Gjest lulua Skrevet 2. februar 2010 #1 Skrevet 2. februar 2010 noen som har en enkel oppskrift på boller til meg ?
Gjest megvel Skrevet 2. februar 2010 #2 Skrevet 2. februar 2010 Jepp! 75 gr margarin 3,5 dl melk 1 pakke gjær 75 gr sukker 1 ts bakepulver 1 ts kardemomme 500 gr mel Smelt smør, og bland med melka. Varm det til fingertemperatur, så rører du ut gjæren i det. Så tar du i sukkeret, og melet med bakepulver og kardemomme til slutt. Heves, rulles ut og etterheves. Stek på 225 grader i 12-15 min Husker ikke helt hvor mye det blir av den oppskriften, men ikke kjempemange hvertfall.
Gjest lulua Skrevet 2. februar 2010 #3 Skrevet 2. februar 2010 Jepp! 75 gr margarin 3,5 dl melk 1 pakke gjær 75 gr sukker 1 ts bakepulver 1 ts kardemomme 500 gr mel Smelt smør, og bland med melka. Varm det til fingertemperatur, så rører du ut gjæren i det. Så tar du i sukkeret, og melet med bakepulver og kardemomme til slutt. Heves, rulles ut og etterheves. Stek på 225 grader i 12-15 min Husker ikke helt hvor mye det blir av den oppskriften, men ikke kjempemange hvertfall. tuusen takk. nå skal det bakes boller her :D men hvor lenge skal den heve?
Gjest megvel Skrevet 2. februar 2010 #4 Skrevet 2. februar 2010 Jeg tror jeg pleier å la den heve ca 3 kvarter. Den skal doble størrelsen omtrent. Tror de står en halvtime og etterhever. Sett gjerne deigen litt varmt F.eks. i vannbad med lunka vann (ikke mer enn fingertemp) eller på badet
Gjest lulua Skrevet 2. februar 2010 #5 Skrevet 2. februar 2010 Jeg tror jeg pleier å la den heve ca 3 kvarter. Den skal doble størrelsen omtrent. Tror de står en halvtime og etterhever. Sett gjerne deigen litt varmt F.eks. i vannbad med lunka vann (ikke mer enn fingertemp) eller på badet Okay
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå