Gjest Oppgitt_jente Skrevet 7. februar 2010 #1 Skrevet 7. februar 2010 Hei. Jeg har lenge slitt med illeluktende utflod og vært hos diverse leger og gynokologer. Det som skjer hver gang er at de tester for kandida, titter, ser ingen ting galt og konkluderer med at jeg burde gå på en kur for sopp eller lignende. Dette hjelper ikke. Jeg er litt skeptisk på utfloden. Den lukter alt fra ost, melk, brunost, fisk, råtten fisk, osv. Den lukter alltid vondt. Lukten varier veldig. En ting som også kan nevnes er at alle mine svarte og fargede truser får hvite flekker. Dette på grunn av utflod som tar vekk fargen. De lyse og hvite blir også misfarget. Har gått på en del antibiotikakurer. Håper at noen kan komme med noen hjelpende forslag. Hilsen oppgitt ung jente.
Gjest Gjest_berta_* Skrevet 7. februar 2010 #2 Skrevet 7. februar 2010 en slags melkelukt tror jeg er ganske vanlig.. eller litt surt som sure drops liksom. Men fisk.. da kan det kanskje være bakteriell vaginose, som ofte kan være vanskelig å bli kvitt.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2010 #3 Skrevet 7. februar 2010 Ok, først og fremst - er det eneste symptomet du har vond lukt? Ikke noe kløe eller svie? Utflod kan lett ta lukt fra det du spiser, og kan derfor lukte fisk, ost, hvitløk, osv. Sålenge det ikke lukter direkte råttent ville jeg ikke bekymret meg så mye for det. Du nevner at utfloden setter flekker og tar vekk farge. Jeg har erfart at det er svette som gjør dette. Noen har svette som ikke setter flekker, andre har svette som gjør det. Du trenger heller ikke svette masse for at dette skal skje, da det er PH på svetten og ikke mengden som er avgjørende. Hvis jeg var deg ville jeg brukt hvite bomullstruser. Kanskje ikke så sexy, men det slipper til mer luft (lufter ut svetten) og gjør det mindre sannsynlig at du setter flekker på klærne. Vask forøvrig alltid undertøyet ditt på minst 60 grader. gjerne kokvask. Du burde vaske det så fort du tar det av deg for å unngå at svetten setter seg og bryter ned tøyet. Det kan selvsagt være noe annet som forårsaker dette hos deg, men det er ihvertfall et vanlig fenomen på morssiden i min familie, samt hos noen få av mine venner.
Gjest Sarah Skrevet 30. mars 2013 #4 Skrevet 30. mars 2013 Candida, i tarmene.. Som kommer av overvekst av soppen I TARMENE,, leger er ikke oppdatert på denne typen sopp... Selvom den er veldig skadelig og veldig utbredt i verden i dag, den er normalt i alle kropper, men vokser og forer på anitibiotika, sukker, hvitt mel... Søk på candida på youtube, der er det flere råd og tips.. og folk som har slitt md det selv.. Jeg også har hatt illeluktende utflod i alle år, og trodd det var pga forskjellige partnere, men nå har jeg ikke noen partner og har ikke hatt det på 6 mnd, det vedvarer,,, Nå er det gått over til utslett, tretthet, hodepine, depresjon, oppblåst mage, konstant, så nå starter salat kuren, og oregano olje, iherb.com har oil of oreganol, rå surkål skal være bra.. Eller epleeddik.. Ligg unna søtt og hvitt mel.. så kanskje det hjelper!! =)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå