Gå til innhold

Selge bruktbil med riper og småbulker?

Xtra_lilje

Anbefalte innlegg

Hei! Vurdere å selge bilen min, en 4x4. Sjekket litt på finn og funnet hva tilsvarende biler ligger på. Men, bilen min har endel lakkskader; ingen store som det kan gå rust, men mer type steinsprut. Bør jeg gjøre noe med dette før jeg legger den for salg, eller vil det koste meg meg enn det vil øke verdien på bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som regel har det ikke så mye å bety. Det som kanskje vil utgjøre forskjellen er at en pen bil er lettere å selge enn en med småskader. Det er iallefall ikke verdt å gjøre noe med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt tips er å ta bilder av de verste skadene og legge ved annonsen (hvis du skal bruke finn.no f.eks.) Jeg reiste langt for å se på en fin bil, men ved nærmere ettersyn var den ikke i nærheten av fin. Selgeren påstod at han ikke så noen skader... idiot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke TS, men blander meg litt inn i tråden her jeg... Har nemlig samme problem, har litt småskader i lakken, et par riper o.l. Ikke noe store greier og ikke rust. Når "fine" biler ligger ute for rundt 60.000, hvor mye ville dere ha gått ned i pris da? Er det snakk om store forskjeller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen forventer at en gammel bil til 60 000 kr skal være feilfri. Litt riper og steinsprutskader er helt normalt og ikke noe å senke prisantydning for.

Obs: Sett prisantydning litt over det du forventer å få for bilen. Det prutes uansett om bilen er billig eller dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kaja_*

Jeg har en dyr bil liggende ute for salg i disse dager. Det er to skader i lakken på bilen, påført av noen idioter på en parkeringsplass ..

Siden dette er en dyr og fin bil har jeg bestilt plass på karosseriverksted for å fikse skadene - dette kommer til å koste ca. 4000 kroner - men da er bilen som ny og jeg kan selge den med god samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...