Gjest Lost_fan Skrevet 2. februar 2010 #1 Skrevet 2. februar 2010 I kveld er det premiere på sjette og siste sesong av Lost i USA! Gleeeeeeeder meg! Her er en promo (som ikke røper for mye, synes jeg) http://www.tv.com/you-say-you-want-new-los...tspot;gumball;1 Så - hva skjedde Jack, Kate, Sawyer og co. da bomben gikk av? Kan man forandre fortiden (I think not...)? Hvem er "mannen i sort" som snakket med Jacob i åpningsscenen i forrige finale, og som nå har tatt John Lockes skikkelse? Hva slags sted er denne øya egentlig? Forhåpentligvis får vi vite det i løpet av våren! *teller timer*
Gjest Lost_fan Skrevet 4. februar 2010 #2 Skrevet 4. februar 2010 Er det ingen andre som følger med på Lost?? Etter å ha sett sesongpremieren sier jeg bare WOW. Skjønte først ingenting av åpningsscenen. Jack sitter trygt på Oceanic 815 igjen, men øya ligger på havets bunn? Men OK, det demrer etter hvert. De har gått fra flashbacks og flashforwards til flash-sideways. Én virkelighet som fortsetter på øya der The Hatch ble bygget og flyet kræsjet, og en alternativ virkelighet der flyet med Jack & co. lander pent på LAX. Meeen - det er noen merkelige ting med denne flyturen. Jack blør litt fra halsen. Desmond dukker opp for så å forsvinne i løse lufta. Charlie har svelget en pakke med heroin og ligger livløs på toalettet, og Jack redder ham. Hvorpå han sier "Jeg skulle ha vært død". Hmmm. Hurley har fortsatt vunnet i lotto, men beskriver seg selv som den heldigste mannen på jord. Locke forteller Boone (som reiser alene, hvorfor er ikke Shannon med?) at han har vært på walkabout i Australia. Lyver han? For han er fortsatt lam og må fraktes ut i spesialrullestol. Åh, det miserable uttrykket hans når han trilles ut var så tragisk å se! Noen ting er fortsatt de samme; Kate er og blir en rømling og kommer seg vekk fra marshal´en så fort de lander. Sawyer ser ut til å fortsatt være en luring som ser sjanser til å svindle folk overalt. Og en bevæpnet Kate havner i taxi sammen med en skrekkslagen Claire (uvisst om hun er gravid eller ikke), hvordan skal nå dette gå? Tilbake til øya; Jack & co. våkner opp i nærheten av The Hatch i nåtiden. Ingenting er forandret, bortsett fra at de har reist i tid. Sawyer er forbanna på Jack fordi planen hans ikke fungerte, og nå er Juliet død. Nei, vent! De hører svake rop om hjelp langt nede fra det som er igjen av The Hatch. Sawyer kommer seg ned til henne, men hun er for hardt skadet, og dør i armene hans. Hun skal til å fortelle ham noe veldig viktig, men rekker det ikke. Sawyer får hjertet sitt knust enda en gang, og er om mulig enda mer forbanna på Jack. Hulk. Sayid er svært hardt skadet etter å ha blitt skutt i magen og blør uten stans. Det er ingenting de kan gjøre, men Jacob kommer til Hurley og forteller ham at de skal ta med Sayid til tempelet. Der kan han få hjelp. Jacob informerer også Hurley om at han døde for en time siden, og det er derfor bare Hurley som kan se ham. Som sagt, så gjort. Hele gruppa drar til tempelet, bortsett fra Sawyer, som skal begrave Juliet, og Miles, som blir med for å hjelpe til. Sawyer får Miles til å finne ut hva Juliet ville si til ham like før hun døde. "Det virket" var svaret. Men hva var det som virket? Så Juliet et flash av den alternative virkeligheten? Var de fortsatt sammen der, selv om Sawyer aldri kom til øya? Jack & co. blir tatt til fange av The Others mens de er på vei inn til tempelet. Så utrolig bra å endelig få se hvordan tempelet ser ut, og hvilke folk som holder til der! Vi ser Cindy og de to barna fra halepartiet i flyet, og en streng japaner som er leder av gruppa. De er like ved å skyte dem, men Hurley sier at Jacob sendte dem og gir dem gitarkassa (den har vi lurt lenge på hva inneholdt!). Ingen gitar, men et Ankh-symbol med en beskjed inni. Den inneholdt navnene til alle i gruppa, og sa at hvis Sayid døde, ville The Others være i trøbbel. De tar dermed Sayid inn i tempelet, til et basseng med brunt vann. Vannet virker å være forurenset, av ukjent grunn. De dukker Sayid under mens et timeglass står og renner, og han ser ut til å drukne, og blir erklært død etterpå. Hele gruppa er knust. I Jacobs hule er Ben mildt sagt overveldet av det som skjedde. Mannen i svart ber ham gå ut og hente Richard, men da Ben kommer ut konfronterer Richard ham med liket av John Locke og vil vite hva som skjedde der inne. Ben vil ikke svare, men Ilanas menn går inn sammen med ham, tungt bevæpnet. Her kommer "Fake Lockes" sanne natur til syne. Kulene virker ikke på ham, men han går ut og kommer inn igjen som - ja, vi hadde gjettet det - The Smoke Monster! Han viser ingen nåde - mennene blir kastet rundt som filledukker. Ben gjemmer seg og skal til å gå ut når alt er over, men snur seg skrekkslagen mot monsteret, som er kommet inn igjen i Lockes skikkelse og sier til Ben: "Beklager at du måtte se meg slik"... Episodens beste øyeblikk, i mine øyne. Ben synes nå å være lojal mot "Locke Ness Monsteret" - men antagelig kun i frykt for å bli drept selv. Han spør ham hva han vil, og svaret er "Å komme hjem". Det store spørsmålet blir da: Hvor er hjem? I tempelet forteller Hurley lederen for the Others at Jacob er død, hvilket resulterer i en hektisk aktivitet for å beskytte tempelet, fyre av et varselsignal og strø hvit aske rundtomkring. Denne asken ser ut til å holde monsteret unna, deres største frykt er at denne mannen skal komme seg inn til dem. Nå som Jacob er død, er han antagelig fri til å herje vilt... "Locke" går ut av hulen, og rett bort til Richard, som med ett forstår hvem han er (de har tydeligvis møttes før - da R var fange på The Black Rock). Han brekker Richard ned som en fyrstikk, tar ham på skulderen og vandrer avgårde med han etter å ha sagt hvor skuffet han er over alle de andre som er tilstede. Skuffet over hva?? I tempelet har Sawyer og Miles også ankommet, etter et angrep fra the Others ute i jungelen. The Others vil snakke alene med Jack, men de får med ett noe annet å tenke på da Sayid våkner, setter seg opp og sier med en noe annerledes stemme (og aksent?) "What happened?" Så hva har egentlig skjedd med Sayid? Har han vært i den alternative virkeligheten en stund før han kom tilbake til livet på øya? Eller har Jacob tatt bolig i kroppen hans, som Mannen i svart gjorde med Locke? Man sitter igjen med et utall spørsmål selv om man har fått svar på noe. Jeg tenker umiddelbart at siden Monsteret kan ta bolig i de døde, var det han som agerte som Christian Shephard en periode og sto bak mange av de viktige hendelsene på øya. At den ble flyttet i slutten av sesong 4, og at Locke dro fra øye i sesong 5 for å hente de andre hjem igjen. Han fikk Claire til å følge med seg inn i jungelen og forlate Aaron. Han må også ha tatt Alex´ skikkelse da Ben dro til templet for å bli dømt for sine gjerninger. Videre lurer jeg veldig på Smoke Monsteret, som f.eks. kom Ben til unnsetning da Widmores team kom for å hente ham. Hvis The Others står under Jacobs ledelse, hvorfor adlød da Monsteret lederen deres da han ba om hjelp? Har Monsteret noen spesielle planer for Ben? Altfor lenge å vente til neste uke!
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2010 #3 Skrevet 5. februar 2010 Bra innlegg! Dette ser ut til å bli en spennende sesong! Helt enig at det er for lenge å vente!!
Gjest Lost_fan Skrevet 11. februar 2010 #4 Skrevet 11. februar 2010 Episode 3 - "What Kate Does" Etter en sesongpremiere spekket med spenning, avsløringer og nye spørsmål var denne episoden mye mer stillestående og vi fikk ikke vite så mye nytt. Men den hadde absolutt sine øyeblikk, som da Claire gikk i fødsel og legen som hjalp henne viste seg å være Ethan! Det er tydelig en slags interaksjon mellom de to tidslinjene, som da Claire plutselig kalte babyen sin for Aaron, og Kate og Jack så på hverandre på flyplassen med et "kjenner jeg deg?"-blikk. Ikke minst var det bra å se Claire igjen, i øyas tidslinje. Hun minnet veldig om Rousseau, lurer på hva som har skjedd med henne! For å oppsummere: Sayid våknet jo til live igjen i tempelet i slutten av forrige episode, og nå husker han ingenting av det som skjedde bortsett fra at han ble skutt. The Others tar ham med seg for å "snakke med ham". Hvilket i dette tilfellet betød at de torturerer ham uten å spørre ham om noe, og uten å forklare hvorfor før etterpå. Dette er ifølge dem en test for å se om Sayid er "infisert". Og det er han visst... de vil at Jack skal gi ham en pille for å kurere ham, men Jack er skeptisk og ender opp med å prøve å svelge pillen selv for å få et svar på hva den inneholder. Lederen deres (japaneren Dogen) avverger det og innrømmer at pillen inneholder dødelig gift. Denne infeksjonen som Sayid har fått, beskrives som "et mørke som sprer seg i kroppen, og når det når hjertet, vil alt Sayid har vært, være borte". Dette får en umiddelabart til å tenke på det som rammet Rousseaus team slik at de ble syke og hun til slutt tok livet av dem... Dogen sier så til Jack at det samme skjedde med søsteren hans, Claire... Andre ting skjer; Sawyer gidder ikke være fange i tempelet lengre, så han skyter seg ut og drar til brakkene der han og Juliet pleide å bo. Kate følger etter ham, og Jin blir også med, samt et par av the Others. Kate avvæpner dem ved hjelp av en felle de kommer over i skogen, og hun og Jin går hver sin vei siden han vil finne Sun og hun joine Sawyer. Kate finner Sawyer i huset der han og Juliet bodde og de har et tåredryppende øyeblikk nede på havna der han viser henne ringen han skulle bruke for å fri til Juliet. Han kaster den i sjøen og går derfra, tydelig preget av sorgen. Kate er også knust, men kanskje mest fordi hun innser at han virkelig elsket Juliet? Jin på sin side tar seg en drikkepause ved et vann og blir plutselig angrepet av de to mennene Kate slo ned. De truer med å drepe ham, men de blir begge to skutt fra en annen kant.. Og hey!! Der står en villere og galere (?) utgave av Claire. I den andre tidslinja (LA) har Kate kapret en taxi med Claire som skrekkslagen passasjer. Sjåføren flykter fra bilen etter kort tid, og Kate kaster Claire ut like etterpå. Hun kjører til en bilreparatør som i bytte for litt cash hjelper henne med å bli kvitt håndjernene, og hun åpner bag´en til Claire for å finne noen nye klær. Der ser hun babyting, kosedyr og et bilde av en meget gravid Claire. Åpenbart skyldbetynget over det hun har gjort, kjører hun tilbake, gir Claire tilbake bagasjen hennes og tilbyr seg å kjøre henne dit hun skal. De drar derfor sammen til det paret som skal adoptere Claires baby, men de har nylig hatt et samlivsbrudd og dama orker ikke å ta hånd om en baby alene.. Plutselig får Claire rier, og Kate følger henne til sykehuset, der vår venn (?) Ethan greier å stoppe den litt premature fødselen. Kate er med henne hele tiden, og de knytter bånd på et vis, slik at når politiet kommer og spør etter Kate, lyver Claire for å beskytte henne. På spørsmål fra Claire om hva hun har gjort for å bli ettersøkt av politiet, svarer Kate "ville du trodd meg om jeg sa jeg var uskyldig?" Det får en til å lure på om Kate har gjort det samme i denne tidslinja som i den andre, men det blir bare spekulasjoner. Denne episoden ga oss ikke så mye, og hendelsene i tempelet denne gangen gikk irriterende tregt, men jeg er spent på å høre hva som har skjedd med Claire på øya etter at hun ble borte, og håper hun en gang blir gjenforent med Aaron. Men tatt i betraktning denne "infeksjonen" som tydeligvis forandrer folks personlighet, kan det kanskje bli vanskelig. Er også ivrig etter å se mer til "Locke" og finne ut hva han planlegger å gjøre..
Gjest Lost_fan Skrevet 18. februar 2010 #5 Skrevet 18. februar 2010 Episode 4 "The Substitute" Dette var en knallbra episode! Scenene på øya, hvor Fake Locke prøver å rekruttere Sawyer, var spennende og ganske tilfredsstillende når det gjelder å svare på noen av seriens mysterier. Og historien i den andre tidslinja hvor flyet ikke kræsjer og den egentlige Locke kommer hjem i rullestol, var medrivende og fin og jeg må bare ta av hatten for Terry O`Quinns skuespill og gi Katey Segal stor kreditt for hennes birolle som Helen. Oppsummering: I L.A. kommer John hjem i sin spesialbil, men rullestolrampen slutter å virke halvveis nede og han gjør et lite "hopp" ut på plenen med rullestolen, blir liggende i gresset og akkurat da slår sprinklerne seg på. Helen kommer ut og hjelper ham, vi får vite at de skal gifte seg om 1 måned, og Helen ser visittkortet til Jack Shephard og mener det er skjebnebestemt at John i sin tilstand skal støte på en ryggmargskirurg. Det kommer også fram at John tydeligvis har et godt forhold til faren sin i denne virkeligheten. Spørsmålene dukker da opp; hvordan havnet John i rullestol hvis ikke faren hans kastet ham ut av den bygningen? Er ikke Anthony Cooper en fullblods svindler her, og i så fall: mistet da ikke Sawyer foreldrene sine pga ham? Hope so Men alt er ikke bare velstand i Johns liv; når han kommer på jobb får han sparken av sin drittsekk-sjef for å ha løyet om å ha vært på en jobbkonferanse i Sydney. På vei ut med tingene sine treffer han Hurley, som faktisk eier hele eske-firmaet, og han gir ham telefonnummeret til et vikarbyrå han også eier. Morsomt at the Losties hele tiden ser ut til å dumpe borti hverandre.. for hvem er sjefen i vikarbyrået? Jo, Rose (fortsatt med dødelig kreft). Samtalen med henne får kanskje Locke til å godta sin egen begrensning litt mer, og hjemme med Helen forteller han om å ha prøvd å dra på Walkabout i Australia, men blitt avvist, løyet om det for sjefen, mistet jobben og hvorfor han ikke vil ringe Dr. Shephard. Han tror ikke på mirakler.. Men den største overraskelsen får vi på skolen der John får vikarjobb, for der jobber også the one and only Ben Linus, nå som et petimeter av en historielærer. Men døde ikke Ben da bomben gikk av og øya sank i havet?? Tydeligvis ikke.. lurer på hvilke andre personer vi kommer til å møte i den alternative virkeligheten.. Ethan har vi jo truffet, men han kunne jo ha kommet seg avgårde med ubåten før bomben smalt.. På øya ser vi først gjennom "øynene" på monsteret der det klikker og bråker seg vei gjennom jungel og sletter. Utrolig kul scene! Så forandrer det seg til Lockes skikkelse og går for å slippe løs Richard og prøve å få ham til å bli med seg, og når ikke det går, drar han til brakkene der Sawyer sitter og hører på høy musikk, drikker og depper over Juliet. Sawyer virker temmelig likegyldig, selv om Fake Locke sier at den virkelige Locke er død og at han er en annen. "Hvem er du?" spør Sawyer, og Flocke svarer "Jeg er den som kan svare på det viktigste spørsmålet i verden". "Hvis du kommer med meg, skal jeg bevise for deg hvorfor du EGENTLIG er på denne øya" forteller han Sawyer. Sawyer lar seg lede med merkelig lett, men det er vel fordi han er så langt nede, og Flocke ser dermed sin sjanse til å vinne ham over på sin side. På sin vei mot ukjent mål ser de først en merkelig gutt, som jeg lurer på kan ha vært en ung Jacob (?). Han løper av sted, Flocke følger etter og gutten minner Flocke på hva reglene sier, og at han kan ikke drepe "ham" (går ut fra at han mener Sawyer). Richard kommer bort til Sawyer mens Flocke er borte og advarer ham på det sterkeste mot å følge Flocke, men Sawyer hører tilsynelatende ikke på ham. Men senere ser Sawyer sitt snitt til å rette en pistol mot Flocke for å få vite hva/hvem han er. "Jeg er fanget, og det har jeg vært så lenge at jeg ikke kan huske hvordan det er å være fri" (legg merke til at han aldri svarer direkte på dette spørmålet). "Jeg har en gang vært en mann, som du, og følt glede, smerte og tap over noen jeg elsket. Vi er så nærme svaret nå, at det ville ha vært synd å stoppe her". Sawyer senker pistolen, de går videre og kommer til foten av en stupbratt klippe, der det går en taustige ned. Ingenting for folk med høydeskrekk! Sawyer holder på å falle ned, men kommer seg i sikkerhet og de går begge bort til en hule i bergveggen. Dette var Jacobs hule, og på et bord står bl.a. en vekt med en svart og en hvit stein liggende på hver sin skål (symbol for maktbalansen mellom Jacob og Flocke?). Flocke tar den hvite steinen og kaster den på havet, som en "inside joke". Deretter viser han Sawyer taket i hulen, som Jacob har skriblet full av numre og navn. Deres egne navn står også her, assosiert med hvert av de numrene vi har støtt på under hele Lost-serien (4, 8, 15, 16, 23, 42). Andre navn og numre står der også, men de er alle strøket ut, fordi de er døde eller har gått over til feil side? Claire var i hvert fall strøket ut, men hun er jo i live. Flocke sier at de (Jack, Hurley, Sawyer, Sayid, Jin/Sun - ikke Kate?) er valgt ut av Jacob (han oppsøkte dem på et punkt i livet og rørte ved dem, som vi så i finalen på ses. 5) og er kandidater for Jacob´s jobb, som er å beskytte øya. Så Sawyer har 3 valg: 1) gjøre ingenting, og muligens ende opp død 2) ta jobben 3) komme seg vekk fra øya sammen med Flocke... Sawyer nøler ikke mye med å gå for nr. 3... Krigen mellom hvit og svart side ruller dermed videre. Men er det så enkelt som en kamp mellom godt og ondt? Var det godhet som fikk Jacob til å styre våre venner mot øya (og alle de andre før dem)? Er "Monsteret" bare ondt? Og hvem ender opp på hvilken side? Jeg håper ikke Sawyer lar seg lure med på noe han ikke ser rekkevidden av. Han er en av mine favoritter!
Gjest Lost_fan Skrevet 18. februar 2010 #6 Skrevet 18. februar 2010 Oi, hvordan kunne jeg glemme Bens begavelsestale til Locke? (Frank, Ilana, Sun og Ben finner ut at de må begrave ham før de følger etter the Others til tempelet). Den var (for en gangs skyld) helt ærlig og veeeldig merkelig. "John var en troens mann, og han var en mye bedre mann enn jeg noengang vil bli. jeg er veldig lei for at jeg drepte ham". lol
Mir Skrevet 19. februar 2010 #7 Skrevet 19. februar 2010 Veldig bra start =) Jeg vet ikke om du leser teoriene som florere på nettet, men det er et par som utmerker som aktuelle der og jeg kan sitte og lese i timevis.I helgen startet jeg tilbake på sesong 1 igjen, denne gangen for å gå igjennom alle clues som har blitt gitt og se om jeg får noen a-ha opplevelser. Jeg har forståelse for at mange falt av lasset i sesong 3 var det vel, men etter dette har det virkelig tatt seg opp igjen og det er synd at så mange går glipp av dette! Man skal lete lenge etter en mer spennende serie, og hvis de største teoriene som publikum har kommet opp med viser seg å være sanne, da tror jeg det skal mye til for å lage noe bedre. Imponert så langt over sesongstart, og venter i spenning på neste episode =)
Gjest Iah Skrevet 19. februar 2010 #8 Skrevet 19. februar 2010 (endret) Jeg er en av de som datt av lasset ca midt i sesong 3. Prøvde å ta meg inn igjen, men det klarte aldri fenge meg igjen. Nå har jeg ikke sett noe av sesong 6, men reising i tid og hopping frem og tilbake er bare irriterende og langt i fra spennende. Synes denne flyttingen av øya også tok kaka i idioti. Har de sluttet med det tullet, for da kan jeg kanskje gi det en sjanse. 1. sesong var jo helt magisk! Endret 19. februar 2010 av Iah
Gjest Lost_fan Skrevet 19. februar 2010 #9 Skrevet 19. februar 2010 Så bra med litt liv i denne tråden! Mir; jeg leser mye på nettet, men noen av teoriene blir litt ville selv for meg. Likevel; veldig underholdende er det, og mye av det har jo vist seg å stemme også! Iah; hvis du med tull mener tidsreiser og overnaturlige ting så er det mer enn nok av det nå også. Men Lost handler jo like mye om personene og deres skjebner, tro vs. vitenskap, skjebne vs. tilfeldigheter og om å få nye sjanser i livet. Så hvorfor ikke gi det en sjanse?
Twinkle* Skrevet 19. februar 2010 #10 Skrevet 19. februar 2010 Gleder meg! Utrolig frustrerende at det går så lang tid mellom sesongene. Man glemmer jo alt som har skjedd før når det først begynner igjen.
effy Skrevet 22. februar 2010 #11 Skrevet 22. februar 2010 Jeg synes det har vært en fantastisk start på sesong 6. Synes vrien med to tidslinjer er kjempespennende:)
Gjest Lost_fan Skrevet 25. februar 2010 #12 Skrevet 25. februar 2010 Episode 5 «The Lighthouse» En godt over middels bra episode, med Jack som hovedperson og «Claire gone Rousseau» som en god nr. 2. Det var sjokkerende og skremmende å se hvor totalt sprø og virkelighetsfjern hun var blitt! Godt hjulpet av en meget spesiell «venn»... Jack på sin side har et ganske annet liv i LA X tidslinja, han er helgepappa til en gutt ved navn David, og han har tydeligvis ikke et alkoholproblem. Men han har fortsatt en halvsøster ved navn Claire... I LA tidslinja kommer Jack hjem fra jobb, skifter og ser seg i speilet og stusser over arret etter en blindtarmoperasjon. Moren hans forteller ham på telefonen at han ble operert da han var 7-8 år, men det virker ikke som Jack husker det. Vi vet jo at i den andre tidslinja ble Jack operert på øya, av Juliet. Nok en interaksjon mellom tidslinjene? Han drar til en skole, der han henter sønnen David. Lurer veldig på hvem som er moren til David? Det er helt sikkert noen vi vet hvem er.. Sarah? Juliet? Morsom referanse med at David leser Alice in Wonderland, en bok Jack pleide å lese for Aaron mens han var sammen med Kate. Jack må dra for å hjelpe moren med å finne farens testamente. De prater om David, og moren forteller ham hvor opprørt David var i bestefarens begravelse, noe Jack ikke hadde lagt merke til. De snakker ikke særlig mye sammen, veldig likt Jacks forhold til sin egen far da han var liten. Moren finner testamentet, leser det og spør så Jack: «Nevnte faren din noen gang en som heter Claire Littleton?» Jack kommer hjem igjen, og oppdager at David er sporløst borte. På sin leting etter ham drar han innom huset til Davids mor, låser seg inn og går inn på Davids rom, der det bl.a. ligger noter til et stykke av Chopin. På telefonsvareren hører han at sønnen har en audition på et musikk-akademi om en halvtime, og han visste ingenting om det. Han drar dit, og tydelig rørt hører han sønnen spille piano som en gud. På vei ut veksler han noen ord med en annen far – det viser seg å være Dogen, som vi kjenner fra øya. Han snakker om at guttene er altfor unge til å takle et sånt press. En liten referanse til kandidatene på øya? Utenfor akademiet går Jack bort til David og snakker med ham. De løser opp i problemene seg imellom, og Jack forteller ham at han aldri vil at han skal føle på samme måte som da han selv vokste opp med en far som ikke syntes han hadde «det som skulle til». På øya (i tempelet) kommer Jacob til Hurley og sender ham på et hemmelig oppdrag sammen med Jack. Han sier at det kommer noen til øya, og at Hurley må hjelpe dem å finne fram. Hurley blir instruert i hvordan å finne fram til en hemmelig tunnel ut av tempelet, og da Dogen prøver å stoppe ham, sier Hurley (med Jacob som sufflør) at han er en kandidat, og kan gjøre hva han vil. Jack vil først ikke bli med, men Hurley (igjen instruert av Jacob) sier at «du har det som skal til». Jack reagerer på dette utsagnet, og blir med på turen for å få snakke med Jacob. På deres vei til ukjent mål treffer de på Kate, som sier at hun må finne Claire, og vil hverken tilbake til tempelet eller bli med Jack og Hurley. Jack forteller hva Dogen sa om Claire, at noe skjedde med henne, men han nevner ikke «infeksjonen». Jack og Hurley går videre, og kommer over den gamle astmainhalatoren til Shannon, hulene der skjelettene av Adam og Eva ligger og kisten til Christian Shephard. Litt sesong 1-nostalgi der, og Jack forteller hvordan han en gang fulgte sin fars spøkelse hit og slo i stykker kisten fordi farens kropp ikke var der. De ankommer til slutt målet med turen, et gammelt fyrtårn. De kommer seg inn og går opp til toppen der det står et stort kompasshjul med flere speil plassert ved siden av. De har fått beskjed om å snu hjulet til 108 grader, men Jack roper stopp da han ser ting i speilet mens nåla passerer forskjellige tall. På samme måte som i Jacobs hule er det skrevet ned navn for hver kompassgrad, noen er strøket ut og noen ikke... Mens hjulet snurrer kommer ting til syne i speilene, både tempelet der Sun og Jin giftet seg og kirken der Sawyer begravde sine foreldre som gutt. Jack ber Hurley om å snu hjulet til 23 grader, der hans eget navn står, og ser sjokkert refleksjonen av huset der han vokste opp. Sint og opprørt over at Jacob har spionert på ham hele livet hans, og at han ikke får noen svar på hvorfor, knuser han speilene ett for ett. Jacob kommer etterpå til en frustrert Hurley og sier at Jack måtte få se fyrtårnet for å forstå hvor viktig han er. Han skal gjøre noe veldig viktig, men må finne ut av det selv... Videre sier han at det var viktig å få Jack og Hurley bort fra tempelet, for det kommer noen dit, noen med onde hensikter. Flocke? Og så var det Claire da... etter å ha skutt de to mennene fra the Others, hjelper hun Jin med å komme løs fra fellen og tar ham med til skjulestedet sitt. Det er et par veldig urovekkende ting med dette stedet; en boks med dynamitt (som Rousseau, liker hun tydeligvis å leke med sprengstoff) og en babyseng med en ekkel, skjelett-aktig tingest oppi. Whoa, Claire... Den ene av mennene Claire skjøt er fortsatt i live, og Claire tar også ham med til skjulestedet sitt for å få noen svar ut av ham. Hun slår ham, binder ham og vil vite hvor the Others har sønnen hennes. Han nekter for at de har Aaron, men hun er sikker på det, fordi faren hennes (Christian Shephard) fortalte henne det, og det samme gjorde «vennen» hennes. Hun syr såret til Jin og forteller at hun har vært her ute i jungelen de siste 3 årene, flyttet rundt mange ganger, blitt tatt til fange av the Others, torturert, stukket med nåler, «merket» av dem for så å unnslippe. Hun har altså ikke hoppet i tid, som de andre, og det tror jeg er av stor betydning. Håper vi får vite hvorfor etter hvert. Hun snur seg mot den andre mannen, med en øks i hånda. Da hun truer ham på livet for å få informasjon om Aaron, bryter Jin ut at Kate tok ham med seg da hun forlot øya, og har bodd hos henne siden da. Claire blir satt ut av å høre dette, men reagerer til slutt med å plassere øksa i magen til mannen, til Jins store forskrekkelse. Etterpå forandrer Jin historien sin og sier at Kate ikke tok Aaron, men at han er sammen med the Others i tempelet. Han lover Claire å vise henne en hemmelig vei inn dit, og hun blir fyr og flamme. Hun sier også at hvis det var sant at Kate hadde Aaron, ville hun ha drept henne. Ooops... I samme øyeblikk kommer Fake Locke inn, med et lurt smil. «Locke?» utbryter Jin. «Det er ikke Locke. Dette er vennen min» smiler Claire. Grøss!!! Så hvem kan det være som kommer til øya? Jeg setter pengene mine på Desmond. Han er en veldig viktig karakter, som kan reise i tid på måter ingen andre kan. Som Faraday en gang sa: «Desmond er spesiell. Unikt og ekstraordinært spesiell.» Vi så ham sist ved the Lamppost i LA, da Eloise Hawking fortalte dem hvordan de kunne komme tilbake til øya. Han nektet å være med, sa han var ferdig med øya, men Eloise sa «øya er ikke ferdig med deg». Det kan også være Widmore, men jeg ser ikke helt hvordan og hvorfor. Jeg tror ikke det er Walt, mest fordi skuespilleren er så mye eldre nå.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2010 #13 Skrevet 27. februar 2010 Sawyer og Jacob er jo så nydelige å hvile øynene på
Gjest Lost_fan Skrevet 5. mars 2010 #14 Skrevet 5. mars 2010 Episode 6 «Sundown» For en episode!!! Med Sayid som hovedperson blir det ofte action, og denne episoden var intet unntak. Jeg liker Sayid godt, og han prøver gang på gang å forandre seg og gjøre godt igjen tross fortiden sin, men likevel ender han opp som drapsmann i begge tidslinjene. Slutten føltes dyster, mørk og definitiv, hvor vi så slutten på tempelboerne og starten på noe nytt. I L.A. tidslinja fulgte vi en spent Sayid med blomster i hånda, i taxi til Nadias hus. Men det viser seg raskt at i denne virkeligheten er Sayids store kjærlighet gift med Omer, broren hans og har to barn med ham, som elsker sin onkel Sayid og presangene han bringer dem fra Australia. Sayid og Nadia har like fullt følelser for hverandre, men Sayid har trukket seg unna pga at han føler at fordi han har gjort det han har gjort, fortjener han henne ikke. Omer driver i renseribransjen, og har lånt penger av «feil folk» for å åpne en ny butikk. Han er i knipe, og ber Sayid, vår kjære eks-torturist, om hjelp til å ta hånd om problemene. Sayid nekter, men før vi vet ordet av det ender Omer opp på sykehus etter å ha blitt banket opp av denne banden. Sayid er like ved å dra avgårde for å konfrontere dem, men Nadia ber ham pent om å la være og heller dra hjem til huset og passe barna. Han gjør som hun sier, men neste dag blir han plukket opp av banden og brakt til sjefen deres... som er selveste Martin Keamy, sist sett som den sjuke geriljalederen hyret av Charles Widmore for å få tak i Ben og drepe alle de andre på øya. Det endte ikke så bra for Keamy på øya, og det ender heller ikke bra for ham her, når Sayid blir lei av å høre på hva den egg-spisende, stadig smilende slasken sier. Han dreper folkene hans og så Keamy selv, men hører rare lyder fra et rom ved siden av. Der sitter en bundet og kneblet Jin, og babler fortvilet på koreansk når Sayid fjerner knebelen. Det var Keamy som skulle ha klokken og pengene Jin hadde med seg, men noe må ha gått galt med «forretningen» dem imellom. Lurer på hvem Jin skulle møte i den opprinnelige tidslinja? På øya var det mye som skjedde denne gangen, i og rundt tempelet. Det begynte med at Sayid marsjerte inn til Dogen og ville vite hvorfor de ønsket å drepe ham. Etter en forklaring om balansen mellom det gode og onde i mennesket, og hvordan Sayids balanse nå var over på den onde siden, brøt de ut en skikkelig slåsskamp hvor Dogen til slutt var ved å drepe ham, men ombestemte seg og ba Sayid om å forlate tempelet og aldri komme tilbake. Så ser vi Fake Locke stå utenfor tempelet sammen med en noe usikker Claire. «Hvorfor må det være meg?» spør hun. Flocke insisterer, og lover samtidig at hun skal få tilbake sønnen sin. «Jeg holder alltid det jeg lover» sier han. Claire går dermed inn og forteller Dogen at «han du vet» vil snakke med ham utenfor tempelet. «Så dum er jeg ikke» svarer han og kaster henne i et fangehull før han ber Sayid glemme det han sa og heller ta en spesiell kniv og gå for å drepe mannen som venter utenfor tempelet. «Han vil komme til deg som en du kjenner, en som har dødd» sier han. Videre instruerer han Sayid i å kjøre kniven rett i hjertet på mannen, FØR han rekker å si noe til ham. «Hvis du lar ham snakke, er det allerede for sent» avslutter han. Sayid går med på det, for å vise Dogen at han fortsatt har noe godt i seg. Utenfor tempelet støter Sayid først såvidt borti Kate, som er på vei tilbake til tempelet, men Sayid fortsetter og blir så overrasket av Flocke. Han rekker å si «Hei, Sayid» like før Sayid utfører det han har fått beskjed om. Men som vi vet, er ikke Flocke helt som vanlige menn, og han trekker bare kniven ut igjen foran en redselsslagen Sayid og begynner å prate om hvordan Sayid har blitt manipulert av Dogen, og at han aldri hadde noen sjanse til å drepe ham. Videre legger han ut om at hvis Sayid gjør som Flocke sier, vil han bringe tilbake det kjæreste han har – Nadia. Noe sier meg at Flocke lover litt mer enn han kan holde... Sayid returnerer dermed til tempelet med en beskjed fra Flocke. «Mannen som venter utenfor tempelet kommer til å forlate øya for godt. Dere har til solnedgang med å dra fra tempelet og bli med ham. Hvis dere bestemmer dere for å bli her, vil dere alle dø» sier han. Kate kommer inn i tempelet og forlanger å få snakke med Claire, som sitter i fangehullet og laller på «Catch a Falling Star». Kate forteller henne at hun tok hånd om Aaron, og oppfostret ham fordi Claire forsvant på øya, men at hun har kommet tilbake for å finne henne, redde henne fra the Others og gjenforene mor og sønn. «Det er ikke jeg som trenger redning, Kate. Han kommer, og de kan ikke stoppe ham!» advarer Claire. I tempelet er det nå kaos. Mange flykter, fordi de er redde for Mannen i svart nå som Jacob er død og ikke kan beskytte dem lengre. Lennon, Dogens oversetter og nestkommanderende, prøver å stoppe dem og sier at det hele er en bløff, han kan ikke komme inn i tempelet! Men folk rømmer like fullt. Sayid går for å snakke med Dogen, som sitter ved bassengkanten. «Hvis du ville ha meg drept, hvorfor gjorde du det ikke da du hadde sjansen?» spør han. Dogen begynner å fortelle om hvordan han kom til øya. Han var en suksessrik bankmann i Osaka, som kjørte i fylla sammen med sin 12 år gamle sønn og havnet i en forferdelig ulykke hvor sønnens liv hang i en tynn tråd. Jacob kom til ham og sa at han kunne redde gutten hvis Dogen kom til øya og tok en ny jobb der, men han kunne aldri få se sønnen sin igjen. Sayid virker ikke særlig berørt av denne talen, og da Dogen sier at han vil bli i tempelet nå som det er solnedgang, drukner Sayid ham i bassenget. Lennon stormer inn og roper «Hva har du gjort?? Han var den eneste tingen som holdt monsteret ute! Du slapp det nettopp inn!» men Sayid dreper ham også. Og dermed kommer Smoke Monsteret inn i kjent stil og dreper alle som kommer i dets vei. Kate og Miles løper vekk, og Miles treffer plutselig på Ilana, Ben, Sun og Frank, som har kommet til tempelet og vet om den hemmelige tunnelen ut. Kate løper for å redde Claire, men Claire ber henne komme ned i fangehullet, hvor hun kan være trygg – og ikke før har Kate hoppet ned så kommer monsteret fykende rett over dem. Ben går for å finne Sayid og få ham ut, men Sayid sitter der med et ikke-så-beroligende smil og vil ikke (eller kan ikke) reddes. Etter at røyken har lagt seg, går Sayid, Claire og Kate ut mellom døde tempelboere og brennende rester, akkompagnert av en urovekkende versjon av «Catch a Falling Star». Flocke og de som bestemte seg for å følge ham, står og venter på dem og de går avsted inn i jungelen. LOST Grøss!!! 1-0 til monsteret, og hva nå? Hva har Jacob planlagt for Jack og Hurley? Hva kommer til å skje med Ilana, Ben, Sun, Frank og Miles? De kom seg ut av tempelet i live, men Flocke kommer nok etter dem også. De som nå er på vei til øya bør forte seg litt, for monsteret har tenkt å forlate stedet og hvem vet hva som da vil skje med resten av verden om det stemmer at han er Ondskapen selv? En liten tanke på slutten; hva om den andre virkeligheten, hvor flyet ikke kræsjet og øya ligger på havets bunn, er hva som vil skje uten Jacobs innflytelse på folk, men med Mannen i svart som trekker i trådene istedet? Men hvordan er det i så fall mulig?
effy Skrevet 8. mars 2010 #15 Skrevet 8. mars 2010 Gøy å lese sammendragene dine:) Vært spennende med en "Flocke-sentric" episode!
Gjest Lost_fan Skrevet 13. mars 2010 #16 Skrevet 13. mars 2010 Episode 7 «Dr. Linus» Veldig bra episode, og som tittelen indikerer med Ben som hovedperson. Ben har i løpet av årene gått fra å være en notorisk løgner, erke-skurk og morder (som bl.a. tok livet av sin egen far) til å miste sin makt og status da Locke tok over som leder og til slutt ende opp som en skjelvende klump av angst etter at Mannen i svart brukte ham i sitt loophole-spill for å drepe Jacob. I denne episoden ser vi hvordan Ben i begge tidslinjene får sjansen til å få tilbake makten og tar et uventet valg. Michael Emerson er i en egen klasse som skuespiller, og får en episode uten så mye action til å bli en av de beste i hele sesongen. Vi så jo et glimt av Ben som historielærer i «The Substitute», og episoden starter med et lite utdrag fra en historietime der Ben snakker om Napoleon i eksil på Elba. «Det var på denne øya det hele forandret seg» sier han. «Det som var verst for ham, var at han mistet all makten. Han kunne like gjerne ha vært død.» Klar referanse til Bens historie på øya der. Ben har i denne tidslinja en doktorgrad i moderne europeisk historie, men jobber som lærer på en skole styrt av en arrogant rektor som kutter ned på budsjetter, setter en stopper for Bens historieklubb og setter ham til gjensittingstjeneste istedet. På denne skolen jobber også naturfaglæreren Leslie Arzt, som vi husker fra finalen i sesong 1, der han hadde et «uhell» med en dynamittkubbe ved the Black Rock. Han er ytterst misfornøyd med forholdene ved skolen, labutstyret som er fra 50-tallet og mangelen på labfrakker, men har egentlig gitt opp håpet om forbedringer. Ben vil imidlertid ikke gi opp, og Locke, som er vikar ved skolen, planter en liten idé hos ham da han enkelt og greit sier «kanskje du skulle vært rektor istedet?». Det slo meg plutselig at Locke her på en måte dytter Ben i en retning han kanskje ellers ikke ville gått, litt som Jacob og Mannen i svart gjør.. Vi følger så Ben hjemme hos seg selv, der han ordner mat og passer på den syke faren sin. Som en fin parallell ser vi Ben bytte ut oksygenflasker til ham, istedetfor å gasse ham i hjel som han gjorde på øya. Og fra samtalen dem imellom kommer det fram at de var med i Dharma Initiative og kom til øya i denne virkeligheten også, men de forlot øya på ukjent tidspunkt, og akkurat når det skjedde er jeg svært nysgjerrig på. Jeg tror ikke det var da bomben gikk av, for da var Ben allerede hos the Others, reddet fra en sikker død ved en Sayid-lignende dukkert i bassenget i tempelet og ugjenkallelig en helt annen gutt. Og Ben og faren hans ser ut til å ha et godt forhold i denne virkeligheten, noe som langt fra var tilfelle på øya i den andre virkeligheten. Nok om det; det ringer plutselig på døra, og der står Alex. Hun er riktignok ikke datteren hans her, navnet hennes er Alexandra Rousseau (men hvor er Danielle, og hva skjedde med henne?), og hun er en elev på skolen, som er med i Bens historieklubb. Men de har et spesielt forhold likevel, hun er hans beste elev og hun ser opp til ham og ber ham om hjelp til å greie en avgjørende eksamen som står for døren. Han stiller opp og de har en veiledningstime i biblioteket, der hun tilfeldgivis nevner at hun en gang var vitne til at rektoren sto i med sykepleieren på skolens sykestue. Da begynner Bens hjerne å spinne i alle retninger, og han ber Arzt om hjelp til å hacke seg inn på sykepleierens mailkonto for å skaffe bevis mot den perverse drittsekken av en rektor. Alt Arzt vil ha i gjengjeld, er noe ordentlig labutstyr og en bra parkeringsplass på skolen. Ben tropper dermed opp på rektorens kontor med bevisene og viser noen ordentlige gamle-Ben-takter når han gir ham et ultimatum; enten sier han opp selv, og anbefaler Ben til å overta jobben, eller så går Ben ut med dette til skolestyret og til rektorens kone. Men rektor Reynolds er like kald, og har dessuten et ess i ermet; Alex har bedt ham om et anbefalingsbrev til Yale, og hele hennes fremtid avhenger nå av rektorens hjelp. Og det ender med at Ben setter Alex før sin streben etter makt, i skarp kontrast til de ulykkelige hendelsene på øya der Alex døde fordi Ben ikke ville gi seg over til Keamy og hans menn. Det var rørende å se ham i en mildere og mer følsom utgave, der han på en måte gjør bot for seg og retter opp igjen det gale han har gjort. Er det det den alternative virkeligheten handler om; å få nye sjanser til å gjøre det rette? Vi har sett dårlige fedre bli gode fedre mer enn en gang hittil, og Kate gjorde ting godt igjen overfor Claire. På øya følger vi Ben etter at han snublet ut av tempelet på flukt fra en gal Sayid og et rasende Smoke Monster, og han finner igjen Ilana og gjengen. Han forteller dem at Sayid drepte Dogen og Lennon, og at Smoke Monsteret drepte alle i tempelet, sånn som det drepte Ilanas menn og Jacob. Ilana blir plutselig mistenksom og ber Miles om å ta asken etter Jacob og finne ut nøyaktig hvordan han døde, og da Miles etter en stund forteller dem at Linus drepte ham fornekter en sjokkert Ben det. Ilana forteller dem at Jacob var som en far for henne. Igjen har vi dette temaet med fedre og avkom; hvem andre var Jacob «far» til?? De går så mot stranda, den gode gamle stranda for å finne ly, vann og mat. Sun går bort til Ilana for å si at hun er nødt til å finne Jin, og Ilana forteller henne at hun også vil finne Jin, mer enn noe annet, men at hun ikke vet hvor hun skal lete. «Dere heter begge Kwon. Jeg vet ikke om jeg skal beskytte ham, deg eller begge to. Dere er kandidater for å ta over Jacobs jobb. Det er bare 6 kandidater igjen nå». På spørsmål om hva Jacobs jobb innebærer, svarer hun «det finner du nok ut.» Ben og Frank har en liten prat om tilfeldigheter og skjebne da Ilana kommer bort, peker på Ben med et gevær og beordrer ham til å gå bort til kirkegården ved stranda. Hun lenker ham fast til et tre og ber ham grave en grav. «Hvem er den til?» spør Ben. «Du drepte Jacob. Den er til deg..!» Mens Ben graver i snegletempo kommer Miles bort til ham med litt mat. Ben kommer med et siste desperat forsøk på å bestikke Miles og love ham penger hvis han befrir ham, men Miles konstaterer at penger ikke har noen verdi her, og deler med ham Jacobs siste tanker før han døde. «Han håpet at han tok feil angående deg, helt til det øyeblikket kniven gikk gjennom hjertet hans». Jack og Hurley er på vei tilbake til tempelet da Richard overrasker dem og sier at de går i feil retning, og at han kan føre dem på rett vei. «Hvor har du vært?» spør Jack. «Du ville ikke trodd meg hvis jeg sa det» svarer Richard. Han fører dem imidlertid ikke til tempelet, men til the Black Rock, og forteller dem at alle i tempelet er døde. «Hva med vennene våre, Kate og Sayid?» spør Jack. «Jeg vet ikke, de var ikke der. Kanskje de kom seg ut i live.» Richard går inn i skipet og åpner kassen med dynamitt. Han forklarer dem at han bare vil dø, men kan ikke ta selvmord, samme hvor mye han prøver. Jacob har rørt ved ham, og det betyr at han ikke kan dø ved egen hjelp, og det må også være derfor han aldri ser ut til å bli eldre. Han har gitt hele livet sitt å tjene Jacob, fordi han trodde det hele hadde en mening, men nå er Jacob død og ingenting betyr noe lengre. Han trenger derfor deres hjelp til å gjøre slutt på det hele. Hurley friker ut, men Jack er helt rolig og tenner bare lunta på dynamittkubben og setter seg ned med Richard for å prate. Hurley unnskylder seg og løper alt han kan vekk derfra, og mens lunta brenner forteller Jack om fyrtårnet der Jacob har holdt øye med ham hele livet, og at han nå vet at han ble brakt til øya for en grunn, og den grunnen er ikke å bli blåst til himmels her sammen med Richard. Spenningen stiger mens lunta blir kortere og kortere, men den slokner i siste øyeblikk, og Jack bare ler. «Vil du prøve en ny kubbe?» Dette er en helt ny Jack, som har forstått meningen med det hele, og som er mye sikrere på det han skal gjøre. Er Jack den kandidaten som er ment å ta over for Jacob? Eller blir det Hurley? De andre kandidatene er såvidt jeg kan skjønne Sawyer, Sayid, Jin/Sun og/eller Kate. Litt usikker der. På stranda graver Ben videre, men hører plutselig velkjente klikkelyder og Fake Locke kommer så bort til ham. Han åpner fotlenken hans og tilbyr ham kontrollen over øya, for noen må passe på øya når Flocke og de andre forlater den. «Vi er på den andre øya, møt oss på den gamle Hydra-stasjonen. Det står et gevær lent opp mot et tre noen hundre meter inn i skogen. Løp dit, så får du overtaket på Ilana. Men ikke nøl med å skyte, det vil ikke hun gjøre!». Etter en liten tenkepause løper Ben alt remmer og tøy kan holde, og Ilana etter. Han finner geværet og avvæpner Ilana, men stopper opp for å forklare seg. Han ga alt for øya, og for Jacob, og ofret til og med sin egen datter, men oppdaget at Jacob ikke engang brød seg. Han var så sint og forvirret da han drepte ham, og han vil aldri kunne tilgi seg selv for alt sammen. «Bare la meg gå» sier han. «Locke er den eneste som vil ha meg nå.». «Jeg vil ha deg» sier Ilana og de går begge tilbake til stranda. Ben er tilgitt, og har nå valgt side mot Mannen i svart. Wow, det så jeg virkelig ikke komme! På stranda ser vi nå Jack, Hurley og Richard komme gående bort til de andre, og mange klemmer og smil utveksles når the Losties gjenforenes. God gammel sesong 1-følelse og jeg må innrømme; litt vanskelig å holde øyet tørt. Men Richard og Ben står litt utenfor gjengen og hører på en måte ikke hjemme. Så kommer en ubåt til syne i havet utenfor, med kurs rett mot gjengen på stranda, og den som har kommandoen ombord er ingen ringere enn Charles Widmore. «Skal vi stoppe? Det er folk på stranda» sier styrmannen. «Nei, vi fortsetter som planlagt» svarer Widmore. Så det er Widmore som kommer til øya, men er han på Jacobs side eller Flockes? Widmore, som sto bak så mye død og ødeleggelse på øya, kan han virkelig være den Jacob snakket om i «The Lighthouse?». Neste episode handler om Sawyer, og det gleder jeg meg til!!! På tide å finne ut hva som har skjedd med ham!
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. mars 2010 #17 Skrevet 24. mars 2010 Jeg fulgte med sesong 1,2, falt av i 3, men kom meg på lasset igjen i 4, og 5. Så ikke sesongstarten av 6, men episode 4(flocke og sawyer i taustigen?) Fra sesong 1-3 undret jeg veldig mye. Satt bare og grublet over hvorfor og hvordan. Og var frustrert, over at ingen på øya sa noe til hverandre. De snakker jo ikke sammen, så mye informasjon som kunne blitt fortalt mellom dem. Nå skal jeg prøve å forstå sesong 6, og endelig få svarene vi venter på. Er faktisk veldig nysgjerrig på hvordan skaperne av LOST vil ende denne fantastiske historien. Mange mener at LOST bare har blitt en suppe med surr og sci-fi. Men skaperne var tidlig ute med å fortelle at ALT på "øya" har sin logiske forklaring! Hvorfor skriver jeg "øya" ? Jo, jeg tror denne serien er dypere enn hva den enkelte tv-seer kan forestille seg. Noen dype mennesker har nok skjønt hva serien handler om, og hva som er fundamentet i LOST! Hvorfor sier jeg dype? Jo, det handler om å se alt dette i en sammenheng, hvilken sammenheng? En "øy", med alle disse rollene, kan tenkes å være en slags.... ja hva skal jeg si, metafor? synonymt? Jeg tror, de første som finner ut av meningen bak LOST, er de som IKKE fokuserer på hva som skjer på "øya".. (skriver fortsatt øya med gåseøyne)
stjernekyss Skrevet 7. april 2010 #18 Skrevet 7. april 2010 HERREGUD, den siste episoden av LOST var spennende!! Episode 11! Gleder meg til mer
Mir Skrevet 7. april 2010 #19 Skrevet 7. april 2010 stjernekyss! åååå!! Jeg har lastet den ned og skal se den om ca 40 minutter når maten er ferdig! Nå får du meg enda mer gira!
stjernekyss Skrevet 7. april 2010 #20 Skrevet 7. april 2010 (endret) Menneh.. Han heter Locke altså. Etter filosofen John Locke. Halvparten av alle der har jo navn oppkalt etter kjente filosofiske figurer. Hume. Rosseau. Etc. Endret 7. april 2010 av stjernekyss
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå