Gjest Gjest_Ina_* Skrevet 2. februar 2010 #1 Del Skrevet 2. februar 2010 Eg har hatt tre oppkjøringer, og tabbet meg ut på alle tre. De to første gangene var eg vel egentlig ikke klar, men eg trodde det. Og strøk. Tredje gangen var for en måned siden, og eg hadde kjørt kjempemye på forhånd, og var endelig klar. Fikk beskjed fra alle rundt meg om at dette kan eg. Så selvtilliten blei litt bedre, for det er et av hovedproblemene mine. Eg har ikke nok selvtillit, så eg tror eg ikke kan, når eg faktisk kan! Eg sliter også sinnsykt med nervøsitet på oppkjøring. Eg VET eg kan kjøre bil, men stresser bare så sinnsykt når det er en sensor med i bilen.... Hadde en snill sensor, og vi snakket mest om nervene mine, og hvordan bedre dem til neste gang. No har eg altså oppkjøring igjen(!) neste uke, og eg er livredd for å stryke. Hvis eg gjør det tror eg at eg slutter å kjøre bil Men eg vet eg kan, er bare nervene som ødelegger. Noen råd?! Hvordan kan eg bli mer avslappet når eg kjører opp? Hater at nervene mine skal ødelegge sånn, eg kjører jo kjempebra sammen med foreldre, kjæreste og kjørelæreren min. Og så må eg likevel drite meg ut på oppkjøring. Huff, gruer meg sånn, og syns det er kjempeflaut at eg har strøke tre ganger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 2. februar 2010 #2 Del Skrevet 2. februar 2010 Eg har hatt tre oppkjøringer, og tabbet meg ut på alle tre. De to første gangene var eg vel egentlig ikke klar, men eg trodde det. Og strøk. Tredje gangen var for en måned siden, og eg hadde kjørt kjempemye på forhånd, og var endelig klar. Fikk beskjed fra alle rundt meg om at dette kan eg. Så selvtilliten blei litt bedre, for det er et av hovedproblemene mine. Eg har ikke nok selvtillit, så eg tror eg ikke kan, når eg faktisk kan! Eg sliter også sinnsykt med nervøsitet på oppkjøring. Eg VET eg kan kjøre bil, men stresser bare så sinnsykt når det er en sensor med i bilen.... Hadde en snill sensor, og vi snakket mest om nervene mine, og hvordan bedre dem til neste gang. No har eg altså oppkjøring igjen(!) neste uke, og eg er livredd for å stryke. Hvis eg gjør det tror eg at eg slutter å kjøre bil Men eg vet eg kan, er bare nervene som ødelegger. Noen råd?! Hvordan kan eg bli mer avslappet når eg kjører opp? Hater at nervene mine skal ødelegge sånn, eg kjører jo kjempebra sammen med foreldre, kjæreste og kjørelæreren min. Og så må eg likevel drite meg ut på oppkjøring. Huff, gruer meg sånn, og syns det er kjempeflaut at eg har strøke tre ganger! Jeg slet med det samme. Det som hjalp meg var å tenke "nå skriver han sikkert noe positivt" hver gang sensoren noterte noe. Da slappet jeg mer av, og det gikk bra. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2010 #3 Del Skrevet 5. februar 2010 Hvor god er du til å holde fokus mens du er i en samtale? Når jeg satt meg inn i bilen med sensor, så spurte han om jeg hadde lyst å snakke lite, middels eller mye. Jeg svarte at han måtte prate så mye han ville, så kunne vi se hvor aktiv samtalen ble. Når samtalen kom på glid slappet jeg med en gang av og oppkjøringen ble lekende lett. Som du selv sier, så føler du at du egentlig har kontroll, men at du bare er nervøs. Såfremt du klarer å holde fokus på trafikken samtidig som du snakker, så er det mitt beste tips for å roe ned den ellers ganske stive stemningen i bilen. Jeg stod i hvertfall uten feil, og med kun positive punkter som ble notert av sensor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Ina_* Skrevet 11. februar 2010 #4 Del Skrevet 11. februar 2010 Da var oppkjøring bestått Eg satte på radio, og pratet en del med sensor. Og plutselig forsvant alle nervene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest- silje Skrevet 11. februar 2010 #5 Del Skrevet 11. februar 2010 Graulerer!! Kjempebra at du fikk ha radion på (det fikk nemlig ikke jeg!). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå