Gå til innhold

I would rather die standing, than live on my knees!

TittTitt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

God 17-mai folks, eller gratulerer med dagen :) Dagen idag blir feiret med bestevenninne og samboeren hennes. M vil ikke gjøre noe. Kjempe kjedelig da, men han skal jobbe natt idag, så. Vi skal inn til byn å spise frokost-bufeè, så det blir bra. Og se på folk, kvinner og menn i bunad og alle bodene og sånt. Koselig det. Men skulle jo ønske jeg kunne være med min lille M :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 mai var helt greit. Var liksom ikke 17 mai iår syntes jeg. Traff besteveninne og typen hennes og vi spiste kalvemiddag til frokost :fnise: Etter noen timer dro jeg hjem til min mor hvor vi grillet. Så inn igjen til sentrum for å se rakettene, de var nyyyyyyydelig. Me jeg var mest aleine, de 2 nurkeguriene smasket og holdt rundt hverandre, mens jeg bare sto der rett og og ned. Men var kjempe fint. Absoutt!

Er litt lei meg ang M. Skjønner ikke de signalene han sender meg. Han er ofte småsur og virker sint. Isted så ringte jeg han, og når jeg ikke hørte hva han sa, pga han hadde musikken drit høyt, så ble han iritert og sa med kjempe høy stemme "JEG LAGER MIDDAG!!!!!!" Da ble jeg helt paff og sa bare "greit, vi kan snakkes". Også ble jeg kjempe trist og hørte ikke noe fra han på lenge. Er da ikke min feil jeg ikke hørte hva han sa :sjenert: Hvorfor kan han ikke heller bli glad når jeg ringer, og heller si "men jeg er litt opptatt, kan jeg ringe deg etterpå?".

Idag har jeg pusset støv og vasket gulv, det er deilig det. Men er lit trøtt, slitsomt å jobbe igjen etter langhelg fri:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JO, han hadde bare vært stresset og sånt, men syntes det er kjipt at han da blir så sur. Han bli sånn morgengretten-sur. Da er det egentlig bare å backe ut og gi han space. Men no er jeg så følsom fra før, og har ikke følt jeg har fått sånn oppmerksomhet jeg skulleønske jeg kunne få no. Hin dagen hadde jeg liksom en helt jævlig dag og tårene bare trilte, så jsendte jeg han en melding at jeg var litt lei meg og at jeg stakk til en venninne. Jeg hentet han på fest senere og sånt, men han spurte ikke engang hvordan det gikk. Og ikke dagen etter heller. Jeg fortalte det i små trekk på 17 mai før han skulle på jobb, og skjønner at han ikke hadde tid å prate da, men han har ikke spurt mer etter det. Og jeg syntes det er fryktelig vanskelig å snakke med han om ting, for jeg er så redd for å bli avvist. Jeg har snakket med han på msn no, og han vet ikke at jeg har gråtet litt no :sjenert: Jeg prøver å ikke forlange så mye, og det kan ikke jeg si at jeg gjør heller. Men av og til har jeg bare behov for å snakke med min nærmeste og snakke skikkelig om ting jeg har inni meg. Men det er ikke lett.

Jaja. No skal jeg snart spise kveldsmat og legge meg. Syntesdet er kjempe gøy med spotify, har 24 venner der, og den ene fikk jeg idag, og han hadde masse gøy musikk som jeg har tatt. Gøy med ny musikk jeg ikke har hørt før, eller gammel musikk som jeg har glemt hva heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hallo:

Hvordan går det med deg? Har du planer for pinsehelgen?

God pinse! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor feirer vi Pinse, Kitten?:)

Går bra med meg :nigo: Ingen planer, helgen min er forsåvidt over. Jeg skal på tidlg imorgen :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi feirer Pinse fordi det var den dagen da Den Hellige Ånd ble gitt til alle mennesker.

Dette skjedde 50 dager etter at Jesus ble korsfestet, eller påskefesten. Pinse betyr den femtiende dagen :nigo:

(jeg kjeder meg en søndagskveld :ler: ) Hva skjer'a? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi feirer Pinse fordi det var den dagen da Den Hellige Ånd ble gitt til alle mennesker.

Dette skjedde 50 dager etter at Jesus ble korsfestet, eller påskefesten. Pinse betyr den femtiende dagen :nigo:

(jeg kjeder meg en søndagskveld :ler: ) Hva skjer'a? :fnise:

Hahahaha genialt :nigo: Men da vet vi det :fnise:

Jeg har ikke vært så mye hjemme, har vært litt hos kjæresten, og da blir det litt lite kg. No koser jeg meg med kaffe, det er så digg!:) Jeg surfer litt rundt og prøver å bli inspirert om hvor vi kan reise på ferie. Vanskelig å planlegge slikt med M. Han er bare sånn "jaja, vi finner ut av det 5 timer før flyet går" :ler:

Jeg har veeeeeeeeldig lyst å reise til Thailand. Men vi vil ikke til Bangkok, pga oprøret og sånt. Men en venninne anbefalte Krabi, og at det bare var paradis. Så der har jeg sett endel på. Men tror M syntes det er dyrt med 10000 kr for fly og hotell? :klø: Ellers kunne jeg tenkt meg å dratt til Malaysia og Vietnam. Hmm.

Jeg har forresten en kompis som reiste ned til Malaysia igår, han skal være med på Robinson, så det må jeg følge med på når det begynner i September :ler: Blir morsomt å se. Han kommer vist inn for å gjøre noe faenskap eller noe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og M holdt på å slå opp igår :tristbla:

Vi snakka og sa det vi hadde på hjertet, og jeg ser no at jeg ikke har vært så rettferdig mot han. Det gjør veldig vondt å vite at jeg ha vært slik, noe jeg absolutt ikke har ment i det hele tatt. Jeg har på en måte såret han, uten at jeg selv har vært klar over det, og det gjør fryktelig vondt å vite.

Jeg måtte også fortelle han det som skjedde med meg for 10 år siden, det er noe jeg har jobbet hardt med og komt meg så utrolig bra med, og det er ikke noe jeg sliter med nå. Og det er jeg glad for, men en skjelden gang, så slår det litt tilbake på meg, og jeg føler meg som verdens fæleste, som igjen gjør at jeg blir usikker på meg selv og får tanker som "nei Titt, M vil jo ikke ha deg". Og da sier jeg vel ting som sliter M ut. Og det skjønner jeg.

Er glad jeg er bevist på det, og vet hva han tenker og hvordan han har det, det gjør det liksom mye lettere. Er veldig glad vi fikk snakket igår og at jeg vet hvordan ting er, jeg kom liksom litt lenger inn på M og vet hvordan han føler det. Jeg vet hva jeg selv må jobbe med og hvordan han er som person Jeg var pissenervøs igår for å miste han, herregud hjertet mitt var oppi halsen. Han er bare så fantastisk og jeg ville blitt så knust vis det hadde skjedd, jeg er bare så glad i han og har sånn følelser for han :)

No skal jeg dusje, så skal jeg og hunden til dyrelegen, så er det til M å drikke kaffe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra dere har fått snakket skikkelig ut, TittTitt. Det skal ofte ikke mer til. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at dere fikk snakket ut, så kanskje han forstår mer hvorfor du oppfører deg som du gjør :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, og jeg forstår han mer. Jeg er litt masete, jeg innrømmer det :sjenert:

Men no har vi vært hos dyrelegen, og jeg er litt oppgitt. Vet ikke hva som skjer. Er kjempe lei av å dra fram og tilbake på kontroller og ikke komme noen vei. No sa legen at vi bare skulle fortsette med medisinen, jeg drypper hun 1 gang om kvelden, så skulle jeg komme tilbake om en mnd, det var idag, og no skal jeg vist bare fortsette. Så skulle jeg selv vurdere når jeg ville på kontroll. Skjønner ingenting. Også er hunden min alt for liten for operasjon, de kan ike inn for å operere kanaene. Men forrige gang snakket hun om å opperere noe med øyelokkene eller noe, men no skulle jeg bare fortsette å dryppe med den medisinen. Jeg har også falske øyedråper som jeg skal smørre ofte, hver 3 time ihvertfall. Den skal jeg bruke til hun dør. Og det er jo greit, den er ikke så dyr. Men den medisindråpen koster 300, og den er dritt liten. Kjempe dyrt. Må ringe til dyrefosikringen og spørre om de dekker den.

Men selvfølgelig, er det bare dette jeg kan gjøre, så er hun verdt det, da vil det koste 407kr pr mnd for øyedråpene, det vil si ca 4884 kr, og det er dyrt. Så kommer jo alt annet utenom. Koster 350 kr ca når jeg er hos dyrlegen og hvis hun skal ha sprøyter, som idag (vaksine) så blir det mer. Hun er da ihvertfall billig i matveien :fnise: Håper forsikringen dekker den medisinen. Jeg tror egentlig de gjør det, men de har så masse rare regler, så får se hva de sier.

Hun veier forresten 1,6 kg, og det gjorde hun for en mnd siden også. Hun er litt sjukk, men det er min egen feil. Er ikke så lett å ikke gi hun noe, når hun sitter der med de nydeligste øynene som blinker med hode på skakke. Men jeg har blitt flinkere, og hun skal ned i 1,5 kg. Da har hun den formen hun skal ha. Jeg har et bilde på dataen som er tatt oven i fra, og da kan du se at hun har lit kjærlighetshåndtak, akkurat som meg :fnise:

Ihvertfall, det jeg egentlig skulle si, er at jeg sitter å leser litt om forskjellige dyreleger, og har funnet en jegtenkte å ringe til. Kan jo være de kan gjøre noe, eller at de oppdager noe enn denne dyrlegen her. Jeg ser jo på hunden at det er ubehagelig, og jeg gjør det jeg kan gjøre. Men jeg vil bare at hun skal bli helt frisk og ha det bra på øyet. Er gdt mulig hun også er allergisk mot støv og sånt, for merker at hvis hun sover med hodet godt inni teppet sitt, så er øyet hennes mer opphven enn vanlig. Jeg skal kjøpe et allergivennlig teppe.

Herregud, er jo akkurat som å ha en unge dette her, jeg er en hysterisk mor :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt at øyet aldri blir bra da, jeg hadde kanskje sjekket med en annen veterinær hvis jeg var deg. Hunden til mamma hadde masse ørebetennelser, det hjalp ikke med den medisinen de fikk fra veterinær, tror hunden kanskje var på 4-5 kurer før mamma kom over en "alternativ veterinær" som brukte noe tjærebasert. Da gikk det over, og det holdt seg borte også. Dersom mamma merker at det begynner å komme, så drypper hun litt i øret med tjære, så er det avverga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sola :klemmer:

Så fint at du og M fikk snakket ut, det er alltid bra å lære mer om hverandre og om hva som trengs for å få forholdet til å fungere. Du fortjener jo det aller beste! :hug:

Og beklager at jeg ikke har fått med meg hva som er i veien med hunden, har hun allergi?

Syns uansett det høres lurt ut med en vurdering fra en annen dyrlege, man vet jo aldri. Men uansett hva utfallet blir, så er hun jo i de beste hender, og jeg vet hun kommer til å få utmerket stell av deg. :)

Endret av Cho
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sola :kose: Du så sikkert meldingen på fb, men hun har sånn mangel på tåreveske på det ene øyet, også er hun alt for liten til å opperere de kanalene. :sur:

No har M vært syk noen dager, og jeg har gjort det jeg kan for å pleie han, og no er han frisk og på jobb, og no er det jeg som er hjemme fra jobb. Føler meg som Ozzy osbourne, har vansker med å gå, for ryggen min er stiv og støl og halsen er fucket, og feber. :sur: Hunden min sin beste onkel kom til meg med cola og hotesaft, og han skal passe henne et par dager, det var snilt.

:syk::fryser::forkjola:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååja, det høres ikke veldig behagelig ut.. (Verken tårekanalen til bissevovven, eller Ozzy-syken din :fnise: ) Men som jeg sa tidligere, hun er jo i trygge hender. :)

God bedring solstrålen! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt den jævligste lørdagen på lenge. Tror jeg aldri før har følt meg såå aleine før.

Jeg målte tempen til rett under 40, klarte ikke lage meg mat, og var så vidt jeg kunne hente meg drikke og å gå på do. Holdt på å besvime bare jeg gikk inn på toalettet, måtte holde meg fast i veggene og sånt, alt gikk rundt. Vet ikke om jeg hadde noe fantasifeber en stund, men bildet som henger på veggen over meg bevegde seg. Jeg svettet som en gud, men hvis jeg kledde av meg frøs jeg som f.

Verre dag har jeg ikke vært borti siden jeg hadde nyrebekken betennelse for 2 år siden. Da hadde jeg eksen rundt meg, og fy så det hjelper. Jeg sa flere ganger til M at jeg ønsket at han var her, men han sa han måtte hjem etter jobb for å vaske :(

Har ikke den høye feberen no, men skulle ønske jeg kunne få koselige meldinger der jeg virkelig følte at M tenkte på meg og syntes synd i meg. Men skal ikke si noe til han jeg. Er ikke sint heller, men er litt lei meg, siden jeg i hele går lå her som en råtten kjøttdeig og holdt på å dø. Det jeg klarte å gjøre igår var å se serier, var innom internett 2 ganger og bare gråt for jeg var så aleine.

Skal på jobb imorgen, men tror jeg nesten må se det an, no skal jeg ta 2 paracetter og se på tv ol. Ligger under dynene og tror jeg blir liggende her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...