Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver å skal lære meg å like sterk mat. Er det noen som har forslag til hva jeg kan lage?

Skrevet

Hva mener du med sterk mat? Det er noe jeg har lært og det er at noen synes den maten jeg spiser og ofte lager er for sterk, mens jeg da har tatt hensyn til at ikke alle er vante med sterk krydder som chili. Jeg har lært meg å ikke krydre så mye sånn at alle kan like maten. :)

Fløte og alternative krydder gir smak og hovedsaken er ikke å blande mest mulig sammen.

Jeg kan komme med par oppskrifter i morgen, men hva er sterkt for deg selv og hva liker du?

Skrevet

Taco! Det var sånn jeg lærte det. Begynte med jalapeños, noen få, og nå spiser jeg en hel rød chili på en taco... :) Skulle du lage den for sterk, er det veldig lett å mildne med rømme. Melkeprodukter er det som skal til og ting blir for sterkt, ikke vann! (å drikke altså). Ellers er pasta med tomatsaus og lignende også godt med chili.

Ta deg en tur på indisk og thai restaurant, de er veldig flinke til å lage god, sterk mat, men fortsatt beholde de andre smakene på maten. Nordmenn har en tendens til å lage sterk mat slik at det bare smaker sterkt, og at det overdøver alle de andre smakene.

Skrevet (endret)

Bruk noe ved siden av den sterke maten som kan være med på å gjøre den mildere. Raita, yoghurt naturell og tsatsiki smaker godt. Jeg liker også tyttebærsyltetøy, syns det gjør at maten blir mindre sterk. Jeg bruker det til nesten alt!

Etterhvert så har jeg lært meg å kunne spise sterkere mat, for nå har jeg blitt vant til det. Det hjelper å gradvis kutte ut litt av det som mildner maten. :)

Endret av AnneMarthe
Skrevet

Saken er at jeg har en kjæreste i Tunisia, og der nede er det jo så og si bare sterk mat. Så jeg vil lære meg å like sterk mat slik at jeg kan spise noe annet enn kylling og pasta når jeg er der nede. :P

Skrevet

Noen som har forslag her?

Det går liksom i taco, nachos og burritos. Hadde vært fint med litt forandring også. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...