Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 2. februar 2010 #1 Skrevet 2. februar 2010 Jeg tror det har skjedd meg noe i barndommen som jeg ikke husker, noen som har opplevd det samme? Noen som vet om dette er mulig?
Gjest Marlo Skrevet 2. februar 2010 #2 Skrevet 2. februar 2010 Ja det er fullt mulig å glemme ting som har skjedd ja. Veldig mange fortrenger episoder som da ofte er negative - det er kroppens måte å beskytte en selv på. Om du tror det har skjedd noe, men ikke vet - er det mulig å spørre familiemedlemmer da? Eller så kan man oppsøke psykolog. Ikke sikkert alltid det hjelper, men mange ganger klarer de å nøste opp i tankene og få en til å huske ting man ikke visste hadde skjedd engang.
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2010 #3 Skrevet 2. februar 2010 Jeg tror det har skjedd meg noe i barndommen som jeg ikke husker, noen som har opplevd det samme? Noen som vet om dette er mulig? Det er fullt mulig å fortrenge traumatiske opplevelser. Men minnene du får opp trenger ikke bety at noe har skjedd. Hvis det er noe du bekymrer deg for og som plager deg, bør du kontakte lege og få henvisning til psykolog. Falske minner er også noe hjernen kan skape hvis det har skjedd noe med andre som du er knyttet til f.eks.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå