Dina Skrevet 3. september 2003 #1 Del Skrevet 3. september 2003 Hei! Som noen av dere vet, la jeg inn siliokon i brystene i går! Her kommer min erfaring så langt, fo de som er interessert! Kom til klinikken like før kl. 13:00. Kirurgen og jeg gikk på nytt over en del bilder, for å være sikker på at vi var enige om størrelse. 250 ml. (som vi også snakket om på konsultasjonen) ble bestemt. Så tegnet han på meg med grønn tusj, og så rusla vi inn på opersjonsrommet. Der ble jeg møtt av en 2 sykepeleiere, av med klær, og opp på operasjons"bordet". Veldig hyggelige begge to. De satte så en kanyle i håndbaken min, og pratet veldig beroligende hele tiden. Narkoselegen kom, og sa at jeg først skulle få litt beroligende og avslappende slik at jeg ble døsig, og at de etterpå satte narkosen. Etter noen minutter kjente jeg at jeg ble døsig og "fjern", kikket på klokka på veggen, og den var 13:15! Det neste jeg husker er at jeg våknet opp i en seng, fiks ferdig operert, og klokka var 15:40! :D Tilstede under operasjonen var en anestesilege, en anestesisykepleier, kirurgen, og en assistenlege. Det ble lagt inn 250 ml. som avtalt. Jeg smugkikket i journalen min, som lå på nattbordet da jeg våknet, og der hadde kirurgen skrevet: "pasienten har meget god kunnskap om området via litteratur/internett" (thanx girls!)! :o Jeg følte meg ganske bra da jeg våknet, men fikk et kraftigere "press" over brystet og ble svimmel da jeg reiste meg fra sengen i 18:00 tiden. Merkelig nok var jeg ikke kvalm, det hadde jeg innstilt meg på etter narkosen. Jeg spurte sykepleieren, og hun sa de brukte en ny type narkose, som ikke gav så mange bivirkninger. Kirurgen kom og pratet med meg, jeg fikk ny time fredag 12 september. Da skal de ta stingene. Jeg har ingen stor bandasje, kun bandasje/kompresser akkurat der operasjonssåret er, med sports BH utenpå. Veninnen min hentet meg kl. 18:30, og på veien hjem kjørte vi innom Shell så jeg fikk meg en baconpølse, og cola! Sulten! :o Formen var ganske bra i går kveld, og jeg satt/lå i sofaen og så på TV med min Florence Nightingale frem til ca. kl. 23:00. Jeg er glad hun var her, for jeg hadde definitivt ikke klart meg selv! :-? Alt blir litt vanskelig når man nesten ikke skal bevege armene! Tok to Pinex Forte før jeg la meg, og ble helt "bortreist" av dem, fnis, har aldri tatt så sterke tabletter før! Sov ikke så veeldig godt i natt, og våknet og tok mer Pinex Forte kl. 2:30, og kl. 07:00! Nå har jeg vært oppe siden kl. 11:00. Klarer ikke å få i meg noe særlig mat, så jeg er litt slapp og svimmel! Tok to nye Pinex Forte kl. 12:00, og sovna omtrent umiddelbart på sofaen etterpå! Alt i alt så langt, har dette vært mye jmindre smertefullt enn forventet! Og utifra det de fleste her har sagt, er det jo de to første dagene som er verst, så jeg skal definitivt ikke klage! Nå skal jeg skli ut i sofaen igjen og se en film, sliten i armene av skrivingen nå...! Tusen takk for all støtte underveis folkens, you`re the best! Klem, Dina PS! Størrelsen ser veldig bra ut så langt! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 3. september 2003 #2 Del Skrevet 3. september 2003 Gratulerer med vel overstått operasjon og lykke til videre! :D Man blir veeeldig sliten i ryggen av å ligge-ligge-ligge etter hvert, så jeg regner med at det ikke er lenge til du er oppegående igjen. :blunke: Tips: Balsam-spray! Jeg hadde verdens mest forferdelig floke etter to døgn i senga - trengte krisehjelp for å gre den ut uten å miste alt håret. :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ida- Skrevet 3. september 2003 #3 Del Skrevet 3. september 2003 Ønsker deg bare lykke til videre, håper alt går like bra som hittil!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*M* Skrevet 3. september 2003 #4 Del Skrevet 3. september 2003 LYKKE TIL!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liza Skrevet 3. september 2003 #5 Del Skrevet 3. september 2003 gratulerer! ser ut som om du hadde en like grei operasjon som meg! følte meg nesten dum etterpå som hadde gruet meg.. :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 4. september 2003 #6 Del Skrevet 4. september 2003 Gratulerer :D Håper rekonvalensen går bra :-) Klem, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå