Gå til innhold

Søker tips til vinmonopolets beste rødviner under 100kr


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Vi er glade i å ta et par glass rødvin i helgene, men jeg synes det er så vanskelig å vite hvilke som er gode. Derfor ber jeg om at dere deler deres favoritter opp til 100 kr flaska. Skriv gjerne også hvilken mat den passer til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns Arrow er god. At den koster 89 kr skader jo heller ikke :gjeiper: Den er fra California og i følge flasken passer den til 'steak and tex mex', men syns den passer til alt jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenta special selection. Koster rundt 80. Chilensk cabernet-savignon, som jeg synes er nokså utviklet til den prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av de gode vinene jeg har smakt i det siste, likte jeg Trewa (Chilensk) og Corte Giara Ripasso (Italiensk) best. Begge koster rundt hundrelappen og er i Vinmonopolets standardutvalg, så man slipper å bestille.

Trewa var utmerket til ost, og kan godt drikkes for seg selv, uten mat til, også.

Corte Giara Ripasso hadde vi til vår hjemmelagde pizza som har mye smak, og den passet utmerket. Den er nok ikke fullt så god som Trewa uten mat til, men som sagt veldig god til pizzaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chapelle du Bois synst eg er god. 90kr

Jeg støtter denne. Chapelle du Bois er god! Fransk;

Middels dyp rødblå. Litt saftaktig fruktighet med preg av røde bær og urter.

Forøvrig så syns jeg at Sangre de toro er en særdeles god vin til å være under nevnte prisklasse! Spansk;

Dyp rødfiolett. Fruktighet med preg av røde og mørke bær, hint av urter.

Disse passer svært godt til mat, da spesielt storfe og lam.

Selvsagt kan de, etter min mening, også nytes uten tilbehør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste vinen jeg vet om heter Cantina Rossa. Er en italiensk vin. (Vinflasken har en pinne hengende rundt flaskehalsen) Passer vist til lyst kjøtt og svinekjøtt, jeg har drukket den ved siden av mye forskjellig mat, og drikker den gjerne alene når jeg har lyst på et glass vin. Veldig mild og god synes jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

casillero del diablo er en fin en.. chilensk vin til 100lappen (om jeg ikke husker feil)

den er faktisk bare helt fantastisk og min "faste" rødvin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luremegpå

Jeg fikke så utrolig mye vin til bursdagen, men har noen glimrende å anbefale.

Disse er ikke sterke viner, ikke for fyldige, og snille mot hodet:)

- Blackbilly

- Dawson Creek

Den beste er Robert Vic;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Dawson creek?

Har hørt om en som heter Jacob's creek, den er i hvert fall veldig god :-D

Et glass Jacob's Creek mens man ser på Dawson's Creek på en eller annen kanal, kanskje? ;)

Jeg liker Kumala (Sør Afrika).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En fantastisk god rødvin er "pinnevinen" til litt over hundrelappen. Den heter Cantina Zaccagnini og er en montepulciano d'abruzzo.

Spør du etter "pinnevin" så vet de ansatte på Polet hvilken du mener. Grunnen til kallenavnet er at det er festet en liten pinne til flasken og at originalnavnet er såpass vanskelig å huske.

Passer å drikke både med og uten mat, men er spesielt god til litt tungt, rødt kjøtt ( som f.eks en god biff ).

Oppskrift på en sanselig kveld: biff, fløtegratinerte poteter med hvitløk, brokkoli og bernaise akkompagnert av " il vino pinno " ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips, legg på 10 - 20 kroner og du vil merke stoooor kvalitetsforsjell - jeg lover.

Noen tips på viner som passer til de meste og som folk flest liker med høy kvalitet.

(44270) Zì Raffaele Aglianico 103 kr

(44465) Saladini Pilastri Rosso Piceno 105 kr

(10539) Gaston Phebus 2005 106 kr

(80317 Ch. anglade Bellevue 2007 106 kr

(48955) Vicara Barbera del Monferrato 2007 110 kr

(43302) Cuvée K 2007 110 kr

(31236) Vajra Langhe Rosso 2007 122 kr

(46616) Valpolicella Ripasso Torre del Falasco 125 kr

:kristin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...