Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2010 #1 Skrevet 7. februar 2010 Dette er andre gangen jeg gir et barn på jobb astmamedisin. Forrige gang ble jeg syk, men satte det i forbindelse med forkjølselse og brannkopper. Fikk kraftige utslett over hele ansiktet og armene, og det var ganske stereotyp oppførsel til brennkopper. Gikk over etter en ukes tid. Men nå hoster jeg, mye. Er også sår i halsen, og tørr på leppene. Er det mulig å ha en form for allergisk reaksjon på ventolin og pulmicort? Jeg tar det jo ikke direkte, men når jeg har han på fanget så får jeg en god del av dampen rett i meg.
tineline Skrevet 7. februar 2010 #2 Skrevet 7. februar 2010 Vanligvis har jo pariapparater hull til strikk, så du kan jo forsøke å tre strikk i masken og la barnet sitte ved siden av deg eller med ansiktet mot deg? Søsteren min gjorde dette "på egen hånd" fra hun var kanskje halvannet år. Da får du i alle fall kartlagt om du reagerer, dersom stoffet ikke blir like tilgjengelig for din innånding.
Gjest TS Skrevet 7. februar 2010 #3 Skrevet 7. februar 2010 Multihandicappet liten tass, så det er ikke mulig. Alternativene er på fanget eller i seng, fanget blir foretrukket av de fleste pga belastning på rygg, og at h'n roer seg litt lettere da. Det jeg sannsynligvis kommer til å gjøre er enten å bytte oppgaver med noen av de andre vaktene, eller la h'n ligge mens jeg gir inhalasjoner. Det kommer til å ta knekken på ryggen min, men det minste av to onder tror jeg. For denne hosten her er merkelig. Jeg ga kun litt av medisinen denne gang før noen andre tok over, så jeg håper jeg ikke blir syk i en uke en gang til. Da ga jeg to morgner på rad, full dose. Spesielt det utslettet jeg fikk var utrolig plagsomt, og jeg trodde det var brennkopper. Utelukker det fortsatt ikke, men timingen er noe spesiell siden jeg nå kjenner lette symptomer på det samme.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå