hegejenta30 Skrevet 14. mars 2011 #1901 Del Skrevet 14. mars 2011 Jeg tror ikke de klarer å ha pass ferdig til onsdagen. Det tar jo ca 10 dager å få det tilsendt i posten - en liten uke om man er heldig. Kanskje ringe å spørre hva de tror selv på politistasjonen? Jeg tror kanskje jeg ville gått for nødpass denne gangen, og heller fikset pass i god tid til neste utenlandsreise! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 14. mars 2011 Forfatter #1902 Del Skrevet 14. mars 2011 Jeg snakket med passkontoret og de sa det var gode sjanser for å få det på onsdag (hente på stasjonen). Men de kan jo ikke garantere noe. akkurat nå hadde jeg egentlig bestemt meg for å gå og møte barselgruppa.. Vi flytter jo neste uke og det er greit å bli kjent med noen der (barselgruppa er derfra). har allerede gått glipp av det en gang.. tror jeg går for nødpasset og tar bilder etter kinoen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 14. mars 2011 #1903 Del Skrevet 14. mars 2011 Hadde tenkt til å spørre deg om pass da jeg hørte dere skulle ut å reise, men så glemte jeg det Vi fikk passet i posten to dager etter at vi var der! Samme med mannen, han bestilte pass noen dager etter oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 14. mars 2011 Forfatter #1904 Del Skrevet 14. mars 2011 Det ble til at jeg ikke rakk kinoen. Og tok passbilder men går og får nødpass imorra. Bolla ser utrolig morsom ut på passbildet Så søøøt! Jeg måtte bare utnytte det deilige været og gikk tur. Men jeg glemte jo de nye solbrillene til Bolla De skal jeg ta med ut i morra Og en utedress. For jeg har lyst til å kunne ta han opp om han er våken. Han har jo knapt sett annet enn innsiden av vogna når vi er ute.. Fant en superfin lue i turkis og blå striper også. I bommull. Så blir det ikke så alt for varmt for han nedi vogna. Kjenner at jeg gruer meg litt.. Jeg tar vanligvis sånt her på strak arm. Jeg skal reise alene med Bolla og må komme meg til hotellet på egenhånd også.. Hadde vært noe annet å bli møtt på flyplassen. Jeg lurer nå på å kjøpe en sånn reisebag/softbag så Bolla kan få legge seg litt av og til. Vi må stå tidlig opp og vogna sjekker jeg jo inn så den får han ikke ligget i. Han kommer til å være overtrøtt hele veien.. Jeg har dårlig samvittighet allerede Tror Babytravel softbag er ganske billig. Utenom det blir det en liten sekk på ryggen som jeg sjekker inn (kjære har tatt mye av bagasjen vår), stellebagen og vogna innpakket i prampack. Har fortsatt ikke funnet en løsning på babyseteproblemet i taxi.. Jeg sendte en mail til hotellet for å få hjelp. Fikk en meget hyggelig men merkelig (dårlig engelsk) mail om hvor jeg lettest fant taxi og at de fikser barneseng til rommet. Så fint da.. men det var babysete jeg mente med baby seat, ikke barneseng... Jeg måtte oversette til fransk og har sendt på nytt.. Nødløsning er meg i setebelte og Bolla i Angelpacken utenpå setebeltet. Håper jeg slipper det.. Nå må jeg trosse lakenskrekke og legge meg.. Bolla er urolig. Noe han ikek bruker å være på natta. Kanskje han merker at jeg er urolig..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 14. mars 2011 Forfatter #1905 Del Skrevet 14. mars 2011 I tillegg gruer jeg meg til å flytte... Har så mye historie her.. Føles utrolig rart å forlate. Selv om det skal bli så deilig med bedre plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 15. mars 2011 #1906 Del Skrevet 15. mars 2011 Hvor har du kjøpt solbriller? Bør vel tenke på det jeg også Skjønner at du gruer deg litt til å dra. Men de har vel sånne traller med barnesete på gardermoen? Tror jeg har sett det. Men det hjelper kanskje ikke så mye... Når det gjelder taxi så hørtes forslaget ditt ganske fornuftig ut! Jeg vet at man hvertfall ikke må ta barnet innunder sin egen sele, for da får den din vekt i tillegg ved en kollisjon. Har tatt mye taxi med et lite barn uten bilsete gjennom jobben (med legeerklæring om at ungen kan sitte uten bilstol), og taxisjåførene har fortalt meg det. Når flytter dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 15. mars 2011 #1907 Del Skrevet 15. mars 2011 Da har jeg oppdatert meg litt, for jeg ble jo så nysgjerrig da jeg leste at Bolla trengte pass.. SÅ TØFF du er som reiser med han alene til Frankrike!! Synes det er veldig sporty gjort og utrolig bra at du tør å reise og dere kommer nok til å kose dere skikkelig på TØRRE fortau ja Det kommer nok til å gå kjempe fint skal du se! Hvor i Frankrike skal dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 15. mars 2011 #1908 Del Skrevet 15. mars 2011 Skjønner at du gruer deg til å flytte. Ang. reisen: sover han ikke i bæretøy? Hvor har du kjøpt solbriller? Bør vel tenke på det jeg også Vet ikke med Siebaeo, men vi har kjøpt på apoteket. Veldig kule. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 15. mars 2011 Forfatter #1909 Del Skrevet 15. mars 2011 Hei dere Vi skal til Nice. Det blir nice håper jeg Og det går nok fint.. jeg bare gruer meg litt. Mest fordi jeg er redd Bolla skal bli så sliten og overtrøtt (les: hylgrine). Og nei, Iril, han sover ikke der.. Eller han har sovnet der en gang da jeg var på vei på kino for å møte jentene her. Men vi har ikke brukt det så mye så han har vel ikke helt skjønt at det går an. Tenkte jeg skulle bruke det litt før vi drar for å venne han mer til det. Vi reiser på torsdag morgen. Dette begynte jeg å skrive i formiddag... Nå har vi vært på babysang, trilletur, kaffe i sola, bæretur på museum, på baybutikk og på politistasjonen og bestilt pass! Det får jeg faktisk i morra! Teit hun dama i går var som stressa meg sånn.. Jeg kan hente vanlig pass og slipper nødpass alikevel. Nå har jeg kjøpt en enkel softbag. Planen er å ta ut treplata så den kan legges sammen og så har jeg et sted Bolla kan få sovet litt på flyplassen. Håper jeg.. Tenkte ikke på før etterpå at den ikke hadde kalesje. Men jeg får prøve å legge et pledd over eller noe.. Solbrillene ble forresten kjøpt på apoteket! Gleder meg til å trille på tørre fortau ja!! Fikk litt smaken på vår i dag og da. Nå har jeg lagt Bolla.. Håper det går bedre enn i går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 15. mars 2011 #1910 Del Skrevet 15. mars 2011 her har jeg ikke vært inne på en stund........ohh Nice er så fint, det jeg har fått høre fra mamma som har vært der! Jeg fikk beskjed på gardemoen at man fikk ikke ha noe in med seg på flyplassen, altså vogn eller sete til babyen, mulig man kan ha softbag det spurte jeg ikke da vi ikke har, men Bumba lærte seg på den turen at det går an å sove lenge i bæretøy! så bra det ordnet seg med pass da! Når drar dere da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 15. mars 2011 #1911 Del Skrevet 15. mars 2011 Nice hørtes ikke så dumt ut nei, så det er nok helt sikkert verdt litt styr og tankevirksomhet i forkant Jeg synes du er kjempetøff som drar helt alene hele veien, men det kommer til å gå kjempebra. Ei venninne av meg fløy alene med to barn på 3 mnd og 2 år, det synes jeg var veldig sporty, og det hadde visst gått superbra. Er det denne uka dere drar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 15. mars 2011 Forfatter #1912 Del Skrevet 15. mars 2011 Hm.. jeg håper jeg får ha softbagen med.. Den er jo omtrent som en litt flat gymbag å regne. Jeg klammer den sammen og har i en pose/veske tenker jeg.. Nødløsnigen er å ha både stelleveska og den sammenbretta bagen i en litt større veske. De kan da ikke si noe på innholdet i veska så lenge det ikke er flytende..? Vi drar på torsdag. Tidlig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 15. mars 2011 Forfatter #1913 Del Skrevet 15. mars 2011 Det går helt sikkert greit! Blir det litt hyling så overlever vi vel det og.. Legging derimot, går ikke så bra.. Nå har han ligget våken i nesten en time! Kikker på uroen, sutter på smokk og dyne, sovet bittelitt. Klager litt men er for det meste stille og bare kikker. Veldig pussig.. Nå er det stille igjen.. Jeg får liksom ikke ro i meg før han sover ordentlig. Sulten.. Jeg altså. I natt var Bolla sulten tror jeg.. Han spiste annehver time omtrent. Jeg tror det er en STOR feil av meg å la han ligge sammen med meg. For ingen av oss sovet særlig godt. Så i natt skal jeg holde meg våken når han spiser så jeg får han i seng igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 15. mars 2011 #1914 Del Skrevet 15. mars 2011 Nå er du på det tidspunktet hvor de kan øke endel på melka, så er nok derfor han vil ha mer på natta. Men klart ligger han ved mammalukten er det jo enda mer ffristende å spise mer ohhh god tur hvis ikke jeg rekker innom her da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 15. mars 2011 #1915 Del Skrevet 15. mars 2011 Blir spennende for dere å dra på tur da Ikke misunnelig i det hele tatt Håper at det er fint vært i morgne også slik at dere får ladet opp til Nice Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 15. mars 2011 Forfatter #1916 Del Skrevet 15. mars 2011 Nå er du på det tidspunktet hvor de kan øke endel på melka, så er nok derfor han vil ha mer på natta. Men klart ligger han ved mammalukten er det jo enda mer ffristende å spise mer ohhh god tur hvis ikke jeg rekker innom her da Ja jeg har tenkt litt på det.. Han krever vel mer mat nå som han blir større. Det er dessverre blitt lite av de lange soveperiodene her i det siste... Kanskje han ikke får nok på kvelden lenger Takk! Håper du får en fin helg søta! Blir spennende for dere å dra på tur da Ikke misunnelig i det hele tatt Håper at det er fint vært i morgne også slik at dere får ladet opp til Nice Ja, det blir det! Takk! Håper du og får se i morra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 16. mars 2011 #1917 Del Skrevet 16. mars 2011 Hvor lenge blir dere borte? Tenker det sikkert går bra å ha med softbagen inn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 16. mars 2011 Forfatter #1918 Del Skrevet 16. mars 2011 Vi er bare borte til og med helga Jeg skal ringe Norwegian nå og forhøre meg. må bare gi apekatten på siden av meg her noe å gjøre Drømte at oreocake er sundt i natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 16. mars 2011 #1919 Del Skrevet 16. mars 2011 Drømte at oreocake er sundt i natt! --- Nice er nice! Det blir sikkert en topp tur Jeg funderer litt på en ferie utover høsten (1 uke eller 2) når lillemann er 2-3 mnd, i de traktene. Det er så hyggelig der nede og finfint klima Skal mannen din jobbe når dere er der nede eller er det miniferie for dere? Syns du er tøff som flyr og reiser såpass mye alene med bolla. Håper jeg også "tør" det når den tid kommer :gjeiper: Masse god tur i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 16. mars 2011 Forfatter #1920 Del Skrevet 16. mars 2011 Håper vi får litt ok vær! Det er nok ikke så varmt men litt vårstemning får vi nok. Kjære jobber den dagen vi kommer (derfor han ikke kan møte oss på flyplassen) men så er det miniferie! Lamouuur!! Jeg har aldri vært det nede før så jeg er litt spent. Hvordan tror du det er i forhold til amming der nede Line..? Jeg tar med pumpe og flasker i tilfelle det er steder det er helt uaktuelt å amme. Så får jeg pumpe på do og gi på flaske i stede.. Å reise med en på 2-3 mnd er egentlig null problem! De er ganske hendige i størrelsen, krever ikke så mye aktivisering, lette å oppbevare og drikker morsmelk (forhåpentligvis). I tillegg er jo ofte ikke kveldsrutunene helt på plass og de legger seg sent så man trenger ikke være hjemme klokka seks. Ideelt egentlig! Man må jo bare hoppe i det så tør man det meste *** ringte Norwegian nå. Damen mente det helt sikkert gikk greit å få med softbagen i tillegg til håndbagasje. Så nå lurer jeg på å ikke ta ut treplata alikevel.. Hvis jeg tar deb ut blir den veldig liten og lett sammenlagt. Men det er jo kanskje en fordel om jeg fortsatt har muligheten til å bære han i bagen og ikke bare til å sove i på en benk. Hm hm.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå