Gå til innhold

Steke pannekaker i wokpanne...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har jernstekepanne og synes det er et mareritt å lage pannekaker i den. De blir helt herpa.

Kan jeg bruke wokpanne isteden? Den har jo sånn derre teflonbelegg eller hva det nå kalles :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ein grunn til at det heiter WOKpanne...

Skrevet

WOK'n LOL, beibi! :danse:

Klart du kan lage små pannekakelapper i woken din, men de bør ikke bli for store, fordi den ellers får ujevn temperatur.

Ellers er en steikepanne med nonstickbelegg bare to-tre hundringser unna på -nille, europris, clas og de. Da kan du lage digre flortynne crepes. :)

Skrevet

Alt går når man må. Jeg har til og med stekt pizza i stekepanne med lokk.

Skrevet

Men jeg må bare nevne at støpejernspanna er den beste jeg steiker pannekaker i. Er du sikker på at du gjør det rett?

Ikke ha for mye sukker i kakene, ha det heller på etterpå. Smelt smør og ha i røra, og smør panna før hver annen-tredje pannekake.

Steik på middels varme, hell på røre, og vent til de små boblene blir små hull, og den virker tørr på oversiden, før du snur den. Bruk tynn lang steikespade.

Kok gjerne ut av steikepanna før bruk. Varm den til sterk varme, hell på vann, så det bruser, skrap bort eventuelt fastbrent med stekespade/spatel mens vannet bruser. Kok litt vann i bunnen, hell av, og sett den inn med olje. Ideelt bør en støpejernspanne settes inn med olje "hver gang den er ny" og stå en stund på varmen, så det får satt seg. Dette gjøres best ute over gass, fordi det kan ryke litt.

Skrevet

Jeg har driti meg ut to ganger, orker rett og slett ikke mer maltrakterte pannekaker! Prøver wokpanna i dag, så får jeg se nærmere på tipsene dine om jernpanne hvis det blir aktuelt igjen. Men tror jeg kjøper panne med nonstickbelegg. Mye mer lettvint å gjøre rent! Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...