Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2010 #1 Skrevet 4. februar 2010 Jeg har et par vinterhansker med vanntett membran, noe som gjør at de tørker svært sent, om de da tørker i det hele tatt, inni. Med andre ord blir de sure. Hvordan kan jeg tørke disse? Foret er sydd fast, så det går ikke an å vrenge dem.
Gjest titin Skrevet 4. februar 2010 #2 Skrevet 4. februar 2010 La de få en tur i vaskemaskinen og heng de opp med en kleklype slik at de er åpen og henger fritt. Det kommer litt an på hvordan tørkestativet ditt er men det kan være praktisk å knyte en bit hyssing gjennom fjæren i klesklypen. Da kan den henge på en knagg / krok eller lignende.
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2010 #3 Skrevet 4. februar 2010 Det nytter ikke å bare la dem henge. Fingrene tørker ikke. Jeg har hatt dem liggende på baderomsgulv med gulvvarme, i varmeskap på jobben og under varmepumpe som har stått på full guffe, men ikke "#"¤#¤.
tineline Skrevet 4. februar 2010 #4 Skrevet 4. februar 2010 Jeg brukte fôrede gummihansker på jobben i november, og jeg tørket mine over radiatoren på en klessnor. Dersom du kan henge en midlertidig klessnor f.eks. over en panelovn (eksempelvis med tegnestifter i vinduskarmen), kan du jo forsøke det samme? Mine hang med minst 50-60 cm klaring til ovnen og tørket fint.
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2010 #5 Skrevet 5. februar 2010 Vi har sånn støvelvarmer som også bruker ultrafiolett lys eller noe. Det blir ikke kjempevarmt og motvirker sur lukt. Bruker det på votter også. Kanskje det kunne være noe? Flust har dem. http://www.flust.no/sport-og-fritid/turuts...her-skotoerker/
leirbål Skrevet 12. februar 2010 #6 Skrevet 12. februar 2010 Selv om du ikke kan vrenge foret ut, kan du vel vrenge selve hanskene helt?
Gjest Techtrick Skrevet 14. februar 2010 #7 Skrevet 14. februar 2010 Sikkert ikke lett å vrenge tynne fingre. Bruk en støveltørker som blåser luft i slange. Bruk en eller to slanger pr hanske og fest dem med ei klype av noe slag (klype utenpå hansken så slangene ikke blåser seg ut). Bør da klare å nok sirkulasjon ned i fingrene også. Hele trikset med all form for tørking er å bruke luftsirkulasjon. Selv har jeg en selvlaget støveltørker med 6 slanger som ikke har noen varmekilde. Denne står på et godt og varmt bad så luftsirkulasjonen er alt som skal til. Det er et ombygd sikringskap (lite) som jeg tok ut hull i og monterte vifte i, samt 6 slanger på. Vifta er ei litt overdimensjonert "pc-vifte", men som går på 230V.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå