Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 1. februar 2010 #1 Skrevet 1. februar 2010 Jeg trenger hjelp fort. Kjæresten min sier jeg er dramaqueen. Han kommer til å gjøre det slutt om jeg ikke forandrer meg kjapt. Han har ikke tålmodighet til å fortelle meg hva han selv mener er drama, slik at jeg kan lære meg hva HAN mener er drama. Så hjelp meg! Jeg vil ikke være en som skaper drama! Å det aller siste jeg vil er å miste han. Skriv fra de minste tingene som kan oppfattes som drama, for dette vil jeg virkelig må forandre meg på.
waco Skrevet 1. februar 2010 #2 Skrevet 1. februar 2010 Det var jo et ganske dramatisk innlegg da... Kanskje man burde ta det litt mer med ro og ikke bli så stressa på grunn av hva andre folk tenker og mener?
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2010 #3 Skrevet 1. februar 2010 Det var jo et ganske dramatisk innlegg da... Kanskje man burde ta det litt mer med ro og ikke bli så stressa på grunn av hva andre folk tenker og mener? Det er fordi jeg trenger svar fort. Imorgen er det kanskje for seint. Han har ikke tålmodighet.
Gjest Elfrida Skrevet 1. februar 2010 #4 Skrevet 1. februar 2010 Det er fordi jeg trenger svar fort. Imorgen er det kanskje for seint. Han har ikke tålmodighet.Jeg lurer på om ikke han er bittelitt dramaqueen selv også.
Minttu Skrevet 1. februar 2010 #5 Skrevet 1. februar 2010 Om typen din mener du skal forandre deg, så må han skjønne at du trenger mer enn en dag. Folk forandrer seg ikke slikt over natta. Han bør forklare deg hva han mener, hva som skaper problemer. Hvordan skal du endre på noe om du ikke vet hva det er? Hvis du er så redd for å miste han, så snakk ordentlig med han.
El Capitan Skrevet 1. februar 2010 #6 Skrevet 1. februar 2010 Noe av det verste dramaet jeg har opplevd er en som mistenker og tolker alt i verste mulige retning. f. eks: Jeg er uheldig og mister et glass i gulvet, og så beskylder hun meg for å miste det med vilje, bare for å gjøre dagen hennes værre... Folk som får alt til å handle om dem, det er dramaqueens.
Gjest Gjest_janne_* Skrevet 1. februar 2010 #7 Skrevet 1. februar 2010 En dramqueen for meg er folk som blåser opp ting og lager en STOR sak ut av en liten bagatell. Som er paranoide og beskylder folk for det ene og det andre. Som krangler hele tiden med folk og som starter krangler. Som hele tiden skal fortelle deg om sine problemer. Dag ut og dag inn. Som kun snakker om seg selv. Rett og slett folk som lager masse drama ut av småe ting som egentlig ikke er noe å lage drama ut av
babord Skrevet 1. februar 2010 #8 Skrevet 1. februar 2010 Folk som alltid er sure eller fornærmet på noen for en detalj ingen andre har lagt merke til.. Og de som gjør en stor deal ut av det hvis det er noe galt med de, vondt i foten eller noe. Generelt sett de som er litt barnslige og furter, og må ha full oppmerksomhet og bekreftelse hele tiden.
Chiyo Skrevet 1. februar 2010 #9 Skrevet 1. februar 2010 Jeg trenger hjelp fort. Kjæresten min sier jeg er dramaqueen. Han kommer til å gjøre det slutt om jeg ikke forandrer meg kjapt. Han har ikke tålmodighet til å fortelle meg hva han selv mener er drama, slik at jeg kan lære meg hva HAN mener er drama. Så hjelp meg! Jeg vil ikke være en som skaper drama! Å det aller siste jeg vil er å miste han. Skriv fra de minste tingene som kan oppfattes som drama, for dette vil jeg virkelig må forandre meg på. Jeg ville dumpet kjæresten før han dumpet deg. Jeg blir også kalt dramaqueen, men mine venner aksepterer det som en del av meg og har aldri bedt med forandre meg. Tror ikke jeg kan gjøre det en gang. Om kjæresten din er så teit at han ikke kan overse en så liten detalj så kan han bare ha det så godt. Du fortjener bedre.
Gjest XXena Skrevet 2. februar 2010 #10 Skrevet 2. februar 2010 Jeg trenger hjelp fort. Kjæresten min sier jeg er dramaqueen. Han kommer til å gjøre det slutt om jeg ikke forandrer meg kjapt. Han har ikke tålmodighet til å fortelle meg hva han selv mener er drama, slik at jeg kan lære meg hva HAN mener er drama. Så hjelp meg! Jeg vil ikke være en som skaper drama! Å det aller siste jeg vil er å miste han. Skriv fra de minste tingene som kan oppfattes som drama, for dette vil jeg virkelig må forandre meg på. Dette var jo ganske drama, da. Seriøst, slapp av... Hvis han dropper deg så fort, uten å i det hele tatt si hva du gjør feil, hadde ikke jeg giddet å sørge over typen iallfall. Mulig at du skaper mye drama, men ved å lage en sånn situasjon er ikke han så mange hakk bedre, mener nå jeg. Forandring foregår over tid. Hvis ikke han skjønner det, virker det ikke som om han er videre interessert. Jeg tror aldri jeg hadde holdt ut i et forhold der jeg var livredd for at en gammel synd = han gikk fra meg.
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2010 #11 Skrevet 2. februar 2010 Om kjæresten din er så teit at han ikke kan overse en så liten detalj så kan han bare ha det så godt. Du fortjener bedre.Liten og liten... Jeg synes nå at dramaqueens er veldig slitsomme, så jeg vil ikke kalle ham teit som ikke orker mer drama.
Antoinette Skrevet 2. februar 2010 #12 Skrevet 2. februar 2010 Dramaqueens er slitsomme og jeg kan godt forstå at kjæresten din er lei. For meg er en dramaqueen en som skal lage en kjempesak ut av alt, involverer seg i venner & venninners kjærlighetsliv, sprer rykter og sladder for å skape reaksjoner rundt seg og ikke minst får alt til å handle om seg selv, sine ønsker og sine egne behov.
Chiyo Skrevet 2. februar 2010 #13 Skrevet 2. februar 2010 Jeg lurer på egentlig hvor dramatisk en må være for å bli kalt dramaqueen. Jeg har da blitt kalt dramaqueen hele livet, men jeg er ikke en person som gjør alt til en stor sak osv. Nå blir jeg litt forvirret..
tineline Skrevet 2. februar 2010 #14 Skrevet 2. februar 2010 Jeg har aldri blitt kalt dramaqueen, og jeg lar meg for eksempel aldri irritere i synlig grad. Frenetisk har jeg neppe vært siden tenårene, heller, og verdensmester er jeg bare på innsiden av hodet. (Men jeg ER fortsatt verdensmester, hehe)
LilleLu Skrevet 2. februar 2010 #15 Skrevet 2. februar 2010 (endret) Jeg synes at du bør spørre han om han kan fortelle deg om hvordan han mener at du er dramaqueen. Be ham peke på bestemte situasjoner og fortelle hvordan han opplevde at du var dramaqueen. Be ham også fortelle deg hva han synes du bør gjøre annerledes. Ikke bare hva du bør slutte med, men også hva du bør gjøre istedenfor. Snakk sakte og lavt, og for guds skyld ikke forsvar deg selv. Jeg mener det. Det mest irriterende når noen spør hva de gjør galt, er hvis de etter å ha fått svar starter neste setning med "Jammen du skjønner det at..." eller "Jammen du vet jo at..." Prøv også selv å tenke på situasjoner der du kunne ha reagert annerledes, og prøv å tenk over hvorfor du da reagerte som du gjorde istedet. Det jeg mener når jeg kaller folk dramaqueens er følgende grunner: 1. MSN/Facebook status handler som oftest om humøret eller hvor lite/mye snille folk er (eksempel: "NOEN her burde virkelig tenke seg om!!" eller "åååh, at det går an!" eller "Alle venna mine <3<3<3") 2. Forteller man dem noe som ikke er positivt om oppførselen deres, eller foreslår endringer i tankegang/reaksjon/formulering, så blir de enten veeeldig såret, veeeldig sinte, eller er sikker på at du kritiserer dem eller er sur på dem. 3. Reagerer raskt på ting, gjerne kraftig også. 4. Tåler ikke motgang, tar alle problemer som grunner til å bli sint/lei seg, og har selvfølgelig en god grunn til hvorfor nettop de skal ha lov å reagere sånn 5. Når de er gla i noen er de bare såååååå utrolig glad i dem, og den personen de er glad i er selfølgelig bare best og ååååh så god 6. Når de er sint på noen er de seff åååååå så sinte på dem, og de har selvfølgelig en kjempegod unnskyldning til hvorfor de har allverdens rett til å være kjempesinte kjempelenge over filleting 7. Når de har kjærester kan de seeelvfølgelig ikke leve uten dem, alt er bare bra når de er sammen med sin kjære, og de er villig til å krype nakne igjennom en nålefabrikk for at ikke sin kjære skal forlate dem, for gud forby at de måtte klare seg selv en liten stund. Og de kommer seeelvfølgelig aaaaldri til å møte noen de kan bli like glad i "ever lizzm" Mitt beste råd til deg er: Tenk igjennom ting! MAnge av de jeg har møtt som fremstår som dramaqueens, er de som "godtar" sin egen følelse eller reaksjon for ting uten å tenke seg om. Det er ingen skam i å ta et par sekunder for å tenke på "er dette nå en god idè?" eller "Sa h*n nå egentlig dette fordi de mente sånn-og-sånn, eller kan det være noe annet?" Det er heller ingen skam i å ta seg tid til å kjenne på hva man egentlig føler, eller å roe seg selv ned. "Joda, dette gjør kanskje at jeg blir blir kanskje sur/glad/trist , men bør jeg virkelig reagere slik? Og hvorfor reagerer jeg slik?" og "Hvordan ville andre ha reagert? Hvordan ville jeg forvente at andre skulle reagere? Hvordan ville jeg tålt at andre reagerte?" er spørsmål man bør stille seg i en situasjon. Ikke det at jeg vet om du reagerer sterkt, men "hei, trenger hjelp fort, må ha svar snart ellers forlater typen min meg" peker jo ikke akkurat mot en som har tatt seg litt tid. Vær tålmodig. Av og til så trenger man litt tid til å se ting fra andre kanter. Det er flott at du vil endre deg. Husk på at ikke all kritikk er negativ kritikk. Endret 2. februar 2010 av LilleLu
Gjest Gjest_Kvinne_* Skrevet 2. februar 2010 #16 Skrevet 2. februar 2010 Jeg er en såkalt "dramaqueen". Setter det i anførselstegn, fordi det blir litt slik at om man reagerer tungt på noen få ting så har man stempelet for resten av livet. Kommer jo veldig an på hvem som er involvert i dramaet også. Noen mennesker har, i disse dager, en tendens til å ta i overkant lett på ting også synes jeg. Det skal liksom ikke være lov til å reagere på noe. ALT er lov.
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2010 #17 Skrevet 3. februar 2010 Jeg har aldri blitt kalt dramaqueen, og jeg lar meg for eksempel aldri irritere i synlig grad. Frenetisk har jeg neppe vært siden tenårene, heller, og verdensmester er jeg bare på innsiden av hodet. (Men jeg ER fortsatt verdensmester, hehe) He he. Den var søt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå