Zianta Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter #61 Del Skrevet 9. oktober 2003 Da var uttaket over. Det ble faktisk bare 1 egg. Så det spørs hvordan dette går. Vi skal ned på sykhuset igjen i morgen og høre om det er et gull egg. Hvis ikke egget blir befruktet så blir dette regnet som et avbrutt forsøk, så da har vi fremdeles 3 forsøk igjen. Jeg må uansett utredes mer i og med at det har blitt så dårlig resultat av stimuleringen. Jeg hadde valgt akupunktur som smertelindring ved uttaket, men det var noe galt med apparatet som skulle gi en svak strøm til nålene i hendene og magen. De måtte derfor gi meg morfin i kanylen i hånda i stede. Men det ble ikke gjort før etter at de hadde satt lokalbedøvelsen i livmor. Så nå føler jeg meg som på en liten snurr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 9. oktober 2003 #62 Del Skrevet 9. oktober 2003 Krysser fingrene for "gull-egget". Klem fra Wit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 9. oktober 2003 #63 Del Skrevet 9. oktober 2003 Krysser virkelig armer og bein og alt som går ann å krysse. Satser på at det er GULLEGGET Tvi tvi i morgen!!! Klemmer fra pia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 9. oktober 2003 #64 Del Skrevet 9. oktober 2003 Åh,jeg håper og krysser alt jeg har for deg Zianta! :trøste: Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 9. oktober 2003 #65 Del Skrevet 9. oktober 2003 Sender deg masse positive vibber!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter #66 Del Skrevet 9. oktober 2003 Tusen takk for alle positive vibrasjoner og kryssninger! Dere er bare kjempe herlige. :kysse: I dag var vi oppe i Tyholt tårnet og spiste middag. Jeg hadde Entrecot med baktpotet, mais og kryddersmør. :rosasmil: Pappa'n min spanderte. Han har vært i Trondheim hele uken på forretningsreise. Så det er faktisk 3. gang vi spiser middag med han (og han har betalt alle gangene - kjempe snill pappa jeg har da. :D ) I morgen kl. 10:30 får vi vite om egget er blitt befruktet. Men det spørs om jeg får oppdatert dere, for vi flytter ut av pasient hotellet i morgen formiddag. Vi har fått en gratis weekend på et Rainbow Hotell. Så hvis befruktningen har funnet sted flytter vi til Rainbow og der har de ikke datarom. Da blir det oppdatering på søndag når vi er vel hjemme. Har det ikke gått bra blir det oppdatering i morgen kveld, for da drar vi rett hjem. Ikke noe hotell opphold. Det sparer vi til neste forsøk. Jeg må bare si at det er veldig flinke på Seksjonen for barnløse her på St. Olav i Trondheim. Det kan absolutt anbefales (for dere som er i samme situasjon). Hilsen en pittelitt forsiktig optimistisk Zianta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter #67 Del Skrevet 10. oktober 2003 :cry: Vi fikk telefon fra labratoriet nå. Egget var ikke blitt befruktet. Så det ble et avbrutt forsøk på oss. Skriver mer senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 10. oktober 2003 #68 Del Skrevet 10. oktober 2003 Uff så leit - føler virkelig med deg nå... :trøste: Det er lov å være lei seg... Bruk tiden sammen, også håper jeg snart at dere kan se videre fremover mot nye muligheter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 10. oktober 2003 #69 Del Skrevet 10. oktober 2003 Uff,dette var trist Zianta... :cry: Som Kaktus sier,det er lov å være lei seg nå... :trøste: Stor klem til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 10. oktober 2003 #70 Del Skrevet 10. oktober 2003 Uff det var kjempetrist, ta den tiden du trenger du. Tenker masse på deg!! :trøste: Klemmer fra pia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 11. oktober 2003 Forfatter #71 Del Skrevet 11. oktober 2003 Jeg tenkte jeg skulle skrive litt mer om dagene i Trondheim nå som jeg sitter litt mer privat. Vi kjørte opp til Trondheim torsdag 2/10 etter jobb, og var fremme på Byåsen der Munkvoll Rehabiliteringssenter (+ pasient og pårørende hotell) ligger ca kl. 22. Det var deilig å bare kunne slappe av etter en lang kjøretur. Vi fikk tildelt et rom som var greit nok. Det var litt kjedelig at toalett og dusj er på gangen, men vi overlever vel det i en uke. Sengene var også hardere enn det vi er vant til. :-? Fredag 3/10 Jeg hadde time til UL fredag. Vi dro i god tid ned til byen, der vi soste litt rundt før vi gikk til sykehuset. Det var overlegen, Dr. Düring, som sammen med en turnus kandidat gjennomførte UL på meg. Den viste 2 egg på venstre side og 3 egg på høyre side. Men alle eggene var omtrent 8-9 mm og trengte derfor noen dager til å gro på. Jeg måtte derfor ta sprøyter i 3 dager til. De økte dosen på Gonal-F fra 150ie til 225ie. De sendte resepten ned til sykehus apoteket der vi kunne hente ut medisinene. Jeg fikk også ny time for UL mandag. Medisinene kostet kr. 2.990,- så vi er nesten kommet opp i 12.000,- i medisin utgifter så langt i forsøket. Vi gikk og kikket litt mer rundt i byen før vi dro ”hjem” for å spise middag. Som alle andre institusjoner har de middag tidlig (kl. 14:00) i stede for lunsj. Middag i dag var løkballer (lignet på en mellomting mellom fiskeboller og fiskekaker) med poteter, frosne pose grønnsaker og bacon og baconfett. Det gikk å spise det men det manglet liksom hvit saus. Men sjokoladepuddingen med vaniljesaus gikk ned på høykant. Kvelden gikk med til å se på Beat for Beat og Nytt på Nytt. Jeg fant også ut at jeg hadde fått en ny type sprøyter som av en eller annen grunn var mye bedre. Lørdag 4/10 Vi sto opp og spiste frokost før vi dro ned til byen for å finne et sted hvor vi kunne kjøpe slippers. Jeg hadde glemt å pakke det. Vi trasket rundt fra den ene sko butikken etter den andre. Men de hadde bare tøfler. Alle hadde pakket ut vinterkolleksjonen sin, og den inneholder ikke slippers. Etter å ha gått rundt i et par timer ga vi opp et lite øyeblikk, men så kom vi på at vi skulle sjekke noen sportsforretninger før vi ga helt opp. Og godt var det for første sportsbutkk vi kom til hadde slippers. Vi dro hjem for å spise middag. Dagens meny var risgrøt med spekemat. Grøt er godt det, men man blir jo sulten igjen etter 2 timer. Etter å ha sløvet rundt på hotellet i mange timer dro vi ned til byen igjen for å gå på kino. American Pie 3 ble valgt. Vi likte de to andre American Pie filmene og likte også denne. Søndag 5/10 Sløve, vente, spille data spill, se litt på tv og lese bok. Middag – æsj det var wiener snitsel med poteter, frosne pose grønsaker og smeltet smør. (Det skulle senere vise seg at dette er hovedingrediensene i en hver middag. Poteter, frosne pose grønsaker og smeltet smør). Jeg er ikke glad i svinekjøtt, så det ble McDonald’s mat på meg. Vi tenkte å gå litt rundt i byen og bl.a. kikke på Nidaros domen. Men det begynte å regne så vi tok en liten kjøre tur i stede. Vi kjørte ut til Ranheim der har jobben min en avdeling. Jeg skulle levere noen papirer der dagen etterpå så vi tenkte det var like greit å finne ut hvor det var nå som bomringen var gratis. Mer sløve, vente spille data spill, se på tv (autofil for Killer) og lese bok før klokken endelig ble så mye at jeg kunne legge meg. Mandag 6/10 Ny time for UL. Eggene på høyre side har ikke vokst noe, men eggposene på venstre side var 18 og 19 mm. Det var dårligere enn forventet, men det ble bestemt at uttak skulle være på torsdag. En dag til med Gonal-F, så eggløsningssprøyte på tirsdag. Jeg var litt lei meg for 2 egg var jo ikke akkurat mye å jobbe med. Et annet par som også var til prøverørsbehandling samtidig med oss hadde tatt ut 6 egg, men bare 2 var blitt befruktet. Etter UL dro vi på besøk til jobben min. Det var hyggelig. Hjem å spise middag – skinkegrateng. Hmmm. Jeg fikk i meg litt, men det var mer pølser enn skinke i gratengen og pølser liker jeg ikke. Derfor ble jeg glad da pappaen min ringte og fortalte at han var kommet til Trondheim en dag tidligere enn forventet, og lurte på om vi ville være med ut å spise middag med han. Vi møtte han ved hotellet hans før vi gikk til en gresk restaurant som het Akropolis. Jeg bestilte steinbit filet og det var kjempe godt. Porsjonene var kjempe store, det var sikket nok mat til 3. Jeg greide ikke å spise opp alt. Gode og mette trasket vi rundt i byen litt før vi dro hjem. Tirsdag 7/10 Tiden går sakte når man ikke har penger å bruke. Det er ikke så mye her i verden som er gratis. Det ble et besøk i Nidaros domen. Fantastisk byggverk, jeg tror det ville vært plass til 10 stk Røyken kirke i Nidaros domen. Det var bra vi ikke giftet oss der, for da ville kirken sett nesten tom ut. Kl. 17:00 siste dose med Synerla nesespray. Dagens middag var kokt torsk. Killer nekter å spise det så vi spiste på Egon. Kl. 19:00 Eggløsningssprøyten. Kl. 22:35 Ny episode med Friends Sove Onsdag 8/10 Nok en dag med lite innhold og mye venting. Vi dro ned til byen og kjøpte noen DVD filmer for vi fant ut at det var en DVD spiller koblet til tv’n i dagligstuen. Endte opp med å kjøpe 5 filmer. Pappaen min ringte og fortalte at han hadde en gratis weekend på et Rainbow hotell som vi kunne få. Slik at den siste helgen ble i litt mer komfortable senger og et rom med toalett og bad. Vi skulle akkurat spise middag på Egon (igjen) så han møtte oss der og spanderte middag på oss igjen. Snill pappa. Kvelden gikk med til tv titting og vi så på en av filmene vi hadde kjøpt – Miss Undercover. Torsdag 9/10 Egg uttak kl. 08.00. Først blir vi vist inn i laboratoriet der vi leverer sædprøven og får se at det finnes liv der. Jeg har valgt akupunktur som smertelindring under uttaket. Det blir først satt en nål midt opp i hodet mitt. Denne skal virke beroligende. :-? Jeg får også en kanyle i venstre hånd i tilfelle noe skulle gå galt. Vi setter oss i en sofa på rekovery avdelingen for at nålen i hodet skal virke litt. Etter på blir vi geleidet inn på ”operasjons rommet”. Dr. Düring skal gjøre uttaket. Det blir satt nåler i anklene, hendene og på hver side av magen. Nålene i hendene og i magen skal kobles til strøm. Men apparatet som skal lede strøm virker ikke. Sykesøsteren går for å lete etter et annet. De har ikke tid til å vente og setter i gang. Først med vasket de meg. Aldri har jeg vel blitt vasket så grundig nedentil. Veldig rar følelse. Så satte de bedøvelses sprøyte i livmoren. Å, vondt da. :o Sykesøsteren kom tilbake og sa at de ikke fikk fikset apparatet nå, så jeg måtte dopes ned i stede. Jeg fikk morfin i kanylen. Fy f..n, det er noe av det ekleste jeg har vært med på. Jeg kunne kjenne stoffet gå oppover armen inne i blodåren, det brant hele veien. Sykesøsteren sprøytet inn saltvann og da ga det seg. Dr. Düring går inne med UL og ”nålen” som skal suge ut egget. Begge eggposene som skulle inneholde egg var tomme?? Hva hadde skjedd. Men bioingeniøren som skulle ta vare på eggene sa at hun hadde et egg. Ingen vet hvor det kom fra, men det så bra ut. Hmm. Etter hvilen dro vi hjem til hotellet. Ting så ikke veldig lyst ut. Vi skulle tilbake til sykehuset neste dag for å få vite om egget hadde blitt befruktet. Pappaen min er fremdeles i Trondheim og denne ettermiddagen tar han med oss ut til middag igjen. Nå til Tyhot tårnet. Det er en Egon restaurant der også, så nå har vi spist på Egon 3 ganger denne uken. Det ble kjempe koselig. Fredag 10/10 De ringer fra laboratoriet og sier at egget ikke er blitt befruktet, :cry: men Dr. Düring vil gjerne at vi skal komme inn til samtale kl. 10. Jeg blir ganske lei meg selv om jeg viste at sjansen for at dette skulle vær GULL EGGET var minimal. Men en pitteliten sjanse er fremdeles en sjanse. :oops: Nede på sykehuset sier Dr. Düring at ved neste forsøk vil de sette meg på en sterkere dose med Gonal-F, nemlig øke den til 335ie. FSH verdien mine hadde også vært litt høy, så før neste forsøk skulle jeg prøve å følge Fedon Lindbergs diett med lite sukker og karbohydrater. Jeg skulle også gå en ½ times rask tur hver dag. Dette ville hjelpe på hormonbalansen min, som igjen ville hjelpe neste forsøk. Vi bestemte oss for at det ikke var noen vits i å bruke gratis weekenden på Rainbow Hotell, men kjørt hjem i stede. En ”fordel” er at dette blir regnet for avbrutt forsøk slik at vi fremdeles har 3 forsøk. Og siden vi har brukt over kr. 13.000,- på dette forsøket blir neste forsøk nesten gratis. Jeg får en mens snart som de kaller forsøks mens, men på neste normale mens kan jeg ringe igjen. Det blir i november, så det ser ut til at jeg kan starte på nytt forsøk allerede i desember med uttak rett over nyttår. Er ikke 100% sikker på om vi gjør det, men det ser slik ut pr. dags dato. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 13. oktober 2003 #72 Del Skrevet 13. oktober 2003 Så synd at det ikke gikk bra nå Men, tenk positivt allikevel. Bedre med et avbrutt forsøk og tre gode forsøk igjen. Neste gang går det sikkert veldig bra :D Det med hormoner og sånt er noe dritt å holde på med, men forhåpentligvis vil du også ende opp med et positivt resultat. STÅ PÅ!!!! Klem fra Wit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 13. oktober 2003 Forfatter #73 Del Skrevet 13. oktober 2003 Takk for hilsenen Wit. Vi gir ikke opp så lett. Fant et annet morsomt forum her. De har et par fler tema enn KG. Her er hovedsiden. + Forum. Nei, nå må jeg hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter #74 Del Skrevet 14. oktober 2003 Nei og nei så artig nå har de fått masse nye smilys. Må teste... :klem2: :ekstra kul: :blomst_opp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 14. oktober 2003 #75 Del Skrevet 14. oktober 2003 Tusen takk for blomsten i dagboken min :D Veldig koselig! Jammen fortjener ikke du en også! :blomst_opp: Vet at det nok ikke er så veldig lett for deg nå etter forsøket,sikkert mye tanker om fremtiden osv. som svirrer,så jeg gir deg en klem også i samme slengen Morsomt med nye smileys Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 14. oktober 2003 #76 Del Skrevet 14. oktober 2003 Tusen takk for flott blomst :D Du fortjener jammen en du også :blomst_opp: Du e ei knall tøffe dame det er godt dokker klare å tenke fremover. Håper jeg snart leser TO BLÅ på sidene dine noe keg tror jeg gjør. Det blir nok babyboom 2004 :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 15. oktober 2003 #77 Del Skrevet 15. oktober 2003 Tusen takk for blomsten Zianta :D Du fortjener :blomst_opp: :blomst_opp: :blomst_opp: mange tilbake... Vet du har gjennomgått en tøff periode, men gi ikke opp :D Vi her inne støtter deg helt frem til en liten baby :D Klem fra Wit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter #78 Del Skrevet 16. oktober 2003 Åhhhhh, nei! Jeg kom bort i en knapp, så alt jeg hadde skrevet ble borte. Jeg får starte på nytt igjen da. :-? ---------------------------------------------------------------------------------------- Det er deilig å være hjemme igjen! Ingen ting er som å sove i sin egen seng. De siste dagene har jeg hatt litt vondt i korsryggen, slik som jeg pleier å få når jeg har mensen. Det er ingen blodspor ennå, men det er vel kansje noe på vei i løpet av noen dager. Det er 9 dager siden EL sprøyta. Den siste uka har det gått mye i kylling og biff sammen med pasta og salat. Vi prøvde coscos i går, men det falt ikke i smak hos Killer og jeg syntes ikke det var noe spesielt jeg heller. Så da blir det pasta eller ris. Jeg har alltid vært en godtemums :oops: så det er litt vanskelig og ikke skulle spise noe med sukker. Jeg er sikker på at de putter et eller annet i sjokolade som gjør at man blir avhengig. Men jeg skal greie det - "abstinensene" skal ikke få tak over meg mens "stoffet" forlater kroppen. I går ryddet vi i hagen og gjorde klart for vinteren. Hagemøblene er stablet og satt i en krok med presenning over. Utepeisen har også fått presenning over seg og ser nå ut som en julegave. Noe som minner oss på at det bare er litt over 2 månder til jul Tilløp til lett panikk...... Må begynne å planlegge julegavekjøp. Heldigvis har vi noen allerede. Foreldre og besteforeldre får bilde fra bryllupsdagen. Jeg ønsker meg Pirats of the Caribbian på DVD, enten til bursdag eller jul. Det har Killer fått beskjed om, så da er vel det en (nesten) sikker gave. Ellers sliter jeg med å finne på gaveønsker. Mammaen min ringte her om dagen og spurte hva vi ønsket oss. Og besteveninnen min spurte også. Er det noen som har noen flotte ideer om hva jeg kan ønske meg (uten om en baby). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter #79 Del Skrevet 17. oktober 2003 Det er helg! Nå venter jeg bare på at Killer skal hente meg på jobben - Men som alltid på fredager så skjer det noe uforusett. En jobb som haster kjempe masse og bare MÅ være ferdig i dag. Jeg blir litt frustrert da! Hadde det ikke vært for en stor eske med post (fakturaer til kunder) som jeg må levere på posten, så kunne jeg tatt bussen til Sandvik og gått rundt på StorSenteret litt. Må kjøpe en bursdagsgave til minste tantebarnet. Men nei da! Her dukker det jo stadig opp nye "smilys" Nå mangler de bare en lykke til, krysse fingrene og kanskje litt sengekos, en baby + et par andre smilys, så er det bra (SG har fremdeles flest). Tralllallalllalla.............. er lei av å vente da....... Jeg sluttet egentilg på jobben for 1 1/2 time siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 17. oktober 2003 #80 Del Skrevet 17. oktober 2003 Heisann :stortsmil: Koselig og prate med deg på MSN i dette øyeblikk :klem2: Det er fint det ikke bare er jeg som har begynt å tenke på julegaver Jeg er som regel alltid litt tidligere enn alle andre og da blir det jo ekstra kos for meg i des Håper du får en kjempe fin helg og finner noen fine presanger til bursdags presanger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå