Gå til innhold

Lost - sesong 6

Fremhevede innlegg

Gjest Agurkolat
Skrevet

Åh, elska episoden om Richard! Bare heilt fakings fantastisk. Må sei at den har havna på min topp 5 liste over alle episoder..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, den episoden med Richards historie var ganske trist egentlig. Fikk et ganske annet bilde av ham som person da. Hvor mye vondt han har hatt det oppigjennom.

Så episode 11 igår, blir bra detta ; )

Skrevet (endret)

Mer herregud, så mye innavl det er ute og går! Alle er jo i slekt på et eller annet vis :lol:

Jeg elsker episodene med Desmond :)

Endret av stjernekyss
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du Stjernekyss (og dere andre også):

Jeg klarer ikke helt å se hva som hva så spesielt med episode 11/Desmond-centric episoden. Kan noen forklare meg hva "som var viktig" å få med seg her?

"Ab Aerterno" med Richard var bare helt mind blowing!!!

Skrevet

Du Stjernekyss (og dere andre også):

Jeg klarer ikke helt å se hva som hva så spesielt med episode 11/Desmond-centric episoden. Kan noen forklare meg hva "som var viktig" å få med seg her?

"Ab Aerterno" med Richard var bare helt mind blowing!!!

Jeg synes heller ikke episode 11 var så veldig spennende. Episode 10 med Richard var veldig god. Desmond er min favorittkarakter serien, men synes ikke episoden var så veldig givende likevel. Var ikke noe spesielt, utenom at typiske Eloise vet mye om øya etc.

Gleder meg til episode 12 på onsdag : )

Skrevet

Hei

Hvis dere går inn på Diskusjon.no er det et veldig aktivt Lost forum. Det er enkelte som er sinnsykt flinke og skriver vanvittige recaps for hver episode.

Hvis det er noe dere ikke har forstått, eller falt av litt er det gode forklaringer på det meste :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Lost_fan her. Jeg er av dem som syntes Desmond-episoden var en av de beste så langt i sesong 6. Jeg elsker Desmond-centric episoder, de har vært utrolig bra før (Flashes before your eyes, the Constant) og denne var også høyt oppe på lista. Vi fikk jo en forklaring på hva Flash-sideways egentlig er for noe, og Desmond er nå i gang med å oppsøke de andre på flyet for å vise dem at den virkeligheten ikke er den "riktige". Jeg fikk frysninger på ryggen av Eloise, hun vet om alt sammen, men mener Desmond ikke er "klar" ennå.. Kanskje hun etter hvert hjelper dem med det de må gjøre? Forresten; det var så bra å se Charlie, Penny og Daniel igjen, og høre Driveshafts "You all everybody"!

Er veldig spent på hva Widmore vil bruke Desmond til. Det ser ut til at han vil utnytte de stedene på øya som har størst elektromagnetiske egenkaper (det er nok det de trenger Jin til) og muligens, ved hjelp av vår favoritt-skotte, sette en stopper for, eller drepe Mannen i svart/Flocke.

Jeg har ikke hatt tid til å skrive sammendrag i det siste, men det kommer etter hvert (for de som er interessert).

Skrevet

Joda, finnes mange foraer der det handler om Lost. Teorier om lost, episodebeskrivelser. Teoriene er spennende synes jeg =)

Skrevet

Jeg synes episode 11 var spennende fordi jeg liker Desmond. Personlig bryr jeg meg ikke så mye om å få svar på alle sprørsmålene, for da ender jeg sannsynligvis opp skuffet. Jeg vil bare bli underholdt :)

Jeg har sett episode 12 nå også, og syntes den var veldig spennende! Kjipt å måtte vente en hel uke.

Hvor mange episoder er det i siste sesongen?

Skrevet

Leste at det skulle være 18 episoder... Jeg klarer ikke vente! Jeg skulle vanligvis sett episode 12 idag, men gubben er på bowling hele kvelden så må vente.. uutholdelig ; )

Skrevet

Ja han heter Locke, men tror de skriver Flocke (fake-Locke)

Man kan også sette deres navn opp mot rollene de har.

John Locke - Han sto for den tankemessige ammunisjonen i kamp mot eneveldet. Han baserte

seg på naturretten - liv, frihet og eiendom (folkesuverenitetsprinsippet)

Han inspirerte også tre andre filosofer fra Frankrike.

Jean Jaques Rousseau (1712-1778) - mente mennesket fra naturen var godt og hederlig, men

at også

egoisme, maktkamp og tyrannisk styre preget menneskene. I "samfunnspakten"

hevdet Rousseau at mennesket ble fri fra sine lenker om de søkte sammen i

et mindre oversiktlig samfunn. De regjerende måtte finne balansen mellom folks

personlige frihet og de plikter den enkelte skulle ha i samfunnet.

Det var også flere i LOST som hadde kjente navn, husker ikke helt i farta.

Skrevet

TRor jeg venter til de kommer ut på dvd. Det er heldigvis håp om at slutten er god denne gangen. Har ikke fått med meg at det var en bevisst filosofi i denne serien. Det var jo interessant.

Skrevet

Ja hercules, mange som har kjente navn fra historien etc. Skaperne av Lost sa også en gang "keep reading your bibles", fordi mange spurte om teorier som er relatert til bibelske historier. Det er mange gode teoriere som er blitt utviklet nå, og hvis det er slik at det faktisk ligger til grunn en historie som er stor og virkelig detaljert jobbet med, da blir jeg mektig imponert. Blant annet er historier om at det handler om Edens Hage og synd, siden Jacob fortsetter å bringe folk til øya med håp om at de utifra fri vilje handler riktig, mens Flocke vil ha en slutt på at han bringer folk til øya fordi som han selv sa "it always ends the same". Det er også flere teorier, så hvis noen er interessert, foreta deg et søk på google, du kan bli sittende i timesvis =) Lostpedia.com er også ganske artig.

Leste om et intervju han som spiller JIn hadde gitt. Han sa at da han hadde fått manuset for siste episoden hadde han blitt voldsomt emosjonell, og måtte sitte i flere minutter for å ta det inn over seg. Han sa også at måten de har måtte flettet inn alle detaljer og mye jobb var imponerende. Så... vi kan jo håpe at det blir en knallslutt!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke hatt tid til å skrive sammendrag i det siste, men det kommer etter hvert (for de som er interessert).

Interessert! Du skriver veldig gode sammendrag!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Interessert! Du skriver veldig gode sammendrag!

Enig!

Jeg gru-gleder meg til siste episode. Har brukt nesten 6 år av livet mitt til å se Lost, og har ikke gått glipp av en eneste episode. Det er som en livsstil for meg nå ;) Hihi

Hva skal jeg gjøre når Lost er over? Se alt på nytt og på nytt kanskje...?

Men uansett, Hurley-centric episoden skuffet meg litt. Synes forklaringa på hviskingen i jungelen ble litt tynn. Det er spøkelser som som nå er "fast" på øya som lager hviske lyder...javel...det tok 3 sekunder og forklare, så er vi ferdig med det! Virker som de begynner å få det travelt med å besvare alle spørsmålene.

GLEDER meg til MIB-centric episoden-across the sea :)

Skrevet (endret)

*dobbelpost*

Endret av stjernekyss
Gjest AnonymBruker
Skrevet

MIB= man in black. altså han som alltid diskuterer med jacob og går i svarte klær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...