Gå til innhold

bolleoppskrift.?


Fremhevede innlegg

Skrevet

noen som har en enkel oppskrift på boller til meg ? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp! :nigo:

75 gr margarin

3,5 dl melk

1 pakke gjær

75 gr sukker

1 ts bakepulver

1 ts kardemomme

500 gr mel

Smelt smør, og bland med melka. Varm det til fingertemperatur, så rører du ut gjæren i det. Så tar du i sukkeret, og melet med bakepulver og kardemomme til slutt.

Heves, rulles ut og etterheves. Stek på 225 grader i 12-15 min :)

Husker ikke helt hvor mye det blir av den oppskriften, men ikke kjempemange hvertfall.

Skrevet
Jepp! :nigo:

75 gr margarin

3,5 dl melk

1 pakke gjær

75 gr sukker

1 ts bakepulver

1 ts kardemomme

500 gr mel

Smelt smør, og bland med melka. Varm det til fingertemperatur, så rører du ut gjæren i det. Så tar du i sukkeret, og melet med bakepulver og kardemomme til slutt.

Heves, rulles ut og etterheves. Stek på 225 grader i 12-15 min :)

Husker ikke helt hvor mye det blir av den oppskriften, men ikke kjempemange hvertfall.

tuusen takk. :) nå skal det bakes boller her :D men hvor lenge skal den heve?

Skrevet

Jeg tror jeg pleier å la den heve ca 3 kvarter. Den skal doble størrelsen omtrent. Tror de står en halvtime og etterhever. Sett gjerne deigen litt varmt :) F.eks. i vannbad med lunka vann (ikke mer enn fingertemp) eller på badet :jepp:

Skrevet
Jeg tror jeg pleier å la den heve ca 3 kvarter. Den skal doble størrelsen omtrent. Tror de står en halvtime og etterhever. Sett gjerne deigen litt varmt :) F.eks. i vannbad med lunka vann (ikke mer enn fingertemp) eller på badet :jepp:

Okay :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...