Gjest Gjest_Cilly_* Skrevet 2. februar 2010 #22 Skrevet 2. februar 2010 Har ikkje tenkt så mye på det med å spise snø før jeg skaffa meg hund.. tisseflekker overalt også kommer det et fint lag med nysnø som ser ren og fin ut oppå, så spiser barna både den hvite og den gule snøen! Æsj..Kanskje ikke farlig, men likevel !
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2010 #23 Skrevet 2. februar 2010 Jeg sier at han ikke skal gjøre det, men orker ikke lage oppstyr om han gjør det likevel. Ikke om han skulle få i seg litt jord eller sand heller.
Jens Skrevet 3. februar 2010 #24 Skrevet 3. februar 2010 (endret) Så toåringen din ser forskjell på ren snø, og tilsynelatende ren snø som ligger på en skitten bil? Snø som er helt ren, kan jo lett havne oppå et underlag som ikke er helt rent. (Eller votten ungen tar i snøen med er ikke helt ren. ) Men det er kanskje greit at ungene spiser sand og jord også? lar dem spise sand og jord også jeg..... You have to choose your battles. Endret 3. februar 2010 av Jens
Gjest Gjest_Daim_* Skrevet 3. februar 2010 #25 Skrevet 3. februar 2010 Tja, det er jo vanskelig å unngå. Når minsten ligger å sleiker bakken når vi er ute så er det ikke til å unngå at noe bugs får han i seg.. Prøver å stoppe det men ikke lett å få til! Forresten så hadde jeg absolutt DILLA på nysnø når jeg gikk gravid. Kunne måkke meg en stor boks med deilig nysnø og spise det med skje forran tv'n, så har vel ikke så mye jeg skulle ha sagt der.
Gjest lulua Skrevet 3. februar 2010 #26 Skrevet 3. februar 2010 Tja, det er jo vanskelig å unngå. Når minsten ligger å sleiker bakken når vi er ute så er det ikke til å unngå at noe bugs får han i seg.. Prøver å stoppe det men ikke lett å få til! Forresten så hadde jeg absolutt DILLA på nysnø når jeg gikk gravid. Kunne måkke meg en stor boks med deilig nysnø og spise det med skje forran tv'n, så har vel ikke så mye jeg skulle ha sagt der. hehehehe
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2010 #27 Skrevet 4. februar 2010 Gjør et eksperiment med barna: Ta litt snø i et glass og smelt det. Se etter hvor klart vannet blir/eller ikke blir. Kanskje barna lærer noe da om at snøen ofte er skitten? Dette gjør vi nå og da i barnehagen.
Gjest Emera Skrevet 4. februar 2010 #28 Skrevet 4. februar 2010 I "vår" barnehage hadde de litt snø oppi kakaokoppene for å kjøle ned den varme drikken, hehe. Bare noen få år siden dette. Har aldri sett problemet med snøspising, altså. Myten om mark burde ha vært knust for lenge siden, og som andre sier her, barna smitter hverandre med småmark. Snøen er helt uskyldig i dette.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå