Gjest GjÆsT Skrevet 6. februar 2010 #1 Skrevet 6. februar 2010 Noen som har noe forslag til noe spenstig til lørdagskvelden som består av noe annet enn pizza og taco.
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2010 #2 Skrevet 6. februar 2010 Fish and chips, med hjemmelaget aioli eller tartarsaus i stedet for ertepureen i oppskriften. Eller bytt ut fisken med torsketunger. Thai blåskjell.
-Fisken- Skrevet 6. februar 2010 #3 Skrevet 6. februar 2010 Hjemmelaget lasagne, men det blir jo i samme duren som taco og pizza. Hva med reker, loff og hvitvin? En god salat med stekte kyllingstrimler, cherrytomat, rødløk, jalapenos, finhakket hvitløk, ruccola/spinat/isberg, agurk, hakket soltørket tomat, oliven, fetaost, vårløk, paprika, ristede pinjekjerner, mais, stekt champinjong osv, med en god dressing, f.eks hjemmelaget hvitløksdressing og godt brød, hjemmebakt, landbrød, rundstykker eller hvitløksbaguetter.
venus_ Skrevet 6. februar 2010 #4 Skrevet 6. februar 2010 Cottage pie, chicken tandoori, moussaka, eller pai?
LineGourmet Skrevet 6. februar 2010 #5 Skrevet 6. februar 2010 [post=http://www.matogdrikke.no/content/view/29/10265/]Ostesuffle! Kjempegodt Servèr med loff og enkel salat av ruccula, tomat og rødløk. Og gjerne en god rødvin
Gjest Feline. Skrevet 6. februar 2010 #6 Skrevet 6. februar 2010 Skjær en baguett på langs uten å skjære helt gjennom, og fyll den med masse godsaker (f.eks peperoni, skinke, kjøttdeig, tomat, ananas, paprika, mais, løk, agurk, hvitløk, tacosaus/salsa e.l.) dryss ost på toppen, ha litt krydder oppå osten og sett i ovnen i 10-15 minutter Kjempegodt, og alle i familien kan fylle hver sin baguett med det man liker
Ladylucky Skrevet 6. februar 2010 #7 Skrevet 6. februar 2010 Poteter delt i to (unngå de minste potetene..) med ost & bacon! Ha salsa og rømme til, + en god salat! fantastisk nydelig! Stek potetene i ovnen til de er blitt myke, ha på ferdigstekt småbacon og topp med ost og gratiner til osten er smeltet! mmmmmmmmmmmmmm beste vi vet ihvertfall:)
BlackBerry Skrevet 6. februar 2010 #8 Skrevet 6. februar 2010 Tikka Masala med ris, naan brød, raita og mango chutney
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2010 #9 Skrevet 6. februar 2010 Fondue eller raclette. Fleste har vel utstyr liggene innerst i skapet Har begynt å ta frem fonduegryta igjen, så deilig med masse gode dipper og bakt potet til. Går jo an å koke i buljong også.
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 7. februar 2010 #10 Skrevet 7. februar 2010 Gryterett m/ris eller salat. Lasange m/salat. Biff m/ salat. Kyllingfilet (eller kylling lår, vinger, bryst) m/ris, salat og saus. Mousakka m/salat. Wok. Pai. Heimelagd beta/grønnsaksuppe m/ flatbrød eller brød til. Salat. Skinkesteik m/ grønnsaker. Tortellini (eller hva det heiter) m/grønnsaker.
orchid1988 Skrevet 7. februar 2010 #11 Skrevet 7. februar 2010 biff m/bakt potet, champingjong stuing, salat. Også hvitløkssmør, det e nammis =) Hjemmelaget viltgryte med hjortekjøtt i. Også ha hjemmelaget potetstappe til :D Kyllingfillet stekes litt først også legges inni komfyren sammen med hvitløk blir en delig smak, lage pommefrits av poteter selv eller ha ris om man liker det best, også salat til og evt en kylling saus.
Gjest Gjest_sulten_* Skrevet 7. februar 2010 #12 Skrevet 7. februar 2010 Vi koser oss gjerne med kyllingklubber med salsa og rømme. Tilbehør kan være salat, potetgull, tacochips, hvitløksbaguett....
mia83 Skrevet 8. februar 2010 #14 Skrevet 8. februar 2010 Skjær en baguett på langs uten å skjære helt gjennom, og fyll den med masse godsaker (f.eks peperoni, skinke, kjøttdeig, tomat, ananas, paprika, mais, løk, agurk, hvitløk, tacosaus/salsa e.l.) dryss ost på toppen, ha litt krydder oppå osten og sett i ovnen i 10-15 minutter Kjempegodt, og alle i familien kan fylle hver sin baguett med det man liker Dette er veldig godt ja! Men jeg bruker bare å ha dem i ovnen i 2-3 min, fordi da er osten smeltet, mens grønnsakene ennå er "kalde" og sprø.
Gjest Feline. Skrevet 8. februar 2010 #15 Skrevet 8. februar 2010 Dette er veldig godt ja! Men jeg bruker bare å ha dem i ovnen i 2-3 min, fordi da er osten smeltet, mens grønnsakene ennå er "kalde" og sprø. Jeg har bare brukt sånne halvstekte eller frosne baguetter, så da må de nesten stå i 10 min. Men går jo an å steke baguettene først/tidigere på dagen også fylle dem og bare sette dem inn i to min før man skal spise da
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 9. februar 2010 #16 Skrevet 9. februar 2010 Sprøstekte grillbein av lam f.eks. med potetsalat, baguetter og salat?
mia83 Skrevet 9. februar 2010 #17 Skrevet 9. februar 2010 Jeg har bare brukt sånne halvstekte eller frosne baguetter, så da må de nesten stå i 10 min. Men går jo an å steke baguettene først/tidigere på dagen også fylle dem og bare sette dem inn i to min før man skal spise da Ja da skjønner jeg det! Jeg har bare brukt ferdigkjøpte i butikken jeg, men det er sikkert mye bedre med halvstekte!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå