Gå til innhold

tynn


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kun basert på dette, så ja.

Jeg er åtte cm lavere enn deg, og veier fem kg mer enn deg, og jeg er tynn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres alt for lite ut, selv veier jeg 54 og er 169, og synes jeg er helt fin, og tynn nok, har ei vennine som veier 50 og er 170 og synes hun ser anorektisk ut..

Så du er nok noen kilo for lite, etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... har ofte fårr høre at jeg ser anoretisk ut ja. og per definasjon lider jeg vel av dødelig undervekt eller noe sånt... spørsmålet er: hvordan gå opp i vekt? Jeg trener 3 x 45 minutter i uken, og har et normalt og variert kosthold (selv om middagen består av fjordland et par gang i uken når jeg jobber seint) =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du spiser sunt og nok, og trener litt så er det vel bare å ta tiden til hjelp . Er selv ganske tynn (170cm/53kg) og var enda tynnere før. Men med litt trening og et sunt kosthold (unngå tomme kalorier!) så gikk jeg litt opp i vekt.

Det tar ofte litt tid, men det skjer sakte men sikkert :Nikke:

Endret av Sandie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet høres det litt lite ut.

Spiser du regelmessige og fullverdige måltider?

som sagt (sikkert mens du skrev) spiser jeg normalt.. Stort sett et par brødskiver morgen og kveld, middag, pluss en banan eller en baguett i ny og ne, alt etter hvor sulten jeg er i lunjen/etter skolen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

som sagt (sikkert mens du skrev) spiser jeg normalt.. Stort sett et par brødskiver morgen og kveld, middag, pluss en banan eller en baguett i ny og ne, alt etter hvor sulten jeg er i lunjen/etter skolen...

Holdt på å skrive ja ;)

Det høres jo ut som du spiser nok, og hvis du ellers er frisk synes jeg ikke vekten i seg selv er så mye å stresse med.

Jeg prøvde mye forskjellig for å legge på meg, blant annet slike proteinkurer (tror det finnes på apotek og i helsekostforretninger)

Men det eneste som hjalp meg var kombinasjonen av trening

(både styrke og kondisjon) + regelmessige sunne måltider

(kuttet ut "vommfyll" som boller, brus, sjokolademelk osv..).

Før dette var jeg nesten redd for å trene, fordi jeg trodde at trening ville gjøre meg enda tynnere, men det viste seg å være motsatt heldigvis, tror det gjelder de fleste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvde litt av hvert tidligere. en periode (på ungdomsskolen) nektet jeg å drikke melk, jeg skulle bare ha fløte =P (sikkert like lite sunt som det var godt, men hva gjør man ikke i desperasjon)

Tenker ikke så veldig mye over vekta lengre, er flyttet til en litt større plass og omgås litt mer voksne folk enn de på min egen alder, men i dag fikk jeg en kommentar fra en "bekjent" (venn av venn av søskenbarn til kompis eller noe sånt =P)

og da er jo KG plassen å gå for å i allefall få bekreftet at man ikke er helt alene tynn i verden =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hørtes det ut som du er tynn ja! Selv veier jeg 5 kg mere, men er også 7 cm høyrere. Og jeg er altfor tynn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei kostplan som jeg kan dele med deg:

Frokost kl. 08: 2 skiver grovt brød med pålegg, feks. ost, skinke, leverpostei. + 3 dl Biola.

Mellom måltid kl. 10: 1 yoguhurt med musli, feks. en god morgen.

Lunsj kl. 13: 2 skiver grovt brød med pålegg (Evt. 3 grove knekkebrød). + 3 dl Appelsinjuice.

Middag kl. 16: 1 vanlig porsjon middag, feks. 2 kjøttkaker med potet, grønnsaker og brunsaus. + Juice/saft/melk.

Kveldsmat kl. 19-20: 2 skiver grovt brød med pålegg + 3 dl Biola.

Evt. en senkvelds senere på kvelden, spise ei suppe eller lignende.

Maks 1/2 time trim/ gå'ing per dag.

-

Selv har jeg aldri sjans til å få i meg så mye mat på en dag, men men :)

Endret av Jente85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvde litt av hvert tidligere. en periode (på ungdomsskolen) nektet jeg å drikke melk, jeg skulle bare ha fløte =P (sikkert like lite sunt som det var godt, men hva gjør man ikke i desperasjon)

Tenker ikke så veldig mye over vekta lengre, er flyttet til en litt større plass og omgås litt mer voksne folk enn de på min egen alder, men i dag fikk jeg en kommentar fra en "bekjent" (venn av venn av søskenbarn til kompis eller noe sånt =P)

og da er jo KG plassen å gå for å i allefall få bekreftet at man ikke er helt alene tynn i verden =P

Fløte-kuren er en klassiker ja :ler:

Hadde en kompis som byttet ut melk med fløte i noen måneder i håp om å legge på seg. Det eneste som skjedde var at han gikk ned i vekt.. :grinele:

Har aldri hørt at den kuren har fungert for noen,og som du skriver: sunt er det heller ikke.

Bra at du ikke tenker så mye på vekten. Det kan selvsagt være slitsomt med folk som skal kommentere at man er tynn osv.

Men så lenge man vet med seg selv at man er frisk og spiser sunt og nok, så er det viktigst.

Så kommer det sikkert noen kilo snikende etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg aldri sjans til å få i meg så mye mat på en dag, men men :)

Du har ikke sjans til å få i deg frokost, lunsj, middag, kvelds + et mellommåltid? Hvorfor har du ikke sjans til å spise som et normalt menneske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som sagt (sikkert mens du skrev) spiser jeg normalt.. Stort sett et par brødskiver morgen og kveld, middag, pluss en banan eller en baguett i ny og ne, alt etter hvor sulten jeg er i lunjen/etter skolen...

'middag' er veldig uklart. Du skriver heller ikke noe om mellommåltider.

Banan/baguett i ny og ne er heller ikke godt nok, du skal ha lunsj hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Tia_*
Du har ikke sjans til å få i deg frokost, lunsj, middag, kvelds + et mellommåltid? Hvorfor har du ikke sjans til å spise som et normalt menneske?

Nå må du slutte å kverulere.

Hvis du legger godviljen til ,så forstår du sikkert hva Jente85 mener

Det er ikke alltid man spiser NØYAKTIG like mengder av de ulike måltidene. Litt mindre noen dager og litt mer andre dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kverulere? Hun sier rett ut at hun ikke har sjans til å få i seg så mye. En undervektig person burde absolutt klare å få i seg så mye. Hun sier ingenting om at hun spiser lite noen dager og mer andre dager, hun sier at hun ikke har sjans til å følge en kostplan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nå henger vi oss alvorlig opp i hvordan visse folk er "utstyrt" fra naturens side.

Til trådstarter:

Så lenge blodprøver viser at du har riktige verdier, og at du selv er klar over at det ikke er noe sykelig ved din tynne kropp (tvangstanker om mat eller trening), og du ellers føler deg sunn og frisk, så er du mest sannsynlig dét. :)

Nesten verre å få oppheng i å legge på seg, da blir man liksom aldri fornøyd med seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du er undervektig så er det ikke bra for kroppen din. Å være undervektig fører med seg uheldige helsemessige konsekvenser. Vi er alle forskjellige utstyrt fra naturen sin side, men hvis man etter medisinske standarder er undervektig, eller overvektig for den saks skyld, bør man ta tak i problemet. Du kan jo prate med legen din og høre hva han/hun sier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Silje_*

Jeg er like høy som deg, men 12 kg tyngre og jeg ligger i nedre del av bmi-skalaen og burde vært litt større. Så du er nok litt for tynn, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kvinne_*
Jeg er like høy som deg, men 12 kg tyngre og jeg ligger i nedre del av bmi-skalaen og burde vært litt større. Så du er nok litt for tynn, dessverre.

En BMI som er så lav (14,6) at du faktisk blir innlagt og tvangsforet om du forteller en lege at du har anoreksi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Silje_*
En BMI som er så lav (14,6) at du faktisk blir innlagt og tvangsforet om du forteller en lege at du har anoreksi.

Jeg går ut i fra at du mener trådstarter og ikke meg. Du har rett i at det ikke er bra å være så undervektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...