Gå til innhold

Irritabel tarm


Gjest ~Fantabulous_kitten~

Fremhevede innlegg

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Heisann!

Jeg har lest litt rundt om dette, og noen steder står det at man ikke trenger å oppsøke lege for slike plager, mens det andre steder står at man bør oppsøke lege for å utelukke andre tilstander.

Hva er det som stemmer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Heisann!

Jeg har lest litt rundt om dette, og noen steder står det at man ikke trenger å oppsøke lege for slike plager, mens det andre steder står at man bør oppsøke lege for å utelukke andre tilstander.

Hva er det som stemmer?

at du bør oppsøke lefe for å utelukke andre plager. Det var det legen min sa til meg, tok et par bloprøver for å utelukke andre plager.

Skrevet

Dersom du f.eks. har cøliaki og går lenge med det, kan du bli alvorlig underernært. Dersom det er snakk om Crohns, er dette en betennelsestilstand som sikkert også er fint å ha diagnostisert. Er det virkelig "kun" irritabel tarm, kan man likevel trøste seg med at man er fysiologisk frisk. Samtidig kan irritabel tarm framprovosere symptomer som ligner mange andre magetilstander, deriblant kreft. Gå til legen du. Koloskopi er ikke så veldig ubehagelig dersom du ber om avslappende.

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Ok, takk for svar :)

Da skal jeg ta det opp med ham/henne når jeg har fått byttet :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...