Gå til innhold

Er det jeg som helt teit eller?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Bjørg_*
Skrevet

Holder på å lage ønskelister på nett, og på Tilbords sine sider var det veldig enkelt, var bare å bla gjennom produktlista og legge til det man ønsket seg..

MEN nå er jeg inne på Christiania Glasmagasin sine nettsider og der virker det som jeg må søke opp hvert enkelt ting? Eller er det bare jeg som ikke ser hvor en kan kikke på produktene..?

Utrolig tungvint å måtte søke opp alt, spesielt når vi ikke vet hva vi ønsker oss.. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du trykker på søkeknappen uten å skrive noe får du opp alt. :)

Gjest Gjest_Bjørg_*
Skrevet

Hehehe,okey da er jeg tydeligvis teit,ja! :ler:

Takk for hjelpa!! :fnise:

Skrevet

Du er overhodet ikke teit, jeg grublet lenge før jeg fant det ut. :ler:

Skrevet

Anbefaler deg uansett å ta turen innom en stor cg-butikk, de har masse der som ikke dukker opp i produktlisten deres. Feks. så har dem bare halvparten av delene til serviset vi ønsker oss. :)

Gjest Gjest_Sol_*
Skrevet

Er det så lurt å legge ut gaveliste på CG nå da?

Det er jo åpenbart at de holder på å gå konkurs siden de har hatt 50% rabatt på hele sortimentet sitt i flere måneder. Det er ganske stor risiko for at du ikke får byttet noe til slutt.

Skrevet

Konkurs?

Da jeg var å pratet med den ene damen på CG stortorvet da vi la inn vår bryllupsliste, så sa hun at det var jubileums-salg, og det var ingen problem å bestille inn hvilke som helst varer fra leverandør. Det tok jeg som ett tegn på at de ikke er konkurs, men mulig jeg er helt teit jeg også;) På stortorvet hadde de nesten "ingenting" på 50% heller, i forhold til de andre butikkene hvor jeg har sett at hele butikker er nedsatt med 50%

-hilsen ei som har jobbet på CG i mange år:)

Skrevet

Jeg tror også de holder på å gå konkurs.

Det er en grunn til at de selger ut Steninge Slott, Kosta Boda, Steltum, og andre "eksklusive" merker til halv pris.

De fleste butikkene nå har jo ingenting igjen av det sortimentet de vanligvis har på CG. Rosendahl og Kosta Boda er det f.eks. ribbet for. Hvorfor bestiller de ikke inn nye varer om det ikke er problemer med likviditeten? Det lukter svidd lang vei.

Hvorfor fortsetter egentlig jubileumssalget i 2010 når det var i fjor de hadde jubileum? Det er jo ingen som kommer til å handle der når det blir full pris på varene igjen. Om de ikke går konkurs så har de i hvertfall ødelagt for seg selv.

Takke meg til House of Oslo og Illums Bolighus.

Skrevet

Litt mystisk å ha jubileumssalg så lenge ja... De fleste varene på CG fører de også andre steder :)

Skrevet

De *kan* jo ikke legge ned, hvor skal vi da kjøpe serviset vårt? :ler:

Skrevet

Var innom en av cg sine butikker før jul (var jo genialt å kjøpe julegaver der med 50%!) og vi spurte ei av de som jobba der hvorfor et var så mye avslag. Og sa hun var fordi de skulle få inn nye produkter, og at de da skulle slutte med mye av det de har hatt tidligere. For å få inn det nye, måtte de selge ut det gamle.

Skrevet
Var innom en av cg sine butikker før jul (var jo genialt å kjøpe julegaver der med 50%!) og vi spurte ei av de som jobba der hvorfor et var så mye avslag. Og sa hun var fordi de skulle få inn nye produkter, og at de da skulle slutte med mye av det de har hatt tidligere. For å få inn det nye, måtte de selge ut det gamle.

Det samme fikk jeg beskjed om i min lokale CG butikk.

Skrevet
Hvis du trykker på søkeknappen uten å skrive noe får du opp alt. :)

Takk for tips - TS er ikke teit, nei. Hadde ikke tenkt på det selv.

Angående CG og konkurs - det er nok ikke lett for noen av disse butikkene nå om dagen, hvis folk har dårligere råd, handler de nok mindre. Og med konkurranse fra Illums og House som har blitt mer og mer populære, er det sikkert ikke enkelt for den tidligere bryllupslistegiganten.

Lagervare er dyrt, så om de selger ut og har mer på bestilling, er nok det en av metodene for å øke lønnsomheten. Tviler på at de går konkurs med det første, men de må vel ta grep for å kunne fortsette de også.

Skrevet

Sorry, men jeg kjøper ikke helt den at de skal selge ut gamle produkter for å begynne med nye.

De skal altså ikke føre Kosta Boda, Steninge Slott, Evv Solo, Rosendal, Porsgrunn Porselen, Stelton, Iittala, Herstal, Menu, Alessi, Sagaform, Holmegaard, Ritzenhoff, Villeroy & Boch, Hardanger, Hadeland, Magnor eller Orrefors lenger?

Lurer litt på hva slags merker de skal selge da jeg..

Skrevet

Jeg hørte noe om at det var gode penger i å selge ting på 50%. De har jo selvfølgelig høyere fortjeneste enn 50%, så de taper ikke penger. Hvis forbrukerne kommer innom butikken fordi det er salg, og så kjøper noe de ikke hadde tenkt å kjøpe i utgangspunktet, er det bedre enn å ikke ha solgt noe i det hele tatt. Jeg tror det er taktikk.

Skrevet

Jeg tenkte å registere oss på Tilbords i stedet for CG så det er lettere for gjestene som bor langt utenfor byene å finne en butikk. Men jeg ingen Rosendahl eller Eva Solo varer på nettsiden deres. :klø: Fører de ikke disse merkene?

Skrevet

Jeg finner det heller ikke på nettsiden deres, men de har da Rosendahl i alle Til Bords-butikker.

Ring og spør?

Skrevet

Litt på siden av trådens egentlige tema, men siden det allerede har vært nevnt tidligere vil jeg bare kommentere dette med CG og konkurs.

CG Holding, som var "morselskapet" som eide både Christiania GlasMagasin, Hadeland Glassverk, Porsgrund Porselen, DUKA i Sverige, Steninge Slott og flere andre selskaper ble begjært konkurs i fjor vår. De reddet skinnet ved å selge unna mye, bl.a. Steninge Slott og omstrukturerte resten av selskapet. Christiania GlasMagasin eies i dag av et annet Brynestadfirma, og jeg har absolutt inntrykk av at kjeden sliter. Det er ikke nytt, i mine øyne har CG vært "ødelagt" i mange år, det er lenge siden de faktisk var en skikkelig faghandel innen glass og porselen. De har satset alt for mye på egne merkevarer, "Kinavarer" og rariteter som at de plutselig begynnte å selge møbler (spisebord og stoler).

Etter å ha jobbet i en konkurrerende kjede i flere år vet jeg at kundene setter pris på forutsigbarhet og at de vet hva de får, samtidig som de selvsagt forlanger at det skjer noe nytt. Hadde CG satset mer på merkevarer og hatt et stabilt sortiment med godt utvalg av kjente merkevarenavn tror jeg nok situasjonen hadde vært en annen i dag.

Skrevet
Jeg finner det heller ikke på nettsiden deres, men de har da Rosendahl i alle Til Bords-butikker.

Ring og spør?

For de som også lurer:

Jeg ringte dem, og for å få lagt inn slike varer måtte man dra til butikkene deres og be de legge inn varene for deg.

Det synes jeg er veldig knotete, for vi kommer stadig på nye ting vi kan skrive opp, og på CG kan man endre selv når man vil. I tillegg kan man skrive inn varer som kan kjøpes i andre butikker på listen deres. Vi har blant annet skrevet inn både radio, sengetøy og videokamera :)

Gjest classic
Skrevet

Du må ikke ringe/besøke butikken for å få lagt inn Rosendahl osv. Det kan du fint gjøre selv inne på bryllupslisten. Det eneste du ikke får med er vel asw-nummeret som gjør det lettere å finne ut hvilken vare det er snakk om, men det er ikke nødvendig med det hvis det blir skrevet skikkelig hva du ønsker deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...