stjernekyss Skrevet 25. mai 2010 #61 Skrevet 25. mai 2010 Jeg tror ikke jeg skjønte det helt jeg.. Var de døde hele tiden? Var de døde nå? Har ingenting av det som skjedde egentlig skjedd? Var de levende da det skjedde? Eller var de døde hele tiden? Jeg synes det var en veldig fin avslutning, men
Mir Skrevet 25. mai 2010 #62 Skrevet 25. mai 2010 Hei hei Nei, alt på øya er virkelig. Øya eksisterer, og de var der i live. Øya i seg selv har noe tja, kall det overnaturlig da,i tillegg til de sterke elektromag.områdene som Dharma var der for å undersøke. Dharma var der utelukkende pga dette osv, men vi har jo ikke fått noen avslutning eller svar på andre spørsmål enn hva som handler om VÅRE karakterer, Jack, Kate , Sawyer etc. Det er jo noe som ikke blir forklart, f.eks hvorfor blir Fake Locke menneskelig igjen når lyset går ut? Hvorfor er han immun når lyset er på? osv. Samme med Jacob. Det er en del av det overnaturlige. Jeg tror de har bygt opp alt som har skjedd på øya som hendelser som fører mennesker sammen, for å bygge opp til det emosjonelle båndet mennesker kan ha, og at det kan vare livet ut og til og med i etterlivet. Sånn sett har det ikke noe å si hva som skjedde på øya. Men tilbake til spørsmålet ditt. Bevis for at de ikke var døde når de kræsjet er fordi det f.eks er fotspor rundt flyvraket i sanden der de har gått. I tillegg til det klarte de å dra tilbake engang, men ville tilbake til øya igjen. Sun og Jin døde på u-båten, samt Charlie døde for en stund siden. Disse 3 er nå, ifølge Christian Shepherd, i etterlivet, men de HUSKER ikke livet sitt, før de blir satt opp til den eksakt samme hendelsen i etterlivet, f.eks da Sun og JIn får se babyen sin med Juliet. Hurley, Ben og Desmond har trolig levd på øya til de ble syke eller gamle og døde der naturlig. Det samme med Kate, Sawyer, Claire, Richard og Miles. Når Christian Shepherd sier til Jack på slutten "noen døde før deg, andre døde lenge etterpå". Det betyr nok at mange har levd sine liv, fått barn, gått gjennom en naturlig død av alderdom f.eks, før de alle dro til hva de kaller etter-livet da. Som Christian Shepherd også sa, dere har opplevd så mye sammen, at hva dere har delt sammen har gjort at de ikke kan "gå videre" pga de venter på at alle skal dø først, slik at de kan gå videre sammen. Jack er den siste som forstår at han er død. Så, de har ikke dødd på en mystisk måte (foruten om de som ble drept på øya) de har levd livene sine fullt ut, men klarte ikke å gå videre fordi de manglet resten av vennene sine. Du ser f.eks at når de alle sammen skjønner at de har vært sammen før i livet, så blir det så innmari glade og det er som om en ro bare senker seg over ansiktene deres, og på slutten når Jack spør "Er alle der inne/er alle kommet?" eller noe lignende, så tolker jeg det som at han spør.. Er alle døde nå. Huff, unnksyld hvis dette ble langt og rotete...
stjernekyss Skrevet 25. mai 2010 #63 Skrevet 25. mai 2010 Ok, så betyr det at alt vi har sett i den alternative tidslinjen i denne sesongen, har vært etterlivet? *Merker jeg får litt vondt i hodet*
Mir Skrevet 25. mai 2010 #64 Skrevet 25. mai 2010 Det stemme =) alternative tidslinjen har vært noe som var en illusjon , men fordi de ikke husket hverandre men fordi de hadde så tette bånd med hverandre så var det slik at Desmond skjønte fort at det var noe der..og han møtte andre losties. Men de fant aldri ut at de hadde møttes når de var i live. Så Skjønte Desmond det da han møtte Penny, men Eloise Hawking sa at "he is not ready yet". Men det blåste Desmond i, og det var derfor han kjørte på John Locke utafor skolen, sånn at Locke ville komme i kontakt med Jack igjen etc. Så ja, den alternative har vært et "sted" uten tid og lokasjon, bare noe de har bygd opp for å komme sammen igjen i døden. Hvem vet, kanskje det var 2000 år fra vår tid før de møttes der alle sammen, før de husket at de hadde vært sammen.
stjernekyss Skrevet 25. mai 2010 #65 Skrevet 25. mai 2010 Ok, da tror jeg at jeg skjønner litt mer. Litt rart, men fin avslutning likevel
Elanor Skrevet 25. mai 2010 #66 Skrevet 25. mai 2010 Dette var virkelig en flott avslutning. Så utrolig rørende. Jeg likte spesielt det faktum at alle var så glade når de husket. Alle tårer var gledestårer, alle var glade for å se hverandre og alle konflikter var glemt. Og så var det Charlie da... Jeg har egentlig aldri tilgitt skaperne for at de lot Charlie dø, men med den scenen der Charlie og Claire husker hverandre var så nydelig at jeg endelig kunne la det passere. Fantastisk scene. Fantastisk finale! Dumt at en del spørsmål står ubesvart, men svaret på disse spørsmålene hører ikke hjemme i en finale, uansett. De burde bli besvart før punktumet. Og som et punktum var dette bortimot perfekt. Sawyer: Doesn't sound like he said anything about anything. Hurley: That's kinda of true, dude. He's worse than Yoda. ...eller Lost-skaperne
Mir Skrevet 25. mai 2010 #67 Skrevet 25. mai 2010 hehehe ja =) Jeg synes også det var utrolig rørende da Sawyer og Juliet husket hverandre igjen. Da han sa "I had you". Det var det han sa da hun falt ned i det juvet med magnetene og døde. Jeg så det igjen idag tidlig, og gråt jo mer idag enn igår! NYDELIG!
Elanor Skrevet 25. mai 2010 #68 Skrevet 25. mai 2010 Ops, så først nå du allerede hadde skrevet at det var så bra at alle var så glade, Mir. Var ikke meningen å stjele poenget ditt. Men store hjerner tenker likt? Er også enig i at Sawyers replikk var veldig rørende! Sawyer hadde i det hele tatt mange bra øyeblikk i denne episoden. "SEE ME WHERE???" "Well Doc, how about you come down off the mountain top and tell us what the hell the burning bush had to say for itself?"
Savio Skrevet 25. mai 2010 #69 Skrevet 25. mai 2010 Finalen var fantastisk. Hele serien er legendarisk. Greia med alle ubesvarte spørsmål er at det gjør ingenting! Serien handler om menneskene og reisen deres. Og det er en fantastisk serie om mennesklige relasjoner, tanker og natur. Og serien han skapt store diskusjoner. Science vs faith osv. osv. osv. Og det er det som har vært Lindelof og Cuse's ambisjon fra starten av tror jeg. Fantastisk bra. Og en serie som vil bli husket i lang tid fremmover som "one of a kind."
Konstantin Skrevet 25. mai 2010 #70 Skrevet 25. mai 2010 Jeg synes finalen ødela hele serien. Jævla sentimentat dritt! Jeg håpte på en stor cliff henger eller ivertfall noe litt spennede, i klassisk lost stil. Så kommer de med noe dårlig dritt, som ikke var fortjent en så god serie!
Konstantin Skrevet 25. mai 2010 #71 Skrevet 25. mai 2010 (endret) Ps. Den alternative tidslinjen var skjærsilden. De var nødt til å få kontakt med sin sjelefrende før de kunne gå videre, derfor kunne ikke Ben gå videre. Alt på øyen var virkelig, det er på øyen at balasen mellom godt og ondt blir opprettholdt. Jacob var ikke den første beskytteren av godhet, og Hurley blir ikke den siste. Dette forholdet kommer til å bli opprettholdt for alltid. Endret 25. mai 2010 av Konstantin
gbnj Skrevet 25. mai 2010 #72 Skrevet 25. mai 2010 Ps. Den alternative tidslinjen var skjærsilden. De var nødt til å få kontakt med sin sjelefrende før de kunne gå videre, derfor kunne ikke Ben gå videre. Alt på øyen var virkelig, det er på øyen at balasen mellom godt og ondt blir opprettholdt. Jacob var ikke den første beskytteren av godhet, og Hurley blir ikke den siste. Dette forholdet kommer til å bli opprettholdt for alltid. Godhet/ondhet er grått!
Mir Skrevet 26. mai 2010 #73 Skrevet 26. mai 2010 (endret) Joda, jeg kan forstå at noen er skuffet. Det er 2 historier i serien. Det er historien om øya, og det er historien om menneskene vi har blitt kjent med. Jeg personlig synes det er flott at en serie spiller på sterke relasjoner mellom mennesker; dette er jo noe vi alle kan oppleve. Nei, de vet ikke hva som skjer når vi dør, men likevel; dette gir liksom litt håp til mennesket tror jeg. Og derfor blir mange av oss også sentimentale, fordi det handler om noe vi ikke VET, men noe vi kanskje håper og tror eksisterer den dagen vi selv dør. Jeg syns det er flott at de lar alle mysteriene bestå, slik at man kan forklare utifra sine teorier, diskutere videre hva det har vært, har det vært noe "god-like" på øya, eller hva. Hadde det ikke vært kjedelig hvis alle spørsmål hadde blitt besvart og det IKKE var slik man hadde sett for seg? Nå lar det folk iallefall leve med en mulighet om at det var slik. Igjen, flott at de spiller på menneskeheten og tilhørighet. Konstantin: Forstår det du sier med skjærsilden. Jeg har også lest det noen steder. Men er det virkelig det? Christian Shepherd sa "Dette er et sted dere har laget selv, slik at dere kunne møte møte hverandre" etc. På slutten så spør Jack også "where are we going?" Så sier Christian "Lets go find out". Ok akkurat det der kan jo være; tja si himmelen eller helvete, det vet vi ikke. Det eneste som manglet var at de gikk inn i lyset... eller ? vedr. teorier, denne karen han skrevet og oppsummert sine meninger på hva han tror er svarene på noen av spørsmålene vi nå ikke har fått svar på men som hadde vært interessant å vite. Jeg synes han har mange gode poeng, og kan kanskje gi folk en opplevelse om closure, jeg vet ikke. Om noen er interesserte så kan dere jo lese det her: http://www.theoriesonlost.com/2010/05/the-source/ Endret 26. mai 2010 av Mir
Konstantin Skrevet 26. mai 2010 #74 Skrevet 26. mai 2010 Det er ivertfall sånn jeg har forstått det, og lest det flere steder. Alle de som døde på øyen kom til det alternativet stedet, og de måtte finne hverandre før de fikk gå videre.
Red headed girl Skrevet 26. mai 2010 #75 Skrevet 26. mai 2010 Synest denne er litt morsom jeg Min lenke
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. juni 2010 #76 Skrevet 13. juni 2010 Jeg har nå sett siste episode, og før jeg leste her ble jeg skikkelig sint! Synes hele episoden var noe dritt og angret på at jeg hadde sett hele serien! Etter å ha lest her skjønner jeg endel mer, men fortsatt noe jeg ikke skjønner. "Livet" der Sawyer og Miles er politi, der Jack opererer ryggen til John osv, der den siste konserten er etc, er det det dere kaller etterlivet? Og hva menes med etterlivet? Lever de egentlig ikke, de er alle døde, men er nødt til å finne hverandre for å kunne gå endelig bort (som gjenferd som får fred på en måte?) Så sawyer blir aldri politi? Jack opererer aldri ryggen til Lock? Den konserten skjer egentlig aldri? Kan noen egentlig forklare meg meningen med serien og hva siste episode betyr? Etter å ha sett hver eneste episode i hele serien, irriterte den slutten meg noe voldsomt!
Konstantin Skrevet 13. juni 2010 #77 Skrevet 13. juni 2010 Det er sånn jeg har forstått det ja! De var nødt til å finne sin " Soul mate" før de kunne gå videre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå