Gå til innhold

Å reservere seg mot telefonsalg


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Zalomine

Ja, poenget er, kan de ikke oppgi hvor de har kjøpt listene, da kan du anmelde de som ringer. Altså, ringer de fra telefonkatalogen, da bryter de loven. Ringer de fra kjøpte lister er problemet der de har kjøpt dem (gitt at de har kjøpt dem når de skal da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har reservert meg jeg også, men det tok over tre måneder før selgerne oppdaget det. vi får noen telefoner av og til. Det virker som det er noen selskaper som driter i de listene. Da sier jeg at vi har reservert oss fra telefonsalg og at de må sjekke listene sine og slenger på røret.

HAr fått noen rare varianter. noen som sier det ikke er noe salg men vil gjerne sende meg et eller annet som jeg selvfølgelig må betale for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ringte en mann som presenterte seg med fornavn, takket for sist og lurte på om jeg husket ham? Jeg svarte selvfølgelig nei, jeg kunne aldri huske å ha truffet denne mannen.

Jøss, får de virkelig solgt ting på den måten der?? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dolphina
Man må registrere en og en person i husstanden. Dette fordi reservasjonen går på personnummer, og ikke på telefonnummer.

Jeg reserverte meg for et drøyt år siden. Da ble vi oppringt flere ganger i uka. Dråpen kom da det var noe "mot krybbedød" greier som ringte. Vedkommende var veldig pågående selv om jeg sa at jeg ikke var interessert og etterpå satt jeg nesten igjen med dårlig samvittighet (Tenk om mitt barn dør i krybbedød engang?, tenkte jeg).

.

"Mot Krybbedød" ringte meg også! Jeg sa som sant var at jeg var blakk og hadde ikke råd til det, men at jeg kunne støtte ved en senere anledning, men at jeg ikke hadde mulighet nå. Da svarte damen: At da kan det være for sent. Vi trenger virkelig pengene nå! Det er jo bare så så mye og bla bla bla...

Og gjett hvem som sa ja...

Men så registrerete jeg meg og da stoppet det heldigvis!

Nå har vi ikke fasttelefon heller lenger så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...