Gå til innhold

Vektoppgang desverre


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

På 7-8 dager har jeg gått opp ganske nøyaktig 1 kg. Har trent 4 ganger på den uken, men samtidig tror jeg også at jeg har spist litt for mye også. Ihvertfall fra middag og på kvelden der jeg har hele tiden følt meg overstadig mett, men likevel spist mer enn jeg pleier. Det er jo veldig frustrerende når vekten så absolutt trengte å gå andre veien og jeg hadde endelig klart å gå ned et par kilo, og så går jeg opp ett av dem :kjefte:

Dette er i begynnelsen av eggløsningsperioden......, tror jeg. Men er usikker på hvor mye det har å si. Går litt opp i vekt under mensen som 0,5-1kg vet jeg, men skjer det under eggløsning og eller har jeg bare lagt på meg fordi jeg har overdrevet matinntaket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 7-8 dager har jeg gått opp ganske nøyaktig 1 kg.

Variasjoner på en sånn tidsskala og med så små utslag er ingenting å bry seg med overhodet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_anonym_*

enig med leifr. Det er helt vanlig å svinge litt opp og ned med en variasjon på 1-2 kg. du må veie deg over en lengre periode for å se ordentlige resultater.

Da kan du se at du kanskje går fra å svinge mellom 68 og 67 kg og 63 og 64 kg f.eks (helt vilkårlig eksempel)

Det er mye som påvirker vekten sånn sett og er helt normalt at den ikke ligger helt stabilt på et tall hele tiden. Det er derfor det er viktig å veie seg til et fast tidspunkt (helst om morgenen etter du har vært på do og før du har spist hver tirsdag f.eks). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers vil jeg hevde at akkurat hva som står på vekta er relevant for mennesker som skal konkurrere i idretter med vektklasser, og ikke for andre. Hvordan man føler seg, hvordan klærne passer, hvordan kroppen ser ut og fungerer -- det har noe å si. Ikke et jævla tall på et jævla display.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...