Zianta Skrevet 17. november 2003 Forfatter #101 Del Skrevet 17. november 2003 Ennå en helg er over, sukk! Lørdag var jeg ute og shoppet litt. Kjøpte nye støvletter til meg og Indiana Jones DVD pakken. Så dro jeg og hentet en venninne på jobb. Hun var "kastet ut hjemme fra". Alle guttene i gjengen hadde gutte helg, med brettspill og drikking, så hun flyktet hjem til meg. Vi hadde det kjempe koselig. Jeg lagde en kyllinggryte med pasta, så var det salat og brød ved siden av. Vi så på den første Indiana Jones filmen og litt fotball før vi gikk og la oss. Søndag gikk vi på kino og så "Finding Nemo". Den var bare så utrolig artig. Jeg anbefaler den til alle. Og man trenger ikke kidnappe et barn for å se den, det går helt fint å gå som voksen (vertfall hvis man går på den med engelsk tale). Vi lo så masse at jeg hadde nesten vondt i magen. Spesielt da Dory skal snakke "hvalsk" I dag ringte jeg til Trondheim! Da blir det start 3. desember - MEN jeg får ikke nesespray denne gangen. Jeg får Supercure i sprøyte form! De følte ikke at nesesprayen virket ordentlig på meg sist gang. Dermed blir det sprøyter i stede, og da går det jo rett i blodet, så det må jo virke. :-? Jeg må gå på sprøyter i over 4 uker da! For jeg fikk time til første UL fredag 2. januar (dvs. at jeg "må" jobbe 1. januar for å sende ut fakturaer ) Så da blir det Trondheims tur like inn i det nye året. Jiippii! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 17. november 2003 #102 Del Skrevet 17. november 2003 Så er du igang igjen! Gratulerer! Det går nok bra med de sprøytene,selv om det ikke høres så veldig gøy ut å ta de.Men hva gjør man vel ikke?! :blunke: Håper de vil fungere godt for deg. Får håpe jeg kommer hakk i hæl i februar da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 17. november 2003 #103 Del Skrevet 17. november 2003 Grattis Det blir kjempebra for deg å komme igang, du klarer nok det med sprøytene du vet du. Jeg er også redd sprayen ikke virker på meg hm får vel snart på det snart tenker jeg :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 20. november 2003 Forfatter #104 Del Skrevet 20. november 2003 :hår: Sjokk skade! Au, det gjør vondt i lommeboka. Det er et stort hull der. :o Da jeg hentet posten i dag så lå det et brev fra sykehuset, og det lå også en post oppkravpakke fra sykehus apoteket. Den var på kr. 15.148,- :veldigsur: Nå har vi bare kr. 1.355,- igjen før vi når grensen for det som må dekkes av egene penger, men vi må jo legge ut alt først og så få tilbake fra trygdekontoret. Så da er det "offisielt". Jeg starter med sprøyter med Suprefact (ikke Supercure som jeg trodde) onsdag 3. desember. Jeg skal sette en sprøyte hver dag i 3 uker, så julaften (av alle dager!) begynner jeg med Gonal-F 375ie. Da blir det 2 sprøyter hver dag i 9 dager. Ultralyd er fredag 2. jaunar kl. 11:40. Etter jobb i dag var jeg og kjøpte meg en bluse som jeg kan bruke på julebordet onsdag. Det blir sikkert hyggelig, maten blir vertfall god. Et eller annet med elg til forret, Pinnekjøtt til hovedrett (nam) og Crem Brulet til dessert (nam-nam) Nå har vi funnet ut hva vi skal kjøpe til de vi har igjen på julegave listen. Det er jo halve jobben. Så da er det bare å ta en ettermiddag på et kjøpesenter. Har bare 4 gaver igjen. Jeg liker å være tidlig ferdig (helst før desember), for jeg kan ikke fordra å gå rundt i kø sammen med tusenvis av desperate julegave shoppere. De drev og pyntet Sandvika Storsenter med julepynt i dag. De kunne vel ventet til neste helg (første søndag i advent). Men de har jo solgt julemarsipan i mange måneder allerede så...... Håper at de greier å vente med å spille julesanger på radioen til desember. Jeg liker jul veldig godt, men det får være grenser for hvor tidlig man skal starte feiringen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 21. november 2003 #105 Del Skrevet 21. november 2003 :o :o :o JØSS for en pris det er jo helt vannvittig!!!! Det er bra de er igang blir spennende og se hvordan det går denne gangen siden behandlingen er anderledes. Krysser alt for dere skal lykkes!!!!! Ja er det ikke deilig å være nesten ferdig med julegavene Vi også en av de liker heller ikke kaoset i des,men jula er koselig. Gleder meg når det blir 1 des og julepynten kan tas frem. Gode helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 24. november 2003 Forfatter #106 Del Skrevet 24. november 2003 I dag er det 1 Månde til Julaften! Jeg fikk hentet den vanvittig dyre pakken min på fredag. Det var en stor eske full med sprøyter :o Og da jeg kikket litt bedre gjennom tingene så fant jeg ut at det ikke var en ampull for hver dag slik som jeg hadde fått sist (Gonal-F 150ie). Denne gangen var det STORE ampuller 3 stk med 1050ie og 1 stk med 450ie. Dvs at jeg må blande ut en ampull og så måle i sprøyten hvor mye jeg skal ha (som er 375ie). Det samme er det med Superfact. Der skal jeg ta 0,3 ml hver dag, men har fått ampuller med 1 ml. Hva er det med meg og sprøyter da! Skal jeg aldri få det lett jeg. :oops: Inne på FUB og SG leser jeg til stadighet om at "det gjorde ikke vondt i hele tatt og det var så lett med sånn pennesprøyte". JEG VIL HA SÅNN JEG OGSÅ!!!!!!!!!!! Lørdag hadde vi vennebursdagsfest for Killer og meg. Vi har bursdag med bare 1 mnd mellomrom. Vi tar derfor en felles fest med venner midt i mellom. Jeg lagde gryterett og frukt punsj. Frukten hadde ligget og god gjort seg i spriten et par timer før jeg blandet i juice, så det var nesten litt farlig spise de. Det var kjempe koselig, men det er også litt pes når alle overnatter. Men det må de jo nesten de bor i Oslo og vi bor nesten 4 mil utenfor. :-? Men det ble sånn når valget sto mellom antall kvadrat meter å bo på eller antall km til jobben. Killer valgte å få eget datarom (noe jeg er overlykkelig for), så da får vi ha gjester liggende i stua de få gangene i året det er aktuelt. Søndag kan oppsummeres med to ord: Sport på TV og The Sims på PS2. :ekstra kul: Jeg ringte og bestilte rom på Munkvoll Pasient og Pårørende hotell under oppholdet vårt i Trondheim igjen. Når vi tok +/- kom det faktisk ut med flest positive ting (det at de har datarom veide tungt). Det er greit at de også har 3 tv stuer (1 med DVD spiller). Dagene kan bli lange når man ikke har gener som slår ut på shopping barometeret. Vi fikk akkurat vite at venneparet som satte inn 2 egg for to uker siden mest sansynlig ikke lykkes med sitt første forsøk. Hun har hatt blødninger, men de tar blodprøve i dag for å dobbeltsjekke at det ikke bare er det ene egge som har gått. Jeg krysser fingrene for at den mikroskopiske sjansen fremdeles må være tilstede! XXXXXXXXXXX Håper! Håper! Håper! Håper! XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 24. november 2003 Forfatter #107 Del Skrevet 24. november 2003 Ble plutselig litt trist. Jeg hadde sendt Empty Arms.. til en kollega på Trondheims avdelingen vår. Jeg fikk en kjempe koselig mail tilbake. Det var så uventet med en slik sympatisk og varm respons at tårene begynte å trille hos meg. Litt rart da, for det var jo bare en så helt utrolig hærlig melding. Men det er sikkert fordi det var så uventet. Etter at forsøket ble avbrudt fikk vi jo masse sympati erklæringer osv. Men ingen av de beveget meg på samme måte må jeg inrømme. Snille J.A. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 25. november 2003 Forfatter #108 Del Skrevet 25. november 2003 Vi fikk akkurat vite at venneparet som satte inn 2 egg for to uker siden mest sansynlig ikke lykkes med sitt første forsøk. Jeg snakket med M i går. Blodprøvene bekreftet det hun var redd for. Hun var selfølgelig lei seg og skuffet, men hun greier heldigvis å se fremover. De vil komme i gang med neste forsøk så raskt som mulig, så da ser det ut til at det blir i februar/mars. I morgen er det julebord med jobben. Det er litt kjedelig at det er midt i uken, men det går bra. Jeg må kjøre uansett, for Killer er på kurs denne uken og det er ikke ferdig før kl. 18. Han vil derfor ikke rekke hjem for å hente og kjøre meg. I dag er favoritt TV dagen min. Forandring Fryder, Extreem Makeover, CSI og Friends. Kan jo nesten ikke bli bedre. Vi har jukset litt da, for jeg har allerede sett alle Friends episodene fram til episode 8 i neste sesong. :oops: De tar opp Chandler og Monicas barnløshet i mange av episodene, men det virker liksom litt for lett i forhold til virkeligheten. Nå er det jo en komiserie, så jeg skjønner at de ikke kan gå altfor dypt inn i saken, men Cortny Cox er jo Ufrivillig Barnøls i virkligheten også. Var inne på TV Guide nettop, de er jo ferdig med denne sesonen og sender repriser igjen. :x Kanskje jeg skulle jobbe litt også........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 25. november 2003 #109 Del Skrevet 25. november 2003 Tusen takk for hilsen Ziante :klem2: Trist å lese om venneparet deres som ikke lykkes Kjempe flott de klarer å se fremover håper de kommer til å lykkes i feb/mars. Ja jammen er det tv kveld om tirsdag,men jeg skal på kino hm har jo valgt hel feil dag da Men forandring fryder er slutt kjedelig for det var så artig å se hva de kunne gjøre for så lite penger. HA EN SUPERFIN TV KVELD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 25. november 2003 #110 Del Skrevet 25. november 2003 Ble plutselig litt trist. Jeg hadde sendt Empty Arms.. til en kollega på Trondheims avdelingen vår. Jeg fikk en kjempe koselig mail tilbake. Det var så uventet med en slik sympatisk og varm respons at tårene begynte å trille hos meg. Kjenner godt igjen den følelsen Zianta.Fikk også eposter fra noen venninner etter jeg hadde sendt empty arms til dem,og jeg grein jeg også ,ja... Men det gjorde litt godt også da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 27. november 2003 Forfatter #111 Del Skrevet 27. november 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 28. november 2003 #112 Del Skrevet 28. november 2003 Heisan Ziante Tusen takk for hilsen ja ddu kjenner nok godt igjen følelsen jeg har nå Men har tro på det enda blir nok kjempe skuffet hvis de ikke setter et eller to egg inn igjen. Hva sa de om dine egg på UL?? Min sa han ikke kunne se om det var gode eller dårlige egg de måtte ta de ut for å se. Håper vi snakkes på MSN før jeg reiser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 29. november 2003 #113 Del Skrevet 29. november 2003 Koselig og prate med deg på MSN, greit å høre hvordan du opplevde og få få egg. Uff nei ikke lett dette,men i løpet av 2004 er vi enten gravide eller har en baby i magen Men siden jeg er borte på tirsdag ville jeg bare si: GRATTIS PÅ FORKUDD HÅPER DU FÅR EN FIN DAG Og lykkke lykke til med medesinstart denne gangen skal det gå bra vet du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 2. desember 2003 Forfatter #114 Del Skrevet 2. desember 2003 Tusen takk Pia! Jeg har bursdag i dag! Til meg! Fikk masse fine gaver av Killer. To DVD filmer, et pc spill og et brettspill. Søndag hadde vi familieselkap hjemme med kaker og kaffe. Fikk julegardiner og juleduk av foreldrene mine. Gardinene hengte jeg opp i går, så nå er det litt julestemning hjemme. Resten kommer frem lille julaften. Gleder meg til senere i dag. Da skal vi spise middag hos min bestevenninne med familien. Minste mann på 11 mnd er bare helt utrolig sjarmerende. Jeg vil ha en sånn blid baby jeg også. I morgen er første "sp(øyte)ray" dag. Har ikke helt bestemt meg for når på døgnet jeg skal ta sprøyten. Enten blir det tidlig eller så blir det på ettermiddagen. Sprøytene skal jo tas samme tid hver dag, og jeg vet at jeg skal på kino og se "Atter en Konge" 21. desember kl. 19.30. Filmen varer i 3 timer og 20 minutter. Så da må jeg ta sprøytene før 18.30, for filmen skal jeg se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 2. desember 2003 #115 Del Skrevet 2. desember 2003 Gratulerer så masse med dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reina Skrevet 2. desember 2003 #116 Del Skrevet 2. desember 2003 Hurra for deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 2. desember 2003 #117 Del Skrevet 2. desember 2003 Hurra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 2. desember 2003 #118 Del Skrevet 2. desember 2003 Gratulerer så masse med dagen :D Lykke til med forsøket. Håper virkelig det lykkes denne gangen. Jeg skal ihvertfall tenke masse på deg. Forlater dere nå her inne. Dagene går liksom med til andre ting. Håper du også lykkes og får oppleve dette som jeg nå opplever. Klem fra Wit og lille Ida Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 2. desember 2003 #119 Del Skrevet 2. desember 2003 Hurra Zianta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 3. desember 2003 Forfatter #120 Del Skrevet 3. desember 2003 Tusen Takk for bursdagshilsenene! :oops: I dag var første sprøyte dag. 0,3 ml med Superfact i låret. Det gikk helt greit, men det klødde på stikk stedet lenge etter på. Og nå er det liksom en hard kul rundt området der jeg stakk. Håper det skal være sånn, og ikke at jeg er allergisk mot stoffet. :kgsmil: Det kan bli litt problematisk om det skal bli harde kuler over alt hvor jeg stikker. Jeg skal ta disse sprøytene i 39 dager. Jeg kommer jo til å se ut som et missfoster. Jeg er litt stolt av meg selv som greide å lage julekort og faktisk legge det inn i KG album. Her er resultatet. Velkommen hjem Pia! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå