Gå til innhold

Å reservere seg mot telefonsalg


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Brunhilde

I dag ble jeg oppringt av en hyggelig stemme som ville vite hva slags abonnement jeg hadde på mobiltelefonen min. Det ble jeg en annen dag også, men det var et annet selskap.

I postkassen min lå det på mndag tilbud om å bli medlem av en eller klubb. Tirsdag var det månedlig forsendelse av eple-eddik som var temaet, hva det blir i dag vet jeg ikke.

I dag tok jeg skrittet fullt ut, gikk inn på [url=http://www3.brreg.no/oppslag/reservasjon/index.jsp] BRØNNØYSUNDREGISTERET og reserverte meg mot telefonsalg og adressert reklame. Så nå er jeg spent på om det virker! Jeg har ihvertfall gjort mitt. Nå slipper jeg å irritere meg over telefonselgere, og de slipper å bli lei seg når jeg ikke gidder å være høflig...

Bare et lite tips til dere andre som er lei "direktereklame".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har gjort det for lenge siden, og det funker!!! Ingen ringer meg lenger. Men det hender at slike h******* selgere finner smutthull. For eksempel om jeg setter inn annonse i ei avis og vil selge bilen min, så kan du banne på at masse annonseselgere ringer for å selge meg annonse. Da er det liksom lov å ringe og plage meg da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker - men ikke alle telefonsalgselskapene er like flinke til å oppdatere listene sine mot Brønnøysunds reservasjoner. De fleste gir seg likevel rimelig kjapt med salgsargumentene når de blir foklart at jeg har reservert meg mot denslags. Noen blir sure.... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Brunilde, nå har jeg benyttet meg av den samme tjenesten online!

Håper det går litt kjappere enn 3 måneder!

=)

Igjen - takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Brunilde, nå har jeg benyttet meg av den samme tjenesten online!

Håper det går litt kjappere enn 3 måneder!

=)

Igjen  - takk!

Går ikke raskere. Dette skyldes at telefonselgerne har plikt til å oppdatere sine lister hver 3. mnd. Det er mao 3 mnd til du er garantert ute av alle lister.

Ingen ringer til meg, jeg har vært registrert lenge. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det funker ikke hos alle.........min bedre halvdel registrerte seg i brønnøysundregisteret for over 6 mnd siden..........fortsatt ringer selgerne annehver dag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Det funker ikke hos alle.........min bedre halvdel registrerte seg i brønnøysundregisteret for over 6 mnd siden..........fortsatt ringer selgerne annehver dag !

Kanskje dere må registrerers begge to? Det har ihvertfall vi gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må registrere en og en person i husstanden. Dette fordi reservasjonen går på personnummer, og ikke på telefonnummer.

Jeg reserverte meg for et drøyt år siden. Da ble vi oppringt flere ganger i uka. Dråpen kom da det var noe "mot krybbedød" greier som ringte. Vedkommende var veldig pågående selv om jeg sa at jeg ikke var interessert og etterpå satt jeg nesten igjen med dårlig samvittighet (Tenk om mitt barn dør i krybbedød engang?, tenkte jeg).

Nei da reserverte jeg meg gitt. Og det har funket veldig bra! Hender fortsatt en sjelden gang at noen ringer og da sier jeg at jeg har reservert meg og så sier jeg hadet og legger på. Neste gang noen ringer derimot skal jeg spørre dem hvor de har fått nummeret mitt fra først. Skikkelig uprofessjonelt å ikke oppdatere listene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vi registrere oss 1 gang i året??? Det sa en telefonselger da jeg lurte på hvorfor han ikke hadde sjekket listene over de som hadde registrert seg mot telefonsalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ikke ut som om det står noe om varighet på sidene til Brønnøysundregisteret. Men det står ikke at man må gjøre det hvert år, og da vil jeg anta at det gjelder fortsatt.

Logget meg også nettopp inn der med personnummeret mitt, og den reservasjonen jeg gjorde i juni i fjor er fortsatt registrert, så da bør det ikke være noen tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg registrerte meg - og det stoppet de fleste masetelefonene. Alle selgerne, men så var det alle de som kommer med telefonintervjuer med masse spørsmål.

De mest irriterende telefonoppringningene er de automatise telefonintervjuene.. Man svarer telefonen og får en automat i den andre enden! Grr...

Og så er det kjedelig når du får nytt telefonnummer og folk ringer konstant og spør etter den personen som tydeligvis har hatt det nummeret før meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Brunhilde

De gangene jeg svarer atjeg har reservert med pleier de å svare: Beklager, skal slette navnet ditt med det samme!

Eller du kan gjøre som en jeg kjenenr:

- Hei det er Den og den fra Det og det firmaet

- Skal du selge noe?

- Eh, ja...

- Da foreslår jeg at vi sparer både din og min tid, for jeg skal ikke ha noe. Farvel!

Pleier å virke bra hver eneste gang, og det beste er: Den stakkaren som tross alt har som jobb å ringe rundt slipper å føle seg skjelt ut... Noe å tenke på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva gjør man for å stoppe dem???

Mener man kan klage dem inn til Datatilsynet, da det er de som har ansvaret for all personregistrering i Norge.

Det de sier til deg er dirkete feil. Det er DE som skal sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Dersom du ER registrert som reservert i Brønnøysundregisteret, men de likevel ringer, be om å få oppgitt navn og telefonnummer til det firma som de kjøper lister av. Klag til dette firma, og nekter de kan de anmeldes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...