Gjest Smaragd Skrevet 4. februar 2010 #1 Del Skrevet 4. februar 2010 Noen som kan dele sine erfaringer med leasing av nybil? Tenker da på en i 3-400.000kr klassen. Hva betaler du i mnd, hvor mye spyttet du inn når du kjøpte den, og hvor mye bruker du i året i nødvendige kontroller på bilen? Hvordan ligger det an nå når renta er lav, i forhold til når den var høy? Vi har fått uforutsette utgifter på bilen vår, og må nok bytte, og prøver å finne at av om det faktisk lønner seg å lease. Håper på mange svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 4. februar 2010 #2 Del Skrevet 4. februar 2010 Du glemte et viktig spørsmål. Hvor mye måtte dere betale for reperasjon på bilen, lakkering, og rens ved innlevering? Jeg kjenner 2 med leasinblier, og de gikk skoa av seg nåe bilen verlevert og sluttfakturaen kom. Husk også at årsavgiften faktureres av leasingfirmaet, og de legger på moms. Så da blir den regningen 25% dyrere. Lurer på om de ikke også gjør det medalt av bøter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2010 #3 Del Skrevet 4. februar 2010 Lite lønnsomt å lease bil: http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=156994 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Gjesteline_* Skrevet 5. mars 2010 #4 Del Skrevet 5. mars 2010 Lite lønnsomt å lease bil: http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=156994 Den artikkelen er over to år gammel, det har nok skjedd en del siden den gang. Jeg har også lurt litt på leasing, men syns det er vanskelig å finne informasjon om det. Hva betyr egentlig restverdi, er det noe vi må betale noe på? Hvorfor må vi betale rente (det er jo ikke et lån)? Jeg må innrømme at jeg har lite lyst til å ringe til noen som driver med leasing, da jeg føler at jeg bare får en salgspitch, og ikke ordentlige svar, så jeg har prøvd å søke litt på nettet, men finner lite. De bilene vi er interessert i, koster rundt kr 300 000 hvis vi skal kjøpe. Ved leie kommer de på rundt 60 000 for tre år, og da er service inkludert. Jeg syns i utgangspunktet det høres greit ut, og skjønner at årsavgift og reparasjoner kommer i tillegg. Hva taper jeg, egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aluminium Skrevet 5. mars 2010 #5 Del Skrevet 5. mars 2010 Skal du lease en bil og lurer på om det er lønnsomt kan du snakke med en økonom og få ham til å sette opp en differansekontantstrøm. Så er det bare å regne nåverdi av denne og se om det lønner seg eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 5. mars 2010 #6 Del Skrevet 5. mars 2010 Hvorfor sønsker dere å lease? Hvorfor ikke ta opp lån, og kjøpe bil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest t Skrevet 7. mars 2010 #7 Del Skrevet 7. mars 2010 Hvorfor sønsker dere å lease? Hvorfor ikke ta opp lån, og kjøpe bil? Driver man firma så kan utgftene utgiftføres, da kan jeg skjønne att det er greit å lease, men som privatperson er det helt borti natta. Du får ikke utgiftsført noe som helst + att du må dekke hver minste lille ripe og slitasje som blir har fått de 3 årene du har den. Nei, lån penger og trekk rentene på selvangivelsen og bilen er din når den er nedbetalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå