Gå til innhold

Cocker spaniel oppdretter


Sarafina

Anbefalte innlegg

Vi er et samboerpar som ønsker å kjope cocker spaniel-valp. Noen som vet om en seriøs oppdretter i Oslo/Akershus/østlandsomradet med valpekull nå eller i nærmeste fremtid? Samboeren min er hjemme for tiden og begynner å jobbe igjen i april-mai, derfor hadde det vært glimrende å få valp i hus på denne tiden. Men det viktigste er selvsagt at vi finner den rette hunden.

Vi ønsker oss en rolig og snill familiehund og en turkamerat, skal ikke brukes til jakt eller utstilling. Dette blir førstegangshund, så vi håper å finne en oppdretter som kan vare behjelpelig med oppfølging også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta kontakt med raseklubben, de kan hjelpe dere med å komme i kontakt med en flink oppdretter. :) Det finnes dessverre mange useriøse oppdrettere der ute, som tenker mer på penger enn på gener og helse, så det lønner seg å gå via raseklubbene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre ingen tips på oppdretter.

Men kan tipse dere på et annet område :)

Hus eieren min har hatt hund i mange år. B.l.a en rød cocker han som enda lever.

Rådet er å ta alt annen farge en rød, da jeg fikk fortalt at disse har gener til å bli lettere agressive/hissige.

Hennes hund er ganske hissig av seg.

Mamma har også hatt rød cocker når hun var ung og denne var også mere hissig en dem andre.

Selvfølgelig har miljøtrening og alt mye å si.

Men spør oppdretter om dette før dere velger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...