Gå til innhold

Sikringer?


Gjest Gjest_Jente18_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Jente18_*

Gjelder en VW Vento 94-modell, så alt for mye elektronikkgreier er det ikke.

Har en stund hatt problemer med CD-spilleren, som bare virker om jeg tar av dekslet og trykker reset-knappen først, eller når bilen har gått litt og blitt varm så hender det den kommer av seg selv. Dette begynte i grunn når kulda kom sent i høst, men om det henger sammen vet jeg ikke. Den er mer gnien dess kaldere det er, men.

I dag startet jeg bilen tidlig på morgenen som normalt, og gjorde alt som normalt. Kjørte en halvtimes tid til skolen, og der stod bilen i 4 timer. Når jeg skulle starte igjen da, virket ikke varmeapparatet eller viskerne/spyling mer. Hva slags sykdom har den stakkars bilen min fått nå da?

Jeg kan jo ingen verdens ting om bil, men tenkte aha, kanskje en sikring. Og i den grad jeg har greie på sikringer i bil, så har jeg mine.. uhm, under rattet, til venstre. Vet ikke om jeg har det noen flere steder? Det er mange slike små fargerike saker, og noen store firkanta "bokser" som henger og dingler. De er sikkert 3x4 cm eller noe i den duren, er det også sikringer?

Fant i alle fall ut at 2 av disse var løse, de ser ut som gamle telefonstikkontakter omtrent, og de sto altså nesten ikke i i det hele tatt. Trykka de godt inn på plass, men det hjalp ikke på problemene gitt. Kanskje cd-spilleren, men det vet jeg ikke før jeg starter den kald igjen... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De boksene du snakker om er Relè'er.

Typisk feil på Golf og Vento 92-97mod er tenningsbakstykke. Når dette er modent for bytting får man de samme symptomer du nevner. Kom deg på verksted å få de til å bytte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Jente18_*

Ahaaa, takk. Da skal jeg få sjekket opp det tenningsbakstykket..

Men har det at de "relèene" var helt løse noe med saken å gjøre?

Eller har jeg gjort mitt når jeg trykket de på plass? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...