Gå til innhold

Lost - sesong 6

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

MIB= man in black. altså han som alltid diskuterer med jacob og går i svarte klær.

Jepp. Man i Black, Flock, Unlock, Esau, Smokey, Titus Welliver osv...kjært barn har mange navn :) Han og Mark Pellegrino (Jacob) gjør en FANTASTISK jobb. Synd det ikke er en Jacob-centric episode også. Han er klart min favoritt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja han har virkelig mange navn! =)

Digger at Desmond er tilbake..Selv om han ble slengt i brønnen..Makan til pen mann skal man lete lenger etter, pluss at han er med i grunnlaget for serien virker det som, og er en veldig viktig del av storyen (som vi forhåpentligvis får vite) =)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

I natt kommer det ny Lost episode i USA (The last recruit) en Jack-centric episode. Gleder meg! :)

Da blir det lost på meg i morgentidlig...jippi...

Ikke mange episodene igjen nå, prøver å nyte denne spenningsperioden så godt jeg kan.

HAPPY LOSTDAG!

• 3 uker senere...
Skrevet

HERREGUD! Episoden igår var bare.. helt forferdelig tragisk, samtidig som fantastisk! Sesong 6 innfrir så til de grader hos meg i alle fall:D Trist å tenke på at det bare er fire episoder igjen:(

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ja episoden The Canidate var FANTASTISK!!!

Ser ut som Jack skjønner mer og mer hva som foregår. Trist med Sun, Jin og Sayid :( Men vi for vel kanskje sett mer til de i den alternative tidslinja.

Neste episode Across the Sea har jeg kjempe forventninger til. Nesten så jeg er redd for å bli skuffa. Er så spent på om vi får høre navnet til MiB. Vil ha en sesong til, for jeg skjønner ikke hvordan alle spørsmål skal kunne bli besvart...

Skrevet

Ja episoden The Canidate var FANTASTISK!!!

Ser ut som Jack skjønner mer og mer hva som foregår. Trist med Sun, Jin og Sayid :( Men vi for vel kanskje sett mer til de i den alternative tidslinja.

Neste episode Across the Sea har jeg kjempe forventninger til. Nesten så jeg er redd for å bli skuffa. Er så spent på om vi får høre navnet til MiB. Vil ha en sesong til, for jeg skjønner ikke hvordan alle spørsmål skal kunne bli besvart...

Spørsmål vil ikke bli besvart(link)!
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Spørsmål vil ikke bli besvart(link)!

OH NO!!!

Men da stemmer jeg for en sesong til (eller 2) ;)

Skrevet

OH NO!!!

Men da stemmer jeg for en sesong til (eller 2) ;)

"Dude! Carlton Cuse and Damon Lindelof Answer Your Questions About ‘Lost’" allikevel, link.
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei hei, siden jeg fortsatt jobber med sammendragene av ep. 8 til 14, poster jeg heller noen ferske tanker om episode 15, "Across the Sea" som ble sendt denne uka. :)

Jeg må innrømme at forventningene til denne episoden, hvor vi fikk bakgrunnshistorien til Jacob og Mannen i svart, var svært høye. Og selv om den var god, innfridde den ikke helt på alle punkter – for meg. Vi fikk svar på mange spørsmål, og lærte mye om Jacob og hans navnløse tvillingbror (hvor irriterende var det at vi fortsatt ikke får vite navnet hans?), men som alltid i Lost dukker det opp nye spørsmål også. Som «moren» til guttene sa: «Hvert spørsmål du stiller vil bare lede til et nytt spørsmål».

Men det var veldig tilfredsstillende å se dynamikken mellom Jacob og MiB (bra jobb av Mark Pellegrino og Titus Welliver), opprinnelsen til «spillet» dem imellom; det gamle brettspillet med svarte og hvite steiner som jeg har lest heter Senet (forløperen til backgammon), å se hendelsene som førte til at Smoke Monsteret ble skapt, og å se hvem Adam og Eva i hulene egentlig var. Jeg får det ikke til å stemme likevel, for Jack sa da han fant dem at de hadde ligget der i 50 år, mens dette her fant sted for et par tusen år siden, men det er mulig jeg henger meg for mye opp i detaljer og at øyas spesielle egenskaper gjorde at de ikke ble brutt ned på samme måte som ellers i verden.

Alt er virkelig ikke bare svart og hvitt, fikk vi se i denne episoden. Vel ble de svøpt i lyse og mørke kleder da de ble født, og har en strikt kles-kode mens de vokser opp, men de er begge i stand til å gjøre både godt og ondt. Jacob og Mannen i svart er altså bare vanlige gutter, minus den gaven de har fått av sin fostermor (kan denne mystiske damen være en overanturlig skapning, eller et annet Smoke Monster?) i at de ikke kan dø og ikke kan skade hverandre. De er likevel så forskjellige som søsken kan være; Jacob er den litt naive, men dønn ærlige, mens MiB er intelligent, nysgjerrig og utforskende med evnen til å lyve og manipulere. Han er også svært negativ til mennenskeheten, etter å ha levd sammen med «sine» folk i 30 år, men ser på dem som et middel for å nå målet sitt – å komme seg vekk fra øya. Jacob er den troende av dem – han tror på fostermoren sin som drepte den biologiske moren da de var nyfødte, han tror på menneskeheten, og han tror på viktigheten av å beskytte den mystiske kilden på øya. Den delen av episoden som beskrev «lyset» ble veldig eventyr/fantasyaktig for meg, litt for ulikt Lost på en måte, enn så mye som jeg elsker fantasy... Men det gir en viss mening at dette lyset er identisk med de elektromagnetiske kreftene på øya, og det forklarer mange ting, som at øya har helbredende krefter osv. MiB bygger dette hjulet som Ben og Locke begge snurrer for å flytte øya, for han har et så brennende ønske om å dra derfra, å komme hjem. Folket hans kom fra et sted «across the sea», et sted han aldri har sett fordi fostermoren fortalte dem at det ikke finnes noe annet enn øya, og gjorde alt hun kunne for å hindre ham i å dra, inkludert å svi av hele landsbyen der han bodde siden han var 13 år, og fylle igjen brønnen han hadde bygd for å finne igjen «lyset» og bruke det til sitt formål. Rasende og fortvilet dreper han moren, for deretter å bli banket opp og dratt av sted av Jacob, som nå har overtatt jobben som beskytter av øya. Det er verdt å merke seg at han ikke var morens førstevalg, og egentlig ikke ville ha oppgaven, men han ble ikke gitt noe valg. Moren hans fortalte også at den som går inn i den lysfylte hulen vil lide en skjebne verre enn døden, og Jacob sender broren sin inn dit, uten egentlig å vite hva han gjør. Og dermed er monsteret født. Eller sluppet fri? Den døde kroppen til MiB dukker opp senere, og Jacob legger ham til hvile i hulen sammen med moren – voila! Adam og Eva.

Jacob skapte altså monsteret han senere har brukt halve evigheten på å holde i sjakk på øya. Kanskje ikke rart han aksepterte sin skjebne da Ben drepte ham? Da da var små gutter og spilte Senet, sa MiB til Jacob at «en dag kan du få lage ditt eget spil, og alle andre må følge dine regler». Og det er nok akkurat det Jacob gjorde også.

Neste uke starter oppløpet til «the End», og jeg håper vi får en finale som tilfredsstiller skikkelig. Er veldig spent på hvordan tidslinjene kommer sammen, om MiB kan bli overvunnet og hvem som står igjen til slutt. Jeg håper ikke flere av våre hovedkarakterer dør, men innser at det antakelig kommer til å skje. Trøsten får bli at de fortsatt lever i den alternative tidslinja, der ting er bedre for de fleste av dem. :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Veldig bra episode denne uka, virker som Ben har gått over til Flocke, men kanskje han snur igjen... Lurer på om Richard er død, eller bare slått ut. Og hvor har det blitt av Claire?

Danielle Rousseau og Ben var søte i alt. tidslinja, og jeg digga scenen der Desmond, Sayid og Kate rømmer ved hjelp av Ana Lucia og Hurley :)

Finalen er bare få dager unna, og det er så trist at Lost snart er over!!

Skrevet

Syns denne episoden var skuffende jeg! Følte ikke jeg fikk svar på noe.. Er så spent på avslutningen nå! Herregud.. tipper jeg enten blir skikkelig skuffa, eller kjempefornøyd. La oss satse på det siste:)

Skrevet

Ja da var dagen her. 23. mai og aller siste episode av L O S T.

:tristbla::tristbla: :tristbla:

Hva skal jeg nå vente på og glede meg til? Livet blir aldri det samme igjen!

Ha en fin LOST-dag alle sammen, håper vi blir tilfredsstilt av den 2,5 timers lange (korte) avslutninga)

Og...Namaste :)

post-9863-1274615351,8507_thumb.jpg

Skrevet

Bringebæret.. Vent et par år og se den på nytt =)

Jeg skal se på True Blood iallefall ; ) sesong 3 starter 13 Juni, så sånn sett så er det greit at akkurat da jeg så ferdig 2 sesonger av det så startet Lost igjen, og like etter starter det opp igjen =)

Det blir spennende med avslutning, men vemodig!

Skrevet

Nå har jeg akkurat sett avslutningen, og den var rørende, men kan ikke si at det var ikke så mange spørsmål jeg fikk svar på.... De har oppklart det største, hvordan det går med alle sammen, men det er mange småting som mangler....

Skrevet

Nå har jeg akkurat sett avslutningen, og den var rørende, men kan ikke si at det var ikke så mange spørsmål jeg fikk svar på.... De har oppklart det største, hvordan det går med alle sammen, men det er mange småting som mangler....

Jeg driver og laster ned, og er kjempespent!! Men lurer på noe: hvor lenge varer den? Det jeg har lastet ned varer 110 minutt, trodde det var to og en halv time sesongavslutning? Altså 150.. Er redd for at det er noe som ikke er med her..:(

Skrevet

Mange ting som ikke er viktig i historien (produsentene har selv sagt at serien handler om karakterene) blir ikke forklart. F.eks vi kan lure på hvordan Eloise Hawking visste mye, hva var egentlig Eko om , hva ville Widmore etc. Jeg gråt og gråt, og jeg var glad for hvordan slutten var. Jeg føler det var en verdig avslutning til en fantastisk serie, og jeg ble også overrasket. Det var fint og rørende.

Skrevet

Jeg driver og laster ned, og er kjempespent!! Men lurer på noe: hvor lenge varer den? Det jeg har lastet ned varer 110 minutt, trodde det var to og en halv time sesongavslutning? Altså 150.. Er redd for at det er noe som ikke er med her..:(

Jeg trodde jeg hadde hele, men de jeg lastet ned het Lost s06e17 CD1 og CD2. Jeg hadde bare lastet ned CD1 og størrelsen var på 650 mb eller noe, så jeg måtte laste ned CD2 også. Alt i alt ca 1200+ mb video.

Skrevet

Jeg vet ikke helt hva jeg synest.. Er egentlig mest lei meg for at det er slutt:( Samtidig lettet såklart..! Var en fantastisk rørende avslutning ja, jeg gråt og gråt! Men samtidig sitter jeg igjen med mange ubesvarte spørsmål. Likevel har jeg en fornøyd følelse inni meg, med tanke på at det gikk bra med alle sammen:)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Huff, så lei meg jeg var mot slutten. :( Hadde det ikke vært for at jeg ikke så den alene hadde jeg grått og grått og grått. Men jeg følte slutten var veldig tilfredstillende, selv om vi ikke fikk noe særlig svar. Det så ut som alle var lykkelige på slutten der, men likevel fikk jeg ikke den happy-ending-feelingen. Snufs. Jeg har vært litt irritert i denne sesongen, og i forrige også forsåvidt, fordi jeg ikke har vært særlig fornøyd med hvor handlingen har gått. Men denne slutten gjorde at jeg fikk tilbake den følelsen jeg hadde i sesong én. Jeg mener alt i alt at LOST er det beste som har skjedd på TV noensinne.. :)

Men hva skal jeg se på nå?! :O Det føles som om jeg har mistet en bestevenn. Gleder meg til dvd-boksen kommer..

Skrevet

Noe av det beste, synes jeg, var at når det gikk opp for dem at de hadde vært sammen da de levde, da de husket det, så var de alle så glade, gledestårer etc. INGEN var triste. Og det var vel noe med dette som gjør at det var så veldig emosjonelt. F.eks da Sun og Jin var på sykehuset og fikk se babyen igjen. Juliet husket det ikke da, fordi HUN personlig var ikke følelsemessig så bundet til Sun og babyen som hun var til Sawyer. Kate husket pga da Claire fødte var sterkt følelsesmessig bånd, samme med Charlie. Kate og Jack er jo selvskrevent.

..Vi kan jo også stille spørsmål om hva som skjedde resten av livet deres da de kom tilbake til fastlandet f.eks. Hvor gamle ble det? Hva med Hurley og Ben og Desmond, var de der helt alene til de døde?Hva skjedde der osv...

Veldig god avslutning, og jeg har en glad følelse inni meg når jeg tenker på det. Dog er det rart at det aldri mer kommer Lost-episoder!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...