Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 6. februar 2010 #1 Skrevet 6. februar 2010 Hei! Har planer å lage valentinesdagmiddag for noen gode venner. tenker kanskje noe biffkjøtt med poteter,grønnsaker og kanskje småpoteter.Pleier alltid bare ha pommes frites, tenkte å imponere med noe annet:) Noe alla egons biffsnadder. er bare så synd egon ikke er i byen her. Har noe oppskrift på småpoteter. Hvordan sort poteter brukes? Mottar også tips på grønnsaker. D er vel ingen som vet hvordan de lager den suuuper duper gode franske dressingen på egon?
Gjest navnelapp Skrevet 6. februar 2010 #2 Skrevet 6. februar 2010 (endret) Eg har ikkje vore på Egon, men eg kan å steike biff. ;-) Her skriv eg litt om det, og om kva ein kan ha til: http://altgodt.wordpress.com/2009/02/13/biff-pa-menyen/ Småpoteter er vel gjerne amadinepoteter, som du får i grønsaksdisken i velassorterte butikkar. Biffsnadder, er det slik strimla biff med masse krydder? Då er det jo berre å strimle biffen enten før eller etter at du steiker den, og krydre litt ekstra. Fransk dressing i mitt vokabular er olje- og eddikdressing, det lagar du av ein del eddik og tre delar god olje, og smakset med urter, salt, peppar, gjerne litt honning og sitronsaft. Endret 6. februar 2010 av Alt godt
Leanne Skrevet 7. februar 2010 #3 Skrevet 7. februar 2010 Biffsnadder: biffkjøtt i strimler sopp (gjerne flere typer) løk paprika buljong fløte krydder Stek biffstrimlene i olje til de er nesten gjennomstekt, ha i sopp, løk, paprika. Hell over litt kjøttbuljong (gjerne sånn ferdig buljong på flaske), krydder og fløte. Kok i 4-8 minutter. Kjempegodt
venus_ Skrevet 7. februar 2010 #4 Skrevet 7. februar 2010 Hva med kjærestebiff? Utrolig godt og det må vel passe bra på valentines?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå