Gjest Gjest_Veronica_* Skrevet 3. februar 2010 #1 Skrevet 3. februar 2010 Jeg er ei jente på snart 22 år, som trenger hjelp fra erfarne kvinner som har vært innom dette før. Jeg syns brystene mine er fryktelig tunge og litt for store. De er ikke nødvendigvis SVÆRE, jeg har heller ikke hatt barn før, men jeg tror de er for tunge for hva kroppen min takler å bære? Jeg har prøvd mange forskjellige BHer igjennom tiden, gått til profesjonelle undertøysforetninger og fått nøye veiledning om kjøp av BH - men jeg får allikevel dødelig vondt i ryggen, spesielt mellom skuldrene og nakken, uansett hva jeg har gjort iløpet av dagen. Jeg er 170 høy, rundt 60kg, og jeg bruker D-cup. Jeg syns allerede de begynner å "henge" litt, og jeg syns også at huden som er mellom puppene og halsen min strekker seg ubehagelig når jeg tar av meg BHen, og denne følelsen gjør at jeg blir fullstendig kvalm og dårlig. Jeg har leeenge tenkt på brystreduksjon. Det ville vært fantastisk å slippe disse ryggplagene som jeg VET kommer fra tunge bryster. Så jeg vet ikke jeg.. Litt usikker på hvordan jeg går frem også. Noen her som har hatt brystreduksjon som kan fortelle meg litt om hvordan det hele foregikk, smerter, resultat? Jeg er jo også litt engstelig for at sårene ikke vil leges, eller at det vil være satans smertefullt lenge.
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2010 #2 Skrevet 3. februar 2010 Jeg hadde samme størrelse som deg når jeg var på din alder (er 37). Hadde jeg vært deg ville jeg ha ventet noen år. Om du synes de henger nå så bare vent..! Idag er det sannsynligvis bare du som føler det, mens ingen andre kan se det. Jeg tok brystreduksjon da jeg var 31 - da var jeg 75E, og hadde vært mor i noen år. Etter jeg ble mor fikk jeg faktisk mindre pupper og var nede i c-cup en stund. Som sagt, brystene forandrer seg mye etter barnefødsler og spesielt etter at 20-årene er passert. Om du tar en operasjon nå, vil du føle for å gjøre det minst to ganger til i livet, og det er ikke noe jeg ville gjort frivillig en gang til i allefall!
Gjest ts_veronica Skrevet 3. februar 2010 #3 Skrevet 3. februar 2010 Mjaa.. Jeg er av den typen som absolutt ikke skal ha barn heller, da. Hverken jeg eller typen liker unger. Så jeg vet ikke helt.. skal jeg lide i 15 år fordi jeg kanskje en eller annen gang plutselig får lyst på barn, eller gå for brystreduksjon nå og få en normal hverdag?
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2010 #4 Skrevet 4. februar 2010 Jeg er ei jente på snart 22 år, som trenger hjelp fra erfarne kvinner som har vært innom dette før. Jeg syns brystene mine er fryktelig tunge og litt for store. De er ikke nødvendigvis SVÆRE, jeg har heller ikke hatt barn før, men jeg tror de er for tunge for hva kroppen min takler å bære? Jeg har prøvd mange forskjellige BHer igjennom tiden, gått til profesjonelle undertøysforetninger og fått nøye veiledning om kjøp av BH - men jeg får allikevel dødelig vondt i ryggen, spesielt mellom skuldrene og nakken, uansett hva jeg har gjort iløpet av dagen. Jeg er 170 høy, rundt 60kg, og jeg bruker D-cup. Jeg syns allerede de begynner å "henge" litt, og jeg syns også at huden som er mellom puppene og halsen min strekker seg ubehagelig når jeg tar av meg BHen, og denne følelsen gjør at jeg blir fullstendig kvalm og dårlig. Jeg har leeenge tenkt på brystreduksjon. Det ville vært fantastisk å slippe disse ryggplagene som jeg VET kommer fra tunge bryster. Så jeg vet ikke jeg.. Litt usikker på hvordan jeg går frem også. Noen her som har hatt brystreduksjon som kan fortelle meg litt om hvordan det hele foregikk, smerter, resultat? Jeg er jo også litt engstelig for at sårene ikke vil leges, eller at det vil være satans smertefullt lenge. Mjaa.. Jeg er av den typen som absolutt ikke skal ha barn heller, da. Hverken jeg eller typen liker unger. Så jeg vet ikke helt.. skal jeg lide i 15 år fordi jeg kanskje en eller annen gang plutselig får lyst på barn, eller gå for brystreduksjon nå og få en normal hverdag? Har du ikke en normal hverdag da? En d-cup er ikke akkurat SÅ stort hverken i medisinsk eller estetisk forstand, men det er kanskje selvbildet ditt som lider under dette? Det er ikke nødvendigvis barnefødsler som gir deg hengepupper. Det er tyngdekraften som vil jobbe mot deg - om du gjør det nå, vil du føle at du trenger en ny operasjon når du er 30, og sannsynligvis en til en når du nærmer deg 40. Du må også regne med noen arr som ikke blekner med det første.
Gjest ts_veronica Skrevet 4. februar 2010 #5 Skrevet 4. februar 2010 Har du ikke en normal hverdag da? En d-cup er ikke akkurat SÅ stort hverken i medisinsk eller estetisk forstand, men det er kanskje selvbildet ditt som lider under dette? Det er ikke nødvendigvis barnefødsler som gir deg hengepupper. Det er tyngdekraften som vil jobbe mot deg - om du gjør det nå, vil du føle at du trenger en ny operasjon når du er 30, og sannsynligvis en til en når du nærmer deg 40. Du må også regne med noen arr som ikke blekner med det første. Hmm, 75D står det på mine nyeste BH-er, kjøpt for ca 4-5 måneder siden. Men når jeg tar denne her sier den 75E.. men den er jo sikkert ikke like nøyaktig..eller? Nei, jeg syns ikke jeg har så veldig normal hverdag når det kommer til puppene mine. Ryggen min verker fort, uansett om jeg er i fysisk arbeid eller har sittet stille. Slik som nå har jeg hatt smerter som iler seg nedover nakken til midten av ryggen i minst 2-3 timer. Og sånn er det nesten hver dag. Jeg føler enormt ubehag ved vanlig sex, føler at puppene er "i veien" overalt. Det er direkte vondt å gå uten BH og f.eks bøye med nedover. Hvis jeg har shampoo stående på gulvet i dusjen, f.eks, og jeg må bøye meg ned for å ta opp, så får jeg smerter i brystene. Og spesielt denne hudstrekkingen på halsen plager meg enormt. Jeg har i alle år vært veldig merkelig på dette med halsen, jeg har nesten litt fobi mot å ha ting som strammer på halsen... så denne hudstrekkingen er ubeskrivelig ubehagelig for meg. Jeg føler det ikke når jeg har på BH, men jeg kan jo ikke gå med BH døgnet rundt heller. Ang selvbilde, så vet jeg ikke helt? Jeg har aldri likt puppene mine, da jeg syns de er stygge. Samboer har også sagt at han syns de henger litt mer enn "normalt" på min alder, (men han har ikke kritisert dem for å være ubehagelig.) Det er uansett ikke utseendet som gir meg lyst til brystreduksjon, det er alt ubehaget jeg har pga dem. Utseende-messig er jeg ikke veldig opptatt, og jeg kunne fint levd med disse hvis de ikke var til slikt stort ubehag for meg. Men jeg vet ikke.. jeg er bare så frustrert pga det. Jeg satt jo her og leste litt om brystreduksjon for et par uker siden, og tårene bare rant da jeg leste at de fleste som har tatt det, ofte spørr seg selv "hvorfor har jeg ikke gjort dette tidligere?". For meg, så har jeg ikke noe positivt "forhold", om man vil bruke det begrepet, til puppene mine. De har alltid vært i veien for meg, jeg hater dem for alt ubehaget dem gir meg og nå pluss disse ryggplagene som de siste 3-4 årene har begynt å komme frem. Jeg tenker bare litt det at når man har muligheten til å få hjelp og redusere dem, hvorfor gå unødvendig rundt med smerter da? Men som sagt, jeg vet ikke hvor smertefullt en operasjon er heller. Jeg har vært igjennom to operasjoner før, en på ørene og en for blindtarmbetennelse, og de smertene som kom av det var jo betydelig lite. Ingenting jeg ikke ville gått igjennom en gang til om jeg måtte. Men nå er det vel kanskje litt anderledes med bryster?
Gjest strykebrett Skrevet 4. februar 2010 #6 Skrevet 4. februar 2010 Jeg syns du skal ta en prat med legen din jeg. Hvis det blir aktuelt med operasjon vil du komme til konsultasjon hos kirurgen først, som kan fortelle deg alt om rekonvalenstid, smerter og å videre. Siden du har så mye vondt og plager syns jeg absolutt dette er noe å diskutere med lege.
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2010 #7 Skrevet 24. februar 2010 Jeg er 27 år og tok en brystreduksjon i fjor vår. Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke gjorde det før! Har som deg tenkt på det siden jeg var ca 20. Hadde vel 65 e/f, og likte de ikke i det hele tatt, syns bare de var en plage. Hadde også mye vondt bak skulderbladene og i ryggen. Hadde prøvd å trene ryggen sterkere uten at det hjalp noe. Nå tenker jeg aldri på dem, og det er så deilig! Vil absolutt råde deg til å gå til legen din å høre om det er noe mulighet for å få det. Lykke til!
NovaFlare Skrevet 24. februar 2010 #8 Skrevet 24. februar 2010 Ikke gå og ha vondt i mange år til, gjør det nå du. Så får du heller gjøre det om igjen om noen år om det skulle bli nødvendig.
Gjest keeop Skrevet 6. november 2010 #9 Skrevet 6. november 2010 1st sorry for the English, my written Norwegin is terrible. I went from a G to a D cup at Fornebuklinikken. They are fantastic. No pain, very neat scars, wonderful people. Much cheaper here in Norway than in the UK and negligible MRSA worries. I am so happy I had this done and throughly recommend Fornebuklinikken.
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2011 #10 Skrevet 13. februar 2011 Hei! Ta operasjon og bli ferdig med det! Har lest innleggene dine og konkluderer med at du har allerede bestemt deg! Jeg har tenkt å gjøre det samme etter jeg har fått barn, men jeg vil jo ha barn om noen få år, så d blir ikke så lenge til(heldigvis:). Ikke vent 15 år på å få et bedre liv!!! LYKKE TIL:)
Gjest Blondie65 Skrevet 13. februar 2011 #11 Skrevet 13. februar 2011 Er du sikker på at du bruker rett BH? Jeg har MYE større bryster enn det du har, men har en BH som strammer skikkelig rundt og cup som begynner på siden av kroppen og går inn mellom brystene. Slike BH'er har jeg hatt i 1,5 år nå og forskjellen på skuldrene og ryggen er ENORM! Forøvrig anbefaler også jeg deg å snakke med lege/kirurg før du bestemmer deg.
gladidag Skrevet 13. februar 2011 #12 Skrevet 13. februar 2011 Hvor mange cm har du fra halsgropen til brystknoppen? Det er en av tingene en kirurg ser på, for at du skal få dekket op gjennom det offentlige.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå