Gjest Brud2011 Skrevet 3. februar 2010 #1 Skrevet 3. februar 2010 Vi skal gifte oss sommeren 2011 og har per i dag gullringer med mønster i hvitt gull. Dama i butikken vi kjøpte ringene hos, sa at dt hvite gullet i større grad kom til å slites ned enn det gule gullet. Er det noen som har erfaringer med ringer i hvitt gull? Både jeg og min forlovede synes ringene er så nydelige at vi helst vil ha de som gifteringer også. Men hvis de blir stygge etter noen år er det jo ingen vits..
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2010 #2 Skrevet 3. februar 2010 Vi skal gifte oss sommeren 2011 og har per i dag gullringer med mønster i hvitt gull. Dama i butikken vi kjøpte ringene hos, sa at dt hvite gullet i større grad kom til å slites ned enn det gule gullet. Er det noen som har erfaringer med ringer i hvitt gull? Både jeg og min forlovede synes ringene er så nydelige at vi helst vil ha de som gifteringer også. Men hvis de blir stygge etter noen år er det jo ingen vits.. Under det hvite er det gult gull, når ringen slites vil det gule bli mer fremtredende. Men det er ikke verre enn at dette kan fikses på, ved at gullsmeden legger på nytt lag med hvitt gull - så jeg ville helt klart fortsatt med hvitt gull, eventuelt kjøpt ringer i platina (som ikke blir gult når det slites).
Betina Skrevet 3. februar 2010 #3 Skrevet 3. februar 2010 Hei du! Jeg har selv 2 ringer i hvitt gull som jeg bruker nesten hver dag. (Ikke gifteringer, men det er vel det samme?) Jeg merker at de begge er litt slitt, tror gullsmeden sa noe om at hvitt gull er mye mykere. Men jeg er veldig glad i hvitt gull, syns det er helt nydelig. Så det jeg gjør er at jeg leverer de inn til en liten "makeover" når jeg syns det trengs. Da slipes de litt og pusses og er så god som nye.
LimaLama Skrevet 3. februar 2010 #4 Skrevet 3. februar 2010 Vi har forlovelsesringer med både hvitt og gult gull.... Har brukt ringene i ca.3 år....tror det hvite har blii mer likt det gule....men det er fortsatt noe forskjell... Fikk også høre det samme i butikken.... De sa i tillegg at en kan få "pusset opp" ringen igjen i gullsmedbutikken. Da blir de vistnok gode som nye.... OG det er bra, fordi vi skal bruke forlovelsesringene som bryllupsringene..... (Vi designet egne gjennom Mester Gull og Lykkeringene.... :rødme: )
LimaLama Skrevet 3. februar 2010 #5 Skrevet 3. februar 2010 eventuelt kjøpt ringer i platina (som ikke blir gult når det slites). Hvis det ikke hadde vært så sinnsykt dyrt hadde det vært slike ringer vi hadde kjøpet. (I tillegg er utvalget meget lite...)
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2010 #6 Skrevet 3. februar 2010 Hvis det ikke hadde vært så sinnsykt dyrt hadde det vært slike ringer vi hadde kjøpet. (I tillegg er utvalget meget lite...) Thune har ganske godt utvalg, og ikke til helt avskrekkende priser heller. Vi har bestilt våre der, og hans kommer på ca 12', den er da 4, mm bred, min endel mer, men jeg skal ha med diamanter. Uansett: en giftering er vel den beste og fineste investeringen man kan gjøre, så da kan den gjerne koste litt
lilleGrethe Skrevet 4. februar 2010 #7 Skrevet 4. februar 2010 Det er egentlig ikke noe metall som heter hvitt gull - gull er nemlig gult i utgangspunktet. Ringer som selges som hvitt gull er blandet med et annet metall som gjør det hvitt, og er ofte i tillegg belagt med rhodium, som er hvitt og skinnende. Hvilket metall som blandes inn påvirker hvordan ringene slites og om de mister farge etterhvert. Det går an å få hvitt gull der palladium er blandings-metallet, og da mister de visstnok ikke fargen. Min forlovelsesring er hvitt gull - har hatt den i 9mnd nå, og den er litt mattere på undersiden (dvs den siden som er inni hånda) - den har nok fått litt riper. Tenker å ta den inn til rhodinering før bryllupet.
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2010 #8 Skrevet 6. februar 2010 Vi valgte gifteringer i hvitt gull (min med diamant i spenn). Har brukt den siden juni, og syns fremdeles den er kjempefin. For mitt vedkommende dreide det seg om at jeg kler kalde farger bedre enn varme, og mine øvrige smykker er fortrinnsvis i hvitt gull. Men jeg hadde veeeeeeeeeldig lyst på noen ringer i platina fra en dansk produsent, men når begge ringene kom på 44000 til sammen, så var det i drøyeste laget!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå