Gå til innhold

Når slutter pelsen å skifte farge?


Gjest Huffsa

Anbefalte innlegg

Når slutter pelsen til kattungen å skifte farge? Han var lyseorange, og har blitt endel mørkere. Stripene og markeringene er blitt mørkeorange, men selve hovedfargen er lyeorange. Men siden det er mye striper så blir han veldi mørk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bump?

Hvor gammel er han da?

Han vil bli mørkere også på det lyse. Kanskje tilnærmet så mørk der som han var lys på det mørkeste når han var veldig liten.

Avhengig av hvor gammel han er, så blir ikke den mørkeste taggingen mer mørk, men de lysere partiene vil bli litt mørkere.

Dvs. jeg hakke peiling, men jeg tror en av mine katter ble mer orange i det mest lyse partiet også. Han var tabby.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bump?

Hvor gammel er han da?

Han vil bli mørkere også på det lyse. Kanskje tilnærmet så mørk der som han var lys på det mørkeste når han var veldig liten.

Avhengig av hvor gammel han er, så blir ikke den mørkeste taggingen mer mørk, men de lysere partiene vil bli litt mørkere.

Dvs. jeg hakke peiling, men jeg tror en av mine katter ble mer orange i det mest lyse partiet også. Han var tabby.

:)

( BUMP = Bring Up My Post :) )

Han er vel kanskje 14-15 uker. Fant han før jul og han var bitteliten da, kanskje 8 uker.. Han er ikke stor nok til å kastreres hvertfall :ler:

Han er litt mørkere enn på bildet nå :)

Her

og her

Endret av Huffsa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen så søt... Han blir nok ganske sånn som han er nå, kanskje en anelse mørkere men ikke noe du kommer til å se uten å se på gamle bilder, og da vil det gjelde labbene og stripene og ikke noe man kan se forskjell på. Han er jo ikke tabby men er ren stripete. :)

Så søt han er. Eksen min beholdt katta vår (hans egentlig men min også), men når jeg prater med eksen i telefonen har vi noe felles som er viktig, dvs at han vet jeg vil ta vare på frøkna hvis ikke han kan, men hun har fått nabolaget glad i seg, og har flere hjem nå... men hun velger bo hos han.

Katter er katter. Jeg er vokst opp med katter og savner kontakten. Men nå kan jeg ikke ha katt, og er vant til at det er flere enn bare jeg som har ansvar...

Hmm... dette skulle ikke bli min tråd.

Men du har en katt som jeg synes virker så fin. Rampete katte. :)

Det ser ut som han skal angripe en mus eller noe...

http://tinypic.com/view.php?pic=ot13xd&s=6

Endret av Alvina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babypelsen er helt borte når de er ca 6 måneder, på korthårete katter vil de da ha glatt overpels, og den fluffy og myke pelsen vil bare finnes i underpelsen. Og da vil vanligvis fargen også være ferdig utviklet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...