Gå til innhold

Æresdrap- D skjedde igjen her i Norge


Gjest sexysadie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ille... synes synd på mennesker som har det synet på religionen sin. Som tror de har retten til å drepe et annet menneske. For å redde sin egen ære.

FYSJOM!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal dette ende...??

Blir så utrolig provosert når jeg leser om slike ting. Men hva kan vi få gjort???

Noen som har noen gode råd eller tanker ??

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Fy flate !!!!!!!

Finner ikke ord som er sterke nok!!!!!

Han skulle vært utvist når han viste tegn til trusler er voldelig.Tror politiet får ta skylden som ikke reagerte før det var for seint,slik er det jo alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke skjønner, (bortsett fra hvordan sånt kan skje..) er at hun fikk asyl i Norge fordi at hun var drapstruet av mannen, samtidig får han oppholds- og arbeidstillatelse. Hva er da vitsen? icon_confused.gif

Dette er trist. icon_frown.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æresdrap kalles det. Det jeg lurer på er: De skal holde sammen, ta vare på fam, ikke skilles osv. Det er det vi hører stadig vekk.

Når det gjelder barna, finnes det ikke noe "ære" igjen for de?

Har de ingen tanker for hvem som skal ta vare på de?

Nå sitter det to smågutter i et nytt land,ny komune alene igjen. De har mistet begge sine foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt forferdelig. Og myndighetene lærer visst aldri. Hadde han blitt kastet ut med en gang hadde disse stakkars barna fremdeles hatt moren sin. Hvorfor blir utenlandske kvinner som skilles fra voldelige norske menn kastet ut, mens voldelige utenlandske menn får bli? Kvinneliv er visst ikke like mye verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,nå har det skjedd igjen.Ifjor i mai var det en lignende hendelse i Kristiansand,bare at han brukte kniv og drepte sin ex.etter at hun hadde levert deres felles barn i barnehagen.

Hun var også blitt truet og hadde vært flere ganger på krisesenteret.

Han fikk nettopp 14 år for drapet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg synes det medieskapte order æresdrap er fullstendig skivebom. Jeg ser ingen ære i å drepe noen. Ordet er selvsagt valgt for at det bestiskialske morderne skal berge sin ære. Men synergien blir at de utfører handlingen med ære. Derfor tror jeg navnet er upassende og kan slå ut i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer også litt på ordet, særlig fordi det alltid kommer opp der det er utlendinger (særlig muslimer) som dreper. Nekter ikke for at det sikkert er noen som har dette synet, at de gjør det for ærens skyld. Men det er andre grunner til at utlendinger dreper og. Det kan rett og slett være en konemishandlende psykopat som vil vise kona for siste gang hvem som er sjefen. Det er ikke sikkert han brydde seg en døyt om ære. Om en norsk mann gjorde det samme ville man ikke brukt dette ordet, selv om han gjorde det av såret stolthet. Da blir det vel kalt lidenskapsdrap eller kjærlighetsdrap eller noe sånt. Men uansett ordvalg, så ligger det ikke mye ære i dette ordet, for det blir brukt som et skjellsord. Mord er mord, og jeg håper han får straffen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hei alle! forferdelig det som skjedde, og jeg er sikker på at han ikke får så lang fengselsstraff som han burde ha.

Jeg er kjempesikker på , at hvis det hadde vært som i usa, med 130 års fengsel også videre, hadde det ikke vært mange mennesker som hadde tort å gjøre dette, eller hvis vi hadde hatt dødsstraff i Norge.

Da er jeg sikker på at vi hadde hatt færre drap i Norge!

Det at det skjer flere og flere drap i Norge, og at man kan bli utsatt for blind vold, synes jeg er en stor trussel mot samfunnet, det går nemlig på friheten vår, og jeg kunne ønsket at vi hadde hatt så harde straffer at det svidde skikkelig og ikke fristet til gjentagelse for mennesker å gjøre slikt igjen.

Blind vold kunne f. eks blitt straffet med flere år i fengsel, og drap med minst 50 års fengsel eller dødsstraff.

anonym

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fryktelig at sånt kan skje! Men - å kalle det "æresdrap" er helt tullete. Det ER IKKE noe ærefullt over å drepe! Jeg kan ikke forstå at det skal være nødvendig å bruke det ordet - et drap er et drap og ferdig med det.

Forøvrig viser det igjen hvor lite samfunnet faktisk gjør for kvinner som drar fra voldelige menn. Det har kommet fram at politiet der kvinnen bor, tok det på alvor og beskyttet henne, men ingen tok ansvar for det samme når hun skulle møte eks i en sivilsak i en annen kommune.... Sier ganske mye syns jeg. Hvor mange drap på ekskoner/samboere/kjærester må til før politikerne forstår alvoret?1212[ Dette Innlegg er endret av: Sissi den 2002-04-28 13:38 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar til siste anonym.

Du skriver:

"Jeg er kjempesikker på , at hvis det hadde vært som i usa, med 130 års fengsel også videre, hadde det ikke vært mange mennesker som hadde tort å gjøre dette, eller hvis vi hadde hatt dødsstraff i Norge."

Ja i USA så har de jo ingen problemer med vold og drap, der er det jo så mye bedre enn her.....

Keeran

1212[ Dette Innlegg er endret av: Keeran den 2002-04-28 15:07 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...