Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2010 #1 Skrevet 6. februar 2010 En far , som har trent styrketrening i 25 år og er derfor stor og sterk, har sett seg lei av at sønnen som går i 10. klasse blir brutalt mobbet og tar en dag turen til skolen, stormer inn i klasserommet, drar av hovedmobberen alle klærne og holder han frem forran hele klassen naken. For så å sette på han håndjern og lenker han fast i et rør så han må stå der ei lengre stund i tilegg, etter at faren til offeret har gått. Hvis det var din mann som hadde gjort dette, hvordan ville du reagert? Og hvordan hadde du reagert om dette hadde skjedd på ditt hjemsted (uten at du var personlig tilknyttet til saken)? Burde faren blitt straffet om dette hadde skjedd på ordentlig? Synes du synd på mobberen eller var det greit å gjøre det?
Siiw Skrevet 6. februar 2010 #2 Skrevet 6. februar 2010 Hmm , hadde nok blitt ganske sjokkert!! nei ikke noe straff, for mobbere kan være noen sikklige tullinger...!
Gjest Basun Skrevet 6. februar 2010 #3 Skrevet 6. februar 2010 Synes det er helt greit. Mobbing ødelegger liv, og lærere får gjort svært lite med problemet.
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2010 #4 Skrevet 6. februar 2010 Heia pappa! Det er helt greit. Når alt er prøvd og det går år. Da hadde jeg bretta opp ermene og starta krig sjæl.
Gjest gurimalla Skrevet 6. februar 2010 #5 Skrevet 6. februar 2010 Selvtekt er ikke greit og vold mot barn (mobbere eller ikke) er aldri greit!
Kjetil S. Skrevet 6. februar 2010 #6 Skrevet 6. februar 2010 Selvtekt er ikke greit og vold mot barn (mobbere eller ikke) er aldri greit! Nei, dette var en idiot.
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2010 #7 Skrevet 6. februar 2010 En far , som har trent styrketrening i 25 år og er derfor stor og sterk, har sett seg lei av at sønnen som går i 10. klasse blir brutalt mobbet og tar en dag turen til skolen, stormer inn i klasserommet, drar av hovedmobberen alle klærne og holder han frem forran hele klassen naken. For så å sette på han håndjern og lenker han fast i et rør så han må stå der ei lengre stund i tilegg, etter at faren til offeret har gått. Hvis det var din mann som hadde gjort dette, hvordan ville du reagert? Og hvordan hadde du reagert om dette hadde skjedd på ditt hjemsted (uten at du var personlig tilknyttet til saken)? Burde faren blitt straffet om dette hadde skjedd på ordentlig? Synes du synd på mobberen eller var det greit å gjøre det? Er det noe du vurderer å gjøre?
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 6. februar 2010 #8 Skrevet 6. februar 2010 Heia pappa! Det er helt greit. Når alt er prøvd og det går år. Da hadde jeg bretta opp ermene og starta krig sjæl. Jepp. Da er det velfortjent av drittungene som mobber (og man kan banne på at heile greia hadde blitt filma og lagt ut på youtube fortere enn svint). Men faren hadde nok (dessverre) uansett blitt anmeldt for det og det hadde garantert fått konsekvenser..
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2010 #9 Skrevet 6. februar 2010 Selvtekt er ikke greit og vold mot barn (mobbere eller ikke) er aldri greit! Helt enig. Det vil føre til mer galt enn godt om alle skal ta loven i egne hender.
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2010 #10 Skrevet 6. februar 2010 Syntes det var stilig gjort jeg, kunne ønske flere foreldre hadde styrke og mot nok til å stoppe mobberne!!!
kriztine Skrevet 6. februar 2010 #11 Skrevet 6. februar 2010 En far , som har trent styrketrening i 25 år og er derfor stor og sterk, har sett seg lei av at sønnen som går i 10. klasse blir brutalt mobbet og tar en dag turen til skolen, stormer inn i klasserommet, drar av hovedmobberen alle klærne og holder han frem forran hele klassen naken. For så å sette på han håndjern og lenker han fast i et rør så han må stå der ei lengre stund i tilegg, etter at faren til offeret har gått. Hvis det var din mann som hadde gjort dette, hvordan ville du reagert? Og hvordan hadde du reagert om dette hadde skjedd på ditt hjemsted (uten at du var personlig tilknyttet til saken)? Burde faren blitt straffet om dette hadde skjedd på ordentlig? Synes du synd på mobberen eller var det greit å gjøre det? Det har vært helt greit for meg,når ikke skolen gjør noe , må man ta tak i ting selv synes jeg.
Myrthel Skrevet 6. februar 2010 #12 Skrevet 6. februar 2010 En far , som har trent styrketrening i 25 år og er derfor stor og sterk, har sett seg lei av at sønnen som går i 10. klasse blir brutalt mobbet og tar en dag turen til skolen, stormer inn i klasserommet, drar av hovedmobberen alle klærne og holder han frem forran hele klassen naken. For så å sette på han håndjern og lenker han fast i et rør så han må stå der ei lengre stund i tilegg, etter at faren til offeret har gått. Hvis det var din mann som hadde gjort dette, hvordan ville du reagert? Og hvordan hadde du reagert om dette hadde skjedd på ditt hjemsted (uten at du var personlig tilknyttet til saken)? Burde faren blitt straffet om dette hadde skjedd på ordentlig? Synes du synd på mobberen eller var det greit å gjøre det? Jeg klarer absolutt ikke å se at faren gjør noe galt her, jeg... Skal man ta knekken på mobbing MÅ man brette opp armen selv... (og det var jo ikke snakk om vold her.... bare velfortjent utdriting...) Det finnes jo ingen lærere som klarer å stoppe utspekulerte drittsekker, som mobbere er. Og inntil lærere tørr bruke mer styrke i kampen mot uoppdragne unger - så syntes jeg det er helt greit å hjelpe sine egne barn. Så jeg støtter mannen fullt ut, men samfunnet vi lever i - belønner jo mobbere og kjeltringer.... så straff vil han jo få desverre... noe som jeg ALDRI kommer til å forstå.... (Dette blir akkurat som noe jeg og min mann har diskutert. Kommer det inn en innbruddstyv her, og mannen min - som er stor og sterk - banker han helsesløs..... Hvem er det da som får straff????? Jo, min mann????? Forstå det den som kan)
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2010 #13 Skrevet 6. februar 2010 Ærlig talt. Er det så mange her inne som mener at man bare skal ta saken i egne hender når man er misfornøyd med andre? For et samfunn det hadde vært! "Naboen min er en dust så jeg sprayet stygge ord på veggen hans. NOE måtte jeg jo gjøre!" Tenk dere litt om før dere svarer, vær så snill, og tenk på hvordan dette hadde fungert i den virkelige verden. Om ikke annet om muligheten for at faren tar feil og ikke vet alt om saken.
Miss Puddel Skrevet 6. februar 2010 #14 Skrevet 6. februar 2010 nei, fytterakkeren, da senker man seg jo til og med til UNDER mobbernes nivå da... "two wrongs don't make one right"... (den blir ikke like bra på norsk...) dessuten har man ingen garanti for at ikke den som blir mobbet ikke utsettes for represalier etterpå, at mobbeofferet blir "han med den gærne faren, best å ikke ha noe med ham å gjøre, " etc. Jeg ble selv mobbet på skolen, alvorlig, jeg har den dag i dag fysiske skader, for ikke å snakke om psykiske. Men jeg hadde DØDD av skam hvis pappa hadde gjort noe slikt.
Gjest brutal_mann Skrevet 6. februar 2010 #15 Skrevet 6. februar 2010 Hva er gjort i forkant for å få stanset mobbingen?
Vera Vinge Skrevet 6. februar 2010 #16 Skrevet 6. februar 2010 Oj. Vold mot barn er aldri greit, om det så er mot skolens verste mobber. For ja, å avkle og lenke noen fast mot deres vilje, og i tillegg det foran mange andre, er vold. Og det er heldigvis straffbart. Jeg kan forstå foreldres frustrasjon når barnet deres blir mobbet, men dette er helt åpenbart ikke måten å gjøre det på.
Schytia Skrevet 6. februar 2010 #17 Skrevet 6. februar 2010 Jeg klarer absolutt ikke å se at faren gjør noe galt her, jeg... Skal man ta knekken på mobbing MÅ man brette opp armen selv... (og det var jo ikke snakk om vold her.... bare velfortjent utdriting...) Det finnes jo ingen lærere som klarer å stoppe utspekulerte drittsekker, som mobbere er. Og inntil lærere tørr bruke mer styrke i kampen mot uoppdragne unger - så syntes jeg det er helt greit å hjelpe sine egne barn. Så jeg støtter mannen fullt ut, men samfunnet vi lever i - belønner jo mobbere og kjeltringer.... så straff vil han jo få desverre... noe som jeg ALDRI kommer til å forstå.... (Dette blir akkurat som noe jeg og min mann har diskutert. Kommer det inn en innbruddstyv her, og mannen min - som er stor og sterk - banker han helsesløs..... Hvem er det da som får straff????? Jo, min mann????? Forstå det den som kan) Krenkelse er vel kanskje ikke løsningen uansett? Og jeg vil faktisk si det er en form for psykisk vold å bli kledd naken, mot sin vilje, forann klassen. Voksne mennesker bør løse ting på en voksen måte. Jeg er sikker på at mobberen hadde tatt det ganske seriøst hvis en stor veltrent voksen mann hadde tatt seg en alvorsprat med han.
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2010 #18 Skrevet 6. februar 2010 Synst det far gjør er heilt greit, skulle gjordt det samme med læreren også. Som heilt sikkert har lukket øynene for mobbingen, som de fleste lærere gjør..
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2010 #19 Skrevet 6. februar 2010 Hva om faren hadde gjort dette med en kvinnelig mobber? Fortsatt greit, eller hadde man da hylt opp om voldtekt og svin?
El Capitan Skrevet 6. februar 2010 #20 Skrevet 6. februar 2010 Ok, se det slik: Du kommer hjem, og finner ut at da ungen din var på skolen, så kom en rimelig stor, voksen mann inn i klasserommet. Han reiv av klærne til ungen din, holdt ham fast, og bandt ham. Hvor forbanna hadde ikke du blitt da? Dette høres ut som noe en annen unge ville gjort, men det er absolutt uakseptabelt for en voksen mann. Da skal du virkelig vite bedre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå