Cata Skrevet 5. februar 2010 #21 Skrevet 5. februar 2010 Ja og nei... Bruker Durance tøymykner på håndklær og sengetøy for å få litt friskere duft. Den gir fra seg en mild duft og ikke den voldsomme "kjemiske parfymen" som andre tøymyknere avgir. Det hender T-skjorter av bomull også får seg en liten skvett, men ellers prøver jeg å vaske tøyet uten skyllemiddel. Er sterk motstander av duftblanding så jeg foretrekker å bruke både klær og såper som er mest mulig uparfymert, så kan jeg med god samvittighet ta en liten dash parfyme på huden i stedet.
Gjest loveli Skrevet 5. februar 2010 #22 Skrevet 5. februar 2010 Jeg gjorde det, men sluttet, da jeg for det første ikke merket så stor forskjell, og for det andre har skjønt hvor ødeleggende det er for stoffene man vasker.
Siiw Skrevet 6. februar 2010 #23 Skrevet 6. februar 2010 Jepp er utrolig avhengig av det!!! ;/ Elsker og variere med skyllemiddel:- D føler at klærene ikke blir reine uten! first price skyllemiddel = dårlig!
Nita Skrevet 6. februar 2010 #24 Skrevet 6. februar 2010 Vel jeg takler bare ikke stive, harde og nyvaskede ting..... før i tiden strøk jeg alt men selv for en som får alt gjort kan det lett bli for mye...... Er derfor pr. definisjon avhengig av skyllemiddel, sensitive sådan..... bare må
tineline Skrevet 6. februar 2010 #25 Skrevet 6. februar 2010 Jeg bruker det vanligvis, men bare når jeg får tak i en som er ok for miljøet - og det er faktisk de færreste skyllemidler som er! Av en eller annen grunn er det ikke så greit å bryte ned de stoffene i tøymyknere. Jeg har brukt ECOVER skyllemiddel, og trives med det, men det er litt vanskelig å få tak i. I det siste har jeg brukt Neutral, som jeg har lest ikke skal være så ille. Stoler likevel ikke heeelt på det. De Skona-tøymyknerne fra Sverige er i alle fall miljømerket "på svensk", så jeg stoler nesten mer på dem enn på de norske. Likevel er det egentlig bare ECOVER som duger for meg. Vil helst ikke ha sterkt parfymerte skyllemidler, og denne har en veldig nøytral duft. Har noen prøvd eplesidereddik som skyllemiddel? Skal funke, men jeg merker ikke noen særlig forskjell. Lukter heldigvis ikke noe. 1
LilleChili Skrevet 6. februar 2010 #27 Skrevet 6. februar 2010 Jeg bruker dette på noen klær, men ikke på alle, og hvis det lukter mye er ikke det et pluss. Bruker det ikke på sokker, håndklær, eller undertøy, for jeg syns det liksom "sklir" hvis jeg tørker meg med et håndkle som har skyllemiddel i seg. :gjeiper:
Gjest Emera Skrevet 7. februar 2010 #28 Skrevet 7. februar 2010 Veldig sjelden jeg bruker tøymykner, jeg klør av det. Jeg trodde før at man måtte bruke det på sengetøy og håndklær, men har funnet ut at det må man slettes ikke. Merker ingen forskjell på tøyet i det hele tatt. Har noen syntetiske pledd som nærmest knitrer uten tøymykner, så der bruker jeg litt. Jeg synes ikke parfymert tøymykner lukter godt. Kjenner ofte på bussen når folk bruker masse tøymykner, det lukter lang vei.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2010 #29 Skrevet 7. februar 2010 Bruker skyllemiddel av og til, men bare Comfort Creme, de andre lukter ikke godt. Lukter bare friskt og rent av dette, synes jeg.
Wonders Skrevet 8. februar 2010 #30 Skrevet 8. februar 2010 ALDRI PÅ OLABUKSER, det er det eneste. Ellers er jeg ikke fan av å raspe meg opp på huden med stive håndlklær...Så skyllemiddel er et must.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå