Gå til innhold

Tine YT?


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Heihei!

Tine har jo kommet med en ny serie som heter YT. Det er alt fra mellommåltider, sportsdrikk, yoghurt til restitusjonsdrikk.

Det er da spesielt denne restitusjonsdrikken jeg lurer litt på. Den smaker sjokolade, men det står at den inneholder perfekte mendger proteinger og karbohydrater i forhold til inntaket vi helst vil ha etter trening. Er dette virkelig sunt og bra? Jeg synes de er kjempegode, så hvis dette er like bra som f.eks. en banan rett etter trening, så må jeg si at da er jeg kjempefornøyd!

Sjokolade er en svakhet hos meg, så å få en god sjokoladedrikk hver gang jeg har vært på trening ville vært luksus. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spesiellt sunt er det ikke, da det inneholder sukker. Hadde defintivt holdt med til banan eller proteinshake med sjokolade om du må ha noe med sjokoladesmak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesiellt sunt er det ikke, da det inneholder sukker. Hadde defintivt holdt med til banan eller proteinshake med sjokolade om du må ha noe med sjokoladesmak.

Synes den blåe saken de har på treningsseteret smaker grusomt. Sjokolade smaker det i alle fall ikke, slelv om det står at det gjør det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blander det ut i vann selv. Tror aldri jeg har smakt sånn ferdig greier.

Åja. :) Ja, det kunne jo kanskje vært noe å prøve. Nå bedriver jeg ikke direkte tung styrketrening, men den er tung nok til at jeg blir sterkere av det, så..Vi får se. :) Viste YT var for godt til å være sann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke sånn voldsomt med sukker? Det er 4%. Jeg synes det er vanskelig å vite hvor mye sukker som er mye. Jeg har lest før at sjokolademelk er fint å drikke etter trening og syntes YT sin var veldig god. Den er utviklet i samarbeid med Olympiatoppens næringseksperter, så det kan vel ikke være så ille?

Synd den er så dyr!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er nok ikke det dummeste du kan drikke etter en trening. Synes den selv smakte veldig godt (sjokolade versjonen), konsistens er vel en mellomting mellom milkshake og melk.

Inneholder en del mer proteiner enn en vanlig sjokolademelk, sukker innholdet er jeg ikke sikker på...

Det er bare synd den er så dyr ja, hadde den vært en del billigere kunne jeg selv tenkt meg mer av de =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

Tine har jo kommet med en ny serie som heter YT. Det er alt fra mellommåltider, sportsdrikk, yoghurt til restitusjonsdrikk.

Det er da spesielt denne restitusjonsdrikken jeg lurer litt på. Den smaker sjokolade, men det står at den inneholder perfekte mendger proteinger og karbohydrater i forhold til inntaket vi helst vil ha etter trening. Er dette virkelig sunt og bra? Jeg synes de er kjempegode, så hvis dette er like bra som f.eks. en banan rett etter trening, så må jeg si at da er jeg kjempefornøyd!

Sjokolade er en svakhet hos meg, så å få en god sjokoladedrikk hver gang jeg har vært på trening ville vært luksus. :)

En banan er ikke noe spesielt ideelt restitusjonsmiddel etter trening. Etter trening trenger kroppen både å få tilført proteiner og karbohydrater. I hvor stor grad du trenger det avhenger av hvor hard økt du har gjennomført. Trener du to-tre middels økter per uke trenger du ikke noe spesielt restitusjonstilskudd, men trener du tre-fire lengre økter vil du sannsynligvis merke forskjell hvis du bruker restitusjonsdrikk rett etter trening.

Det er viktig at det er rett etter trening fordi kroppens evne til å ta til seg proteiner og karbohydrater er størst da.

Jeg har ikke hørt om Tine YT før du nevner det nå. Jeg har nå kikket på det på Tines nettsider, og det virker jo som en vanlig restitusjonsdrikk. Hvis du virkelig trener så mye at du vil ha nytte av en restitusjonsdrikk så vil jeg heller anbefale deg å kjøpe en boks pulver fra en av de store produsentene av sportsdrikker; Proteinfabrikken, XL1, Powerbar, Maxim etc. Det vil bli mye billigere enn å kjøpe en kartong YT til hver trening. Dette pulveret blander du med vann og heller på en drikkeflaske, så drikker du det etter at treningsøkten er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesiellt sunt er det ikke, da det inneholder sukker. Hadde defintivt holdt med til banan eller proteinshake med sjokolade om du må ha noe med sjokoladesmak.

Etter en treningsøkt trenger kroppen å bygge opp glykogenlageret igjen, og da trenger den sukkerarter. Vanlig rørsukker er ikke spesielt godt egnet siden det tar en del tid å bryte det ned til glukose, men det vil jo gi et visst bidrag.

Som jeg skrev for litt siden så fins det sportsdrikker med bedre sammensetning av sukkerarter og aminosyrer enn YT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_jomfrua_*

Jeg vil påstå at de fleste som er her inne ikke har behov for slike produkter i det hele tatt. Men det er penger i dette, for folk henger seg på halmstrå og betaler gladelig.

Det å trene hardt og å være trent er noen begreper som flyter rundt. De fleste av de som bruker begrepene - og de fleste av de som sitter her inne og loggfører og spør om trening - de har sin egen målstokk på hva hardt er. Og det som funker er; sunt kosthold - mer enn nok.

En artig historie:

En mann nordfra meldte seg på sykkelferie på Mallorca. Han ringte på forhånd og spurte litt om hva dette innebærer. Han kunne melde at jo, han var godt trent - han syklet hver dag.

Det viste seg at når mannen kom til Mallorca og de andre dro ut på mile-turer.......så kunne han ikke være med. For han hadde syklet til butikken butikken hver dag. I hans skala og med hans viten om hva som er mye og hva som er godt trent - så hadde han svart.

Og der tror jeg mange er. Så når Lance her inne snakker om hard trening og dere andre snakker om hard trening - så er ikke det nødvendigvis på samme klode en gang :)

Men er du mer opptatt av det ernæringsmessige - så kjøp for all del. Skal du begynne og bygge deg opp med trening - så sett fokuset på treningsutbytte og treningsmengde ikke tilskudd du kanskje ikke har behov for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trent aktiv flere ganger i uken i over to år nå, og har bygget muskler og mistet litt overflødig "valpefett" jeg hadde her og der, så er ikke noen nybegynner. Etter trening synes jeg det er fint å få i meg proteiner, og det er det uavhengig om det er snakk om topptrente folk, eller folk som nettopp har begynt. Dessuten er det godt å få tilført litt ny energi rett etter treningen da jeg som regel trener hardt.

Men tror jeg har bestemt meg for å droppe den, og fortsette sånn som jeg har pleid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

Jeg trener 4 ganger i uka, middels hardt.

Liker den med jordbær og banan, er enig med dere som sier den er veldig søt - og er absolutt enig i at det finnes bedre restutisjonsdrikker enn denne.

Men jeg synes den smaker godt, og i min gane er den bedre i smaken enn sportspulvere av ymse slag jeg har smakt.

Smak er viktigst for min del, værtfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at sjokolademelk er den beste restitusjonsdrikken du kan drikke. Jeg blanden nesquick og helmelk. Det fungerer i hvertfall utmerket på meg. Litt sukker er vel ikke så farlig etter man har forbrent masse kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl
Litt sukker er vel ikke så farlig etter man har forbrent masse kalorier.

Dette er jeg enig med deg i.

Synes KG er helt overfokusert på rørsukker som den store, stygge ulven.

Om man spiser sunt ellers og ikke propper i seg godteri hver dag synes jeg absolutt man kan (og burde) unne seg en drikk med noe sukker etter trening.

Som en fin belønning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er da spesielt denne restitusjonsdrikken jeg lurer litt på. Den smaker sjokolade, men det står at den inneholder perfekte mendger proteinger og karbohydrater i forhold til inntaket vi helst vil ha etter trening. Er dette virkelig sunt og bra? Jeg synes de er kjempegode, så hvis dette er like bra som f.eks. en banan rett etter trening, så må jeg si at da er jeg kjempefornøyd!

Den drikken du snakker om kan du også se på som en vanlig Litago Sjokolademelk som er tilsatt ekstra melkeproteiner. Den inneholder mao vanlig sukker, og sett fra et slanke-ståsted burde slikt kun inntas rett etter trening, da kroppen har lyst på raske karbohydrater for å fylle opp lever- og muskellagre igjen.

Så den er akkurat like "fetende" som vanlig sjokolademelk, men dekke i større grad proteinbehovet etter intensiv trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...