Maud Skrevet 4. februar 2010 #1 Skrevet 4. februar 2010 Jeg har fått litt dilla på tomatsuppe, men har ikke så mange gode forslag til hva slags grønnsaker jeg kan ha i suppa. Det eneste ”grønne” jeg har kommet på å ha i tomatsuppa er til nå løk, men er det noen andre grønnsaker som passer godt i tomatsuppe?
Gjest b Skrevet 4. februar 2010 #2 Skrevet 4. februar 2010 Jeg har fått litt dilla på tomatsuppe, men har ikke så mange gode forslag til hva slags grønnsaker jeg kan ha i suppa. Det eneste ”grønne” jeg har kommet på å ha i tomatsuppa er til nå løk, men er det noen andre grønnsaker som passer godt i tomatsuppe? Selleri og gulrot, smått hakket, og røde linser(ikke akkurat grønnsak, men sunt og mettende). En annen variant er med paprika og squash.
MarianneE Skrevet 4. februar 2010 #3 Skrevet 4. februar 2010 *løk i ulike varianter *paprika *gulrot *purre
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2010 #4 Skrevet 4. februar 2010 http://dinmat.no/Finn-oppskrifter/Oppskrif...er/Februarsuppe
Maud Skrevet 4. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 4. februar 2010 Takk for gode tips! Nå blir tomatsuppa ganske mye mer spennende!
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2010 #6 Skrevet 4. februar 2010 Spinat er godt i supper, og så er det supersunt.
Antoinette Skrevet 4. februar 2010 #7 Skrevet 4. februar 2010 Løk, purre evt. litt vårløk er nydelig. Og noen båter med hardkokt egg.
LetThemEatCake Skrevet 4. februar 2010 #8 Skrevet 4. februar 2010 Jag brukar ha i spenat eller broccoli. Och lök så klart! Persilja är jättegott om sommaren også.
Gjest navnelapp Skrevet 4. februar 2010 #9 Skrevet 4. februar 2010 Denne lurer eg ungane mine med: http://altgodt.wordpress.com/2009/11/10/ei-kvardagssuppe/
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2010 #10 Skrevet 4. februar 2010 Løk, hvitløk, kålrot, gulrot, potet, alle slike ting går spesielt bra om man har stavmikser Jeg synes også det kan være godt med mais i til en mer mexikansk versjon, da er det godt å krydre med spisskummen og chili og gjerne ha over rømme og revet ost.
Gjest navnelapp Skrevet 24. mars 2010 #11 Skrevet 24. mars 2010 (endret) Eg fekk servert ein slik meksikansk variant med lett knuste tortillachips på - kjempegodt! Og viss det er masse grønnsaker i suppa og den er køyrt gltt med stavmiksar er det iallfall ein sikker måte å få grønnsakene i ungane på.... Endret 24. mars 2010 av Alt godt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå