne uke. Spennende. Jeg må ringe dem i løpet av helgen.

Nå må jeg spise lunch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Killer har kuppet internett oppkoblingen hele helgen. :x

På fredag var F. og jeg og så på Jul i Blåfjell på Oslo Nye Teater. Det var kjempe koselig. Så var vi på McDonald's og spiste etter på. Da vi kom hjem var kl. 21.30, så det var litt for sent for å ringe på hos folk. Vi ringte derfor bare på hjemme hos oss, så fikk han vertfall litt godteri. Venninnen min fortalte at han hadde vært helt "rabiat" hele dagen fordi han gledet seg så mye. Han hadde spurt hvert 15. minutt om det var lenge til jeg kom hjem fra jobb. Hun var så glad da jeg endelig kom og hentet han. :ler:

Lørdag var jeg ute og handlet bursdagsgave til Killer før broren min med dame og barn kom på besøk. Jeg lagde eplekake med krem og så koste vi oss. På kvelden så Killer og jeg på "Scorpion King" som jeg hadde kjøpt på DVD. Søndag var en slapp dag. Vi hadde planer om å gå en lang tur, men det "pissregnet" hele dagen. :veldigsur: Så da ble det å spille Sims Superstar på pc'n og se på nye Friends episoder som Killer hadde lastet ned. :Hehe:

I går var vi ute og kjøpte noen fler julegaver faktisk 4 stk :nisse: Da har vi bare de litt større tantebarna og søsken igjen. Men de kommer ikke opp med noe de ønsker seg, så det er litt vanskelig å komme på ting man kanskje tror de har lyst på. :-? Sånn er barn mye enklere. Det er bare å kjøpe noe leker eller klær.

Nå begynner jeg å bli litt lei av alt regnet som har kommet de siste dagene, men det kunne jo vært SNØ! Og det hadde ikke vært bra. Snø kan komme 1 uke før jul (gjerne ferdig måket) og forsvinne igjen 1 uke etter Nytt år. Og for de som ønsker snø uten om dette kan reise på fjellet. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste dette inlegget (inlegg nr. 4) i går, og jeg ble litt provosert da. :sinna: Som man kan se av svart mitt litt lenger ned. Det er nesten så jeg skulle ønske at hun ikke kan få barn på naturlig måte (bare neste, for det unner jeg egentilig ingen). Men håper hun sliter litt og ikke er sånn som blir gravid bare hun er i samme rom som en gutt, for det hadde vært urettferdig. :frustrert:

I går gikk Killer og jeg en lang tur. Vi skulle egentlig gå tur hver dag, men har ikke vært så flinke den siste uken. Det kompanserte vi med å gå masse i går. Det spørs om vi får gått i dag eller på lørdag. Killer har bursdag på søndag, så vi må rydde og vaske litt i dag og i morgen. Og jeg må bake kake og lager vafler på søndag. I morgen skal jeg på Cupfinale for Damer (fått gratis VIP biletter gjennom jobben), men jeg er ikke så veldig intresert i fotball så jeg var litt usikker på om jeg skulle gidde. Men da ei annen fra jobben også skulle dra sammen med døtrene sine så kan det jo bli hyggelig.

Det blir tidlig bursdag på søndag, for Killer har kjøpt biletter til Matrix Revolution som vi skal se kl. 17:30. :tommel:

Det er gøy (og litt vemodig) å lese om alle som har blitt gravide de siste ukene (Kaktus, Salamadra og Eliza). Jeg unner dem alt godt og håper at vi lykkes i neste forsøk. Jeg krysser fingrene for Pia og Tilde som har sitt forsøk i Bergen i desember. Vi satser på at det blir baby i julegave i år.

:enig: :enig_animasjon: :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja noen innlegg er sååååå provoserende at det er til å :kvalm: av,men det er vel sånne folk det klaffer for med en gang grrr

Så koselig du tenker på meg og Tilde da :wink: ja håper vi lykkes og at du er rett bak oss det hadde vært en fin start på det nye året da kunne vi lagt alt det vonde bak oss.

Nå må jeg snart igang med helge rengjøringa nå angrer jeg på at jeg ikke gjorde det i går :x

Håper du får en fin helg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem2:

Ja,så koselig at du tenker på oss.Snill du :blomst_opp:

Det er lett å bli provosert av og til,ja... :wink:

Sitter på fingrene en del ganger, men vi visste jo ikke bedre en gang ,vi heller..

Håper du får en fiiiiin helg!

Og at du snart kommer etter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk selv, det er alltid hyggelig å snakke med deg. :D

Jeg er trøtt og sliten i dag, og føler liksom ikke at det har vært helg. :-? Fredag ble brukt til å rydde og vaske før bursdags selskapet til Killer på søndag. Vi fortsatte å rydde siste rest lørdag formiddag. På ettermiddagen var jeg invitert med av jobben til å se Damenes Cup-finale. Det var faktisk artigere enn jeg hadde trodd. Medkila (Harstad) vant 1-2 over Kolboten som var storfavoritter.

Søndag var det bare å lage masse vafler. Familien min er "vaffel mostre" så jeg tror jeg stekte 50 vaffelplater (og det var bare 1 plate igjen til slutt). Jeg lagde også muffins og snille mamma'n min hadde laget "Verdens beste" kake, for det liker Killer så godt. Gjestene ble jaget ut kl. 16:15, for Killer hadde kjøpt billetter til Matrix Revolution kl. 17:30. Den var forresten veldig bra. Nå likte jeg eneren veldig godt, men toeren ble en liten skuffelse, så det var fint de tok seg sammen igjen på treeren.

Da blir neste stor kino begivenhet - Ringenes Herre 3. Men jeg har lyst til å se den nye Disney filmen - Oppdrag Nemo. De få klippene jeg har sett av den ser veldig morsome ut. Vi får låne et barn og ta med oss. :ler:

Nå er det ca. 5-7 dager før neste mens etter min beregning skal komme. Det blir litt spennende om syklusen er ok etter det avbrutte forsøket. Vi har bestemt oss for å ringe til St. Olav på denne mensen slik at jeg setter i gang med medisiner igjen i desember og uttak blir i januar. Det eneste som holder oss litt tilbake er om vi faktisk har råd til det nå. :klø:

Vi har jo bare 2000,- igjen på egenandelen før vi når 15000,- men vi må jo legge ut alt først før vi får igjen pengene av trygdekontoret. Den første pakken med medisiner kostet jo 8850,- og nå skal jeg på en sterkere dose så det blir vel sikkert like dyrt om ikke mer. Får dyppe inn i kredittkortet og betalt tilbake når trygdekontret betaler ut pengene. :x

Nå skal jeg spise lunch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er stadig vekk innom dagboka di og følger med - også må jeg jo legge igjen et lite livstegn i ny og ne...

Skjønner godt at det er litt vedmodig å lese om alle de som får to blå her inne nå - samtidig som vi merker godt at du gleder deg på våre vegne. Skulle så veldig gjerne hatt deg med på den bølgen! Jeg vil bare si at jeg har all mulig respekt for det dere går gjennom, og den dagen det blir deres tur (og alle andre som er i deres situasjon) er det ingen jeg unner det mer! Samtidig er jeg også takknemlig og veldig klar over hvor heldige vi er - det er ingen selvfølger her i livet.

Skjønner også at du blir provosert av visse innlegg her inne - og er helt enig i at de som kommer med slike uvitende kommentarer nesten fortjener å kjenne det på kroppen selv... (men bare nesten). Jeg må si at jeg får bare mer og mer respekt og forståelse for ufrivillig barnløse jo mer jeg leser i dagbøker og innlegg her inne.

Ønsker deg en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hjemme fra jobb i dag. :o Begynte å få litt vondt i hodet i går kveld, men jeg gadd ikke å ta noe for det. Jeg skulle jo legge meg snart allikevel, og det pleier jo å gå bort etter litt sønv. Men jeg voknet kl. 02.30 og hadde fremdeles vondt i hodet. Tok to paracet og la meg igjen. Da klokken ringte kl. 6 i morges var ikke hodepinen borte, den hadde i stede blitt litt værre. Jeg følte ikke for å gå på jobb, så jeg bestemte meg for å bli hjemme og sove bort hodepinen. Jeg er så sjelden borte fra jobb at det får de godta. Jeg voknet igjen kl. 10, men hodepinen var der fremdeles. Tok 2 paracet til og la meg igjen, men leste litt bok i stede for å sove. Venninnen min ringte for å høre hvordan det sto til med meg. Jeg sto opp ved 12 tiden og spiste frokost. Jeg så litt på TV. Det gikk en dokumentar på Canal+ Gul om diamanter. Masse fint der. Kunne godt tenke meg en sånn rosa diamant (verdens mest sjeldne diamant type). Men jeg tror vi sparer de pengene til prøverørsforsøket i steden for. :ler:

Nå har jeg tatt 2 Ibux og føler meg bedre. I kveld er det den store TV dagen. Forandring fryder, Ekstrem Forvandling, CSI og Friends. Kan ikke bli stort bedre. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hodepinene skapp rundt 15.30, så Ibuxen gjorde nok susen (hm, vanligvis pleier det å være Paracet som hjelper best på hodepine hos meg) :-? Men den ble borte, så da kunne jeg dra opp til venninnen min og passe lille gutt (10 1/2 mnd) som jeg er fadder til. Hun skulle se på eldste manns svømme trening, for det var siste gang i går. Lille bjørnen hadde bare sovet 1/2 time i løpet av dagen så han var så trøtt. Men han kunne ikke sove da det var litt for nærme legge tid. Jeg greide å underholde han i litt over 1 time. Da begynte han å utforske vognen sin (hjul er nemlig den store tingen om dagen). Jeg hadde satt på bremsene slik at han ikke skulle få fingrene inn i eikene eller noe slikt. Han prøvde å dytte nede slik at hjulene skulle rulle, så dyttet han oppe og nede igjen. Slik holdt han på i 15 min og ble mer og mer frustrert fordi han ikke fikk det til. Jeg lot han bare holde på siden han ikke skadet seg selv på noen måte. Til slutt ble han så sinna at han la seg ned på gulvet og hylte. :ler: Det var ganske morsom å følge med på. Jeg tok han tilslutt med og skiftet bleie og tok på han pysjamas og ga han kveldsmat. Stakkar, han var så trøtt at han ikke viste om han skulle gråte eller spise. Men jeg fikk da i han en bolle med grøt. Da vi var ferdig å spise komm mamma hjem og hun fikk slite med å holde den trøtte lille gutten oppe litt lenger. Jeg måtte hjem å spise middag.

Etter middag gikk jeg om mannen en 45 min tur, før jeg parkert liket forran TV, masse snadder på tirsdager. Vet ikke om jeg hadde vært helt fornøyd om jeg hadde fått det "sjøsyk grønne" :sprettoy: og "baby rosa" soverommet i Forandring fryder. :riste: Fargene på det andre var heller ikke finest, men litt mer levelig. Vanligvis pleier jeg å syntes det blir veldig fint, men ikke denne gangen. Nå vet jeg vertfall garntert hvilke farger jeg aldri skal bruke hjemme. :ler2:

Er tilbake på jobb i dag og formen er bra. Nå bare venter jeg på mensen. Jeg kjenner den er på vei for puppene er begynt å bli ømme. Den kommer vel sikkert til helgen. Og da kan jeg ringe St. Olav igjen.... :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så spendt på hvordan det går med et vennepar av oss som driver med sitt første prøverør forsøk nå, og de fikk satt inn egg på mandag. :o

Håper vertfall et av eggene klorer seg fast der inne.

Jeg sender positive (blå) tanker og krysser alle ledige kroppsdeler for at de skal få en (eller fler) liten baby om 9 mnd.

:hjerter::hoppe::hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg!! :hoppe:

Og da jeg var på toalettet for litt siden oppdaget jeg litt blodspor på papiret. :roll: Har kjent at det har vært på gang etter lunch tid i dag. :blunke:

Så da er det bare å ringe til Trondheim på mandag.........

Hjelp, nå ble alt plutselig veldig virkelig igjen.......

Da er det bare 20 dager til spray start - hvis de har plass til meg i januar vel og merke. Håper det, for nå hadde jeg psyket meg opp til det.

*Løper og finner kalenderen*

Spray start = 3. desember. :o

(Kanskje jeg skulle si at jeg fikk mensen en dag tidligere, for da starter jeg å spraye på bursdagen min og de må jo bety lykke??) :oops:

Om ikke lenge er det Beat for Beat :digge: og Nytt på Nytt. Anne Kat får det nok tøft i dag. Hm, nå så jeg at det går et program som heter "I kulissene under Oppdrag Nemo" som går på TVN kl. 20.30. Det vil jeg også se, hva skal jeg ofre. :klø: Jeg får se hvem som skal være med på Beat for Beat. At det skal være så mange viktige beslutninger å ta sånn på slutten av en lang arbidsuke. :ler:

I morgen skal Killer og kompisene ha gutte kveld hos han som var forloveren hans. Samboeren hans blir kastet ut og kommer til meg. Det blir kjempe kos, for vi har ikke snakket ordentlig på lenge. Hun og samboeren prøver også å få barn, men de er bare i pp 4, så der er det ingen krise ennå. Hun hadde vist EL forrige helg. Spennende om de lykkes denne gangen.

:hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med mens :sjarmor:

Spennende at dere snart er igang, håper virkelig dere lykkes

denne gangen det har dere virkelig fortjent.

Ha en flott helg :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...