Gå til innhold

Hjertedames vektproblemer


-HjerterDame-

Anbefalte innlegg

Ja, jeg får vel starte

Denne hjertedamen er 152 cm høy om 64 kilo

Ifølge bmi er jeg overvektig og føler meg stor også

Jeg har sjelden tid til å trene, og når jeg har tid og prøver å trene blir jeg som regel bare lei meg av å trene, føler meg virkelig uvel når jeg trener, etterpå orker jeg ingenting og føler meg tiltaksløs

så da må jeg finne en måte å gå ned i vekt uten denne deprimerende ettertrengings følelsen:

Noen som vet om supper med, potet,gulerot,kålrot,persillerot,og eventuelt noe magert kjøtt ved siden av er en bra nok middag/frokost/lunsj

Har da tenkt å ta vitaminer+frukt som banan mango og eple ved siden av

Og noen som har noe billig me bra proteinkilde som man ikke trenger stekeovn til å lage, skal helst være forskjellige proteiner i den så jeg ikke kommer i underskydd på essensiell næring;)

Vet dere ikke er synske guruer men vil takke for all hjelp som kommer inn;)

Deres HjerterDame

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_lana_*

er litt i samme båt som deg hjertedame, jeg er 165 høy og veier ca 75 kg :grine: , de siste 10 kiloene har bare kommet på helt umerkelig bare siste 6 mnd faktisk.

Jeg vet jeg har lagt på meg fordi jeg spiser veeeeldig mye sjokolade og godteri på kveldene, hver kveld. Jeg og kjæresten har dessverre blitt sofagriser og koser oss som bare det.

Jeg vet også to andre ting jeg gjør feil og det er at jeg ofte bare spiser en stor middag i løpet av dagen og så masse digg på kvelden, ikke frokost og ikke lunsj. Jeg trener heller ikke lenger, og beveger meg generelt lite( hoff, og jeg som var så slank og hadde så fin mage før.) Skjønner ikke hva som har skjedd.

Men jeg har store planer om å ta meg sammen :scorpis:

Min plan er å gå turer i litt raskt tempo med musikk på øret, annenhver dag eller hver dag i ca en time. Begynne litt forsiktig og øke tempo etterhvert.

Skal også kutte ut sukker og bare ha godteri på lørdag-basta! Pluss spise oftere og mer grønnsaker+ mindre måltider.

Enkel grønnsakssuppe: kjøp en frossen lapskausblandingsgrønnsaker, tilsett ekstra grønnsaker om du har(persillerot/sellerirot/gulrøtter/purre),2-4 kyllingfileter oppkuttet i små biter, 2-3 buljongterninger enten grønnsak eller kyllingbuljong. Salt og pepper. Litt over halvparten av kjelen med vann. Koke ca 20- 30 min.

Ps: for å få en litt annerledes smak kan du tilsette endel av santa maria sin krydderblanding "curry/karry" og ikke ha poteter i suppen men 1-2 pakker nudler istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...