Gjest jente93 Skrevet 7. februar 2010 #1 Skrevet 7. februar 2010 Heihei. Jeg har et lite dilemma her. Det har seg sånn at jeg er på en liten "oppfølging" eller, det har seg slik at jeg sliter med spiseforstyrrelser, og har fått beskjed av legen at jeg må spise 2000 kalorier for å holde vekten min nå. Men i morgen så skal jeg ut med vennene mine å spise god mat inkuludert dessert. Det var snakk om enten peppes eller kinarestaurat. Selv har magen min mest lyst til å gå på peppes og spise en slik en "tacotallerken med salat, to tacolefser med kjøtt, salsa og litt ost" og spise evt. oreokake, brownies eller eplekaka di der tilbyr som dessert. Men, jeg er ikke helt sikker på næringinnholdet i dette.. vet at det er nok omtrent 700 kcal i tacolefsene med fyll?! og oreokaka i tillegg, sikkert over 1000 kcalorier i bare den. derfor har jeg ikke samvittihet til å unnne meg det vet forresten at det er 410 kcal i oreokaka der per 100 gram, men den veier nok veldig mye og da vil også kaloriinnholdet øke de grader!! noen som forresten har peiling på næringsinnholdet i denne maten jeg har beskrevet ovenfor? tenkte da også på kinamat, ris og noe okse/kylling i sauser ville det sikkert blitt. og eplekaka med is til dessert. kalorier i dette tror dere? vil det bli mye mindre kalorier på med ved å gå på kinarestauranten tror dere? eller har dere evt. andre tips jeg kunne spist med litt god samvittighet på peppes? hovudrett og dessert er visstnok planen. Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg, svar meg da dere. hadde jeg sett utrolig pris på!
Glynis Skrevet 7. februar 2010 #2 Skrevet 7. februar 2010 Det du skal gjøre er å gjøre som oss andre når vi skal ut og spise: Glem samvittigheten din, det er bare et måltid. Nyt den. Det gjør da ingenting om du går over 2000 kalorier på én dag, du har ikke et forbud mot det.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2010 #3 Skrevet 7. februar 2010 Jeg så en gjeng anorektikere på et tv-program i går som var på behandling. De avsluttet måltidet med å gå på restaurant og bestille 3 retters meny. Der ble det nevnt at dette var en god øvelse fordi de ikke kunne vite antall kalorier i maten de fikk servert, og de var da kommet langt når de klarte å spise all maten de fikk servert uten å tenke kalorier. For deg vil dette bli en øvelse på veien mot å bli frisk. Du bør virkelig prøve å kose deg med maten uansett hva du velger å spise og prøve og glemme antall kalorier.
tineline Skrevet 7. februar 2010 #4 Skrevet 7. februar 2010 Og bare så det er sagt, er ikke 2000 kalorier i dagsrasjon veldig mye heller!
Rosalie Skrevet 7. februar 2010 #5 Skrevet 7. februar 2010 2000 kalorier er minimum av hva du skal spise pr dag for ikke å gå ned i vekt. Å spise mer enn det en gang i blant gjør slett ikke noe. Og nei - det er ikke enkelt det der. Noe av det aller vanskeligste med sykdommen din er å tørre og miste kontrollen over hva man spiser.
Mamoli Skrevet 7. februar 2010 #6 Skrevet 7. februar 2010 Hei! Jeg kjenner meg igjen i problemet ditt, jeg sliter med det samme selv. Det beste hadde jo vært å glemme samvittigheten, men det er lettere sagt enn gjort.. 2000 ckal er ikke mye, og om du koser deg en kveld og kommer over den "grensa", vil ikke det bety noe for vekta de. En del av det å bli frisk, er jo å kunne ha et mer normalt forhold til mat; dvs. at man også kan kose seg noen ganger, uten skyldfølelse. Synes du skulle prøve det, men dersom det ikke går, kan du jo evt ringe peppes og høre med dem hva kalorimengden i de ulike tingene du gjerne vil spise er?
Gjest jente93 Skrevet 7. februar 2010 #7 Skrevet 7. februar 2010 tusen takk for svar fra dere, dette setter jeg VELDIG pris på!!
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2010 #8 Skrevet 7. februar 2010 De avsluttet måltidet med å gå på restaurant og bestille 3 retters meny. Det var selvsagt oppholdet de avsluttet med et restaurantbesøk. Håper det gikk bra med deg trådstarter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå