Gå til innhold

sanger


Amber

Anbefalte innlegg

Et spøsmaål til kommende bruder; hvorfor skal dere alle ha enten The Rose, From This Moment eller Amazing Grace? Lite orginalt når ALLE skal ha det? Personlig vil jeg gjerne ha en norsk sang som ikke alle har hørt i andre bryllup. Noen "hollywood" sang passer ikke i et norsk bryllup! Noen flere som er enig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal ikke ha noen av de sangene, du snakker om. Vi skal ha " Æ e så gla i dæ" med Åge Alexandersen, og " Noe mer" med Jonas Fjeld12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunflower

For så vidt enig i prinsippet, bedre ha noen sanger som ikke "alle" skal ha! Vi har valgt noen sanger som ikke er så vanlige å ha der vi kommer fra, en norsk og to svenske, og er svært fornøyd med det!

Det er imidlertid slik at mange som velger disse sangene du snakker om, har et spesielt forhold til akkurat de, f.eks. er det teksten som fenger og passer så godt på akkurat det forholdet, eller så har man kanskje gode minner rundt sangen, kanskje møttes man akkurat den kvelden sangen ble spilt, så jeg forstår godt at mange velger disse sangene jeg!

Moralen er: (Ikke ment som noen personlig kritikk mot deg som først startet tråden, altså, bare et velment råd) Velg og treff avgjørelser i forbindelse med ditt eget bryllup akkurat slik DU (og din tilkommende vil ha det), og ikke bry deg med hva andre velger, dem om det, kjedelig (etter din smak) eller ei! Hver sin smak osv.! Respekter andres valg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det viktigste er at man har et forhold til sangen jeg. Selv har jeg sunget i veldig mange bryllup, og det er kjempegøy da når brudeparet har et forhold til sangen de velger ut. Det være seg "Only Love", "Kjærlighetsvisa", diverse salmer eller hva nå som blir valgt.

I vårt bryllup skal min forlover og noen venner fremføre en sang av Springsteen som heter "If I should fall behind" og er knyttet til en spesiell episode for oss og dessuten har en passende tekst. D

essuten har jeg tenkt å synge for min brudgom i vielsen også som en liten overraskelse, og hva det blir da er jeg ikke helt sikker på.

Vær for all del oppmerksomme på at ikke alle menigheter er like glad i at all slags musikk i kirkerommet, og det er jo forståelig at ikke alt passer like godt : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på om vi bare skal ha en fiolinist til å spille "salut d`amour". min sønn hadde navnedag i dag og der spilte de den, KJEMPE nydelig!!!! vi skal ha sermoni ute så da tror jeg det passer godt!!!

hvis jeg tør å synge til mannen (har sunget lenge, men ikke ordentlig på en del år) så tror jeg det blir "eternal flame" med "the bangels" fordi det alltid har vært favoritt sangen min og min kjærlighet brenner evig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...