Gå til innhold

Loftseng - praktisk?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Etter å ha prøvd halvhøy seng som var helt "ræva" for å si det rett ut og deretter vanlig seng som ikke gir mulighet for å ha gjester på rommet, har vi nå lurt på å investere i loftseng. Vi har veldig liten plass på barnerommet som nå snart skal bli ungdomsrom. På 9,5 kvadrat skal det bli plass til å sove, ha kompiser på besøk og overnatting, ha litt sosialliv og ha plass til leker og utstyr. Noen som har erfaring med loftseng med skrivepult og f.eks. en toseter sovesofa under? Jeg tenker på om det er upraktisk å re opp, om sofaen faktisk blir brukt osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det når jeg var liten og det var i grunn veldig praktisk. Venner hadde alltid et sted å sitte og jeg hadde god plass til å gjøre lekser og slikt. Vi lekte for det meste ute, så kan egentlig ikke huske at jeg har hatt venner inne på rommet og lekt noe særlig.

Men for all del, 9kvm er lite. Tror nok det er smart med noe som gjør at senga ikke tar hele plassen :)

Skrevet

Loftsseng er superfint, men det er et helvete å skifte laken - dessverre. Men orker du det, så er det jammen verdt det for å få mer og bedre plass :)

Vi hadde loftsseng med sovesofa under og det var suverent - da var det plass til overnattingsgjester også.

Skrevet

Pssst! Om det skal bli ungdomsrom er det jo ikke du som skifter på senga. Da gir du fint lakenet til ungdommen, så kan han eller hun stresse med det :popcorn:

Forresten, barn syntes det er gøy å plukke ut sin egen seng. Gi den noen bilder av noen som er aktuelle og barnet velge selv da?

Skrevet

Ikea har mange fine løsninger for små rom

Skrevet

Åoden hadde loftseng etter eget ønske. Men det tok ikke lang tid før han valgte å sove på sovesofaen sin.

Det ble så veldig dårlig og varm luft der oppe at han ikke fikk sove.

Gjest Gjest_Madammen_*
Skrevet

Vi hadde loftsseng til poden vår, men gikk over til vanlig seng igjen. Grunnen til det, var at det ble veldig varmt der oppe under taket om sommeren og pga en "litt" uheldig episode når han hadde omgangssyke.

Skrevet

En god sofesofa er enkel å re opp og gir plass til å ha venner på besøk, så jeg ville valgt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...