Gå til innhold

Finere ord for bæsje?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gå en tur på porselenet. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker det kommer litt an på sammenhengen. Skal du holde foredrag om tema eller skal du informere noen du skal på do og bæsje ? Om du bare skal snakke dagligdags om det er vel " å gjøre nr to" eller "når en skal mer enn å tisse" greie alternativ.

Anonymkode: 6e3d0...465

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gjøre en stor-jobb 

Anonymkode: e1e37...d57

AnonymBruker
Skrevet

På arbeid og blant fremmede sier jeg ikke noe spesielt dersom jeg kan unngå det, alternativt sier jeg: En tur på toalettet eller lignende. Andre har vel ikke noe med hva jeg skal gjøre der?

Når jeg er blant venner, tror jeg ofte det er det samme. Det har liten relevans å meddele hva jeg skal gjøre på toalettet. Noe annet kan det kanskje være f.eks. på tur i marka eller på fjellet. Når man skal tisse setter man seg vel gjerne på huk bak nærmeste busk. Men når man skal gjøre mer, går man jo lenger bort. Det legger jo også de andre merke til, så alle forstår jo hva det handler om. Da kan det nok være at jeg f.eks. sier at "jeg må gå en tur for meg selv for naturen krever sitt" eller noe lignende. 

For noen år siden var jeg på en kanotur i USA. Vi overnattet flere døgn i telt. Da hadde vi en liten spade for å grave et hull når vi skulle gå på do. Alle skjønte jo hva som skulle skje når noen tok med seg spaden og gikk til skogs. Fordelen var at siden alle forsto, var det heller ingen som tilfeldigvis dukket opp mens man satt på huk og gjorde sitt fornødne.

Anonymkode: 9003e...5e3

AnonymBruker
Skrevet

Skyte kaneler

Anonymkode: cb984...c72

AnonymBruker
Skrevet

Tømme ryggen

Anonymkode: 179d3...602

AnonymBruker
Skrevet

Æse

Anonymkode: 470f2...2ab

Skrevet
Gjest Gjest_Una_* skrev (På 4.2.2010 den 16.40):

Hei!

Er det noen som vet om ett finere ord som jeg kan bruke i stedet for "bæsje"?

Drite.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Et annet og finere ord for å bæsje er defekere. Det betyr rett og slett "å ha avføring".

PS!
jeg så at hovedinnlegget er mange år gammelt, men du vet... "til glede for nye lesere" og sånn! :fnise:

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet

Rammeavtale

Tur på kontoret 

AnonymBruker
Skrevet

sitte på potta! :ninuskapus: 

Anonymkode: 3526d...372

AnonymBruker
Skrevet

Klemme ut en Kaleb, pun intended 😊

Anonymkode: 85af9...5ba

Skrevet

Gjøre i fra seg

AnonymBruker
Skrevet

Ta seg en tur på kontoret 😄 Kanskje dette ikke er et vanlig uttrykk? 

Anonymkode: 5f080...c01

AnonymBruker
Skrevet

Hilse på Porsgrunn. 

Anonymkode: 2eb6a...cf2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ta seg en tur på kontoret 😄 Kanskje dette ikke er et vanlig uttrykk? 

Eksen min sa det, han var ingen snill type, for å si det sånn. Har ikke hørt noen andre si det, så kanskje ikke så vanlig, nei. 

Anonymkode: 7bb50...55c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eksen min sa det, han var ingen snill type, for å si det sånn. Har ikke hørt noen andre si det, så kanskje ikke så vanlig, nei. 

Anonymkode: 7bb50...55c

Åh, jeg er en dame så jeg er ikke han altså 😮 Stemoren min pleide å si det :) 

AnonymBruker
Skrevet

Tømme ryggen. 

Anonymkode: 26fe2...216

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.5.2022 den 8.07):

På arbeid og blant fremmede sier jeg ikke noe spesielt dersom jeg kan unngå det, alternativt sier jeg: En tur på toalettet eller lignende. Andre har vel ikke noe med hva jeg skal gjøre der?

Anonymkode: 9003e...5e3

Si ikke det. Jeg jobbet tidligere på et sted som hadde lokaler i en gammel bygårdskjeller. Der var det installert en do med kvern som var relativt ømfintlig. Rett som det var gikk kverna i stå og dritten flommet over. Så etter hvert måtte vi sette et skilt på døra med den klassiske emoji-bæsjen med et forbuds-kryss over. M.a.o måtte man opp i en annen etasje om man måtte noe mer enn å tisse. Men ofte hadde vi kundemøter nede i kjelleren og iblant måtte jo besøkende på do i løpet av et møte. Hvis de da faktisk måtte nummer to og de blir møtt av det skiltet på døra, så måtte de jo i praksis komme tilbake til møtet og si "Unnskyld, men jeg må bæsje...."

Anonymkode: 02580...185

AnonymBruker
Skrevet

Når folk drar opp tolv år gamle tråder, betyr det at de har googlet noen ord i teksten..

Anonymkode: a05d4...6e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...