Gå til innhold

kreft i føflekk?


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en ganske så stor og misformet føflekk som jeg er redd for at det kan være kreft i, men problemet er at den sitter nesten inni vagina. Jeg har lurt på dette lenge, og nå begynner jeg å merke at den er der når jeg rører på meg i forskjellige stillinger. Det er vondt når jeg sitter med bena i kors for eksempel.

Og jeg tør ikke å gå til legen med det, jeg vil gå rett til en gynekolog med det uten å gå gjennom en lege, men da jeg ringte til et gynekologkontor så sa de at jeg måtte ha henvisning fra en lege.

17-åring

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er gynekologer ikke dem som vet best hva man gjør med føflekker. Hvorfor vil du ikke gå til en som vet hvordan man tar prøver og til hvem du evt. skal henvises?

Ta med en venninne til legen hvis du er red for å være uten truser og alene med legen.

Skrevet

Neppe kreft. Og skulle det vært det, så skjønner ikke jeg logikken med å late som den ikke er der til det har spredd seg til hjernen, og man garantert er død. Istedet for å komme raskest mulig til lege og bli frisk... :filer:

Svigerfaren min fikk kreft i et fødselsmerke og venta til han ikke greide å gå mer før han gikk til lege! Da tok det noen uker så fikk han slag fordi kreften hadde gått i hele kroppen og så døde han. Han var 39.

Uansett hva det er, så PELL DEG TIL LEGE.

Skrevet

Gynekologen er da en lege h*n også. Hvorfor er det mindre skummelt å gå dit enn til fastlegen? Uansett: Du MÅ gå til lege, uansett om du tør eller ikke. Sannsynligvis er den ufarlig, men det er best å få den sjekket.

Skrevet

Det beste ville vel vært å gå til en hudlege (dermatolog), da det er hudlegene som er best egnet til å bedømme føflekker. Etter som hudlegene også har spesialistansvar for utredning og behandling av kjønnssykdommer, er de dessuten vant med å gjøre gynekologiske undersøkelser.

Skrevet

Gå til lege med en gang.. Kanskje kan du få en henvisning bare ved å forklare hvordan den er.. Evnt. kan du gå til privat gynekolog eller hva det heter.. Hvis den har forandret seg og du bekymrer deg må du gjøre noe med det, ikke vær en av de som angrer på at de ikke gjorde noe tidligere..

Husk at leger driver å sjekker underliv ofte og er vant med alt som er, ja det er kanskje ubehagelig, men det er mer ubehagelig hvis det skulle være noe som kan bli mer alvorlig..

Skrevet

Som mange har påpekt: Dette er ikke en gynekologisk problemstilling. Sannsynligvis er det noe din fastlege tar seg av sev. Det skjer ved at føflekken fjernes kirurgisk (på legekontor med lokabedøvlse)og sendes inn til analyse Er det en mer kompleks problemstilling, så kan det være du blir henvist til hudlege.

Det aller viktigte er at du kommer deg til fastlegen din raskest mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...