Gå til innhold

Siebaeos sammensurium

siebaeo

Anbefalte innlegg

Høres ut som du hadde en lite idyllisk trilletur i dag :kose: Men du får ikke byttet hjul på vogna da? Er jo litt dumt hvis bolla ikke får sove fordi det bumper så fælt og.

Brøytinga er håpløs her også - de dri*er i fortauene her på landet hvor jeg bor. Så jeg er helt med på hatet ditt altså!

Men snart kommer våren, det kan da ikke være altfor lenge til. Og da skal det trilles og nytes ute så det ljomer etter! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe, ja det var en finere måte å si det på ;) Jeg har jo lufthjul så jeg tror ikke det ville hjulpet noe dessverre.. Det er hele konstruksjonen som er lite dempet. Jeg vurderte faktisk å se på FInn om jeg kunne finne en billig vogn av en litt mer humpevennlig variant.. En som kan være barnehage/balkongvogn når snøen smelter..

La oss haaate litt sammen! :fnise:

Å som jeg gleder meg til våren! :sol: Takk for påminnelsen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ikke ut som en koselig trilletur akkurat!

Kunne godt tenke meg at det ble vår jeg nå :jepp: - sånn at jeg kunne finne fram små-skoene som jeg ikke må knyte hver gang de skal av og på for magen begynner å komme i veien...

Håper brøytemannskapet i Oslo klarer å jevne ut foratuene/gangveiene litt mellom snøbygene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, ja, vår og småsko!! :daane: Skjønner godt at du lengter etter enklere sko ja.. ;) Det er ikke helt enkelt å bøye seg heeelt ned til bakken når magen begynner å komme i veien!

De brøyter ikke fortauene, de koster.. så nå er snøen kostet bort så det bare er rene issvuller! og enda mer humpete.. de koster alltid etter at problemet har kommet, ikke før. :klaske:

Det funket å legge Bolla i går! Han sov til kvart over to for mat, så til rundt fem-seks og så opp i åttetia. Pappaen tok han opp i senga og koste før han skiftet bleie og dro på jobb. Så sov vi en liten time til. Nå skal jeg pakke så vi kommer oss på fjellet i helga! :hoppe: Jeg dropper den dumme vogna og tar med bæretøy... Ikke iskkert vi får gått ut pga kulde en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra han sov godt :) Og ikke minst at mannen tar han på morgenen før jobb, det er sporty gjort ;) Her tar mannen noen ganger bleia, men ofte så sover Lilletassen også og da er det jo best at han sover selvfølgelig.

Håper dere koser dere masse på hytta og kanskje får beveget dere utenfor dørene med bæretøyet ;)

Det så forresten ut som det satt veldig godt på! Behagelig både for deg og han.. Hvor mye kostet det forresten? Og hvor lenge kan han sitte i det? (Kilo tenker jeg på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Ja jeg blir alltid veldig imponert når jeg ser det.

Jeg får helt frysninger når jeg ser en ambulanse som kjører FORT! Det er noe så rått og skummelt over det.. Noens liv er i umiddelbar fare. Lurer på om jeg har blitt enda mer opptatt av det nå som jeg har fått barn. Jeg ser liksom for meg at det er min sønn som er i fare. :sjenert: Herlighet så mye bekymringer vi har skaffet oss framover! :daane:

Jeg liker jo så godt å trene og da er det straks mye lettere å være flink.. Men så velger jeg jo bare de tingene jeg synes er veldig kult og da! :)

:fnise: Det var ikke verst! Å bli støl etter :sengekos: De musklene blir jo ikke akkurat trent her om dagen så skal ikke se bort i fra at jeg blir støl jeg også... :sjenert:

Du får så mye naturlig doping når du skal ut og prestere i store øvelser vet du. Det kommer til å gå veldig greit. :kose: Samtidig, litt rart at jeg ikke var støl etter fødselen :klo: Skulle tro man ble det etter å ha trent steinhard styrke i x antall timer.

Forresten, jeg må fortelle deg om venninnen min som fødte for snart to mnd siden. Hun var helt invalid hele siste trimester pga bekkenløsning. Og hun ble helt UTROLIG mye bedre bare på de første dagene etter fødsel! Nesten helt bra med en gang faktisk. :jepp:

Jepp, hvis vi trodde vi hadde bekymringer før, så.... Men da slipper vi å bekymre oss om oss selv, om ikke annet. Mindre selvsentrerte rett og slett. Ikke alltid så dumt det, å ikke bekymre seg over uvesentlige ting. Nå blir det andre ting som tar plassen isteden.

Åh, ja, det er så deilig å trene. Jeg er nok ikke så atletisk fra naturens side, men liker det godt for det. Sikkert derfor jeg ble støl nå. Som sagt, ingen stor atlet ;) Nå skal det sies at det ble gjort på en måte vi ikke pleier, så veldig uvandte muskler. Beina mine skalv faktisk. Huff :ler: . Får håpe du får brukt litt uvandte muskler på hytteturen i helgen da :jepp::lur:

Rart du ikke ble støl etter fødsel. Ja, det er nok det naturlige dopet som gjør det. Selv skal jeg ha unaturlig dop og..

Så godt å høre om venninna di. Husker Iril ble veldig fort bedre og. Er så godt å høre at det ordner seg for folk. Det gjor det nok for meg og. Må bare ha litt hormonelle utbrudd på veien ;) Hehe, må le av å tenke på deg på trilletur. Du så sikkert like lur ut som da jeg stod og kjefta på Jan Thomas på tven i går :ler:

Ha en fin hyttetur :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goffel ble litt skuffet nå, og håper hun liker eldre, muskuløse gutter også? :fnise:

Jeg viste det var ikke bra for Goffel med en long distance relationship altså :romeo:

Men Bumba er veldig glad i gutter, både her på treff og våre oslo treff :)

:vinke: Siebaeo, har ikke hatt tid å bla igjennom og lese alt som foregår i boka, men skjønner du har problemer med trilling om dagen, uff slitsomt.......jeg kan si jeg er veldig fornøyd med vår emmaljunga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg viste det var ikke bra for Goffel med en long distance relationship altså :romeo:

Men Bumba er veldig glad i gutter, både her på treff og våre oslo treff :)

Han liker best å ha jentene sine i nærheten :ler: Er noen søte snupper på babysangen også :lol: Men tenker han smelter når han ser Bumba igjen på neste treff :jepp::lur:

-----

Syntes det hørtes veldig lurt ut å kjøpe en barnehagevogn nå. Det har jo vi gjort :jepp: Gav 650 kr for en godt brukt, men hel og fin, Simo Kombivogn. Den står fast på verandaen for utesoving. Det er skikkelig god demping på den!! :jepp: Men det er brøytet så godt her jeg bor, så går helt utmerket med Xploryen min. Den har klart seg utrolig bra i vinter, altså!

Var forresten forferdelig å trille ned til jobben til mannen etter kinoen :daane: Helt sinnsykt mye isklumper! Så jeg skjønner frustrasjonen din.

Kos deg i helgen :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han liker best å ha jentene sine i nærheten :ler: Er noen søte snupper på babysangen også :lol: Men tenker han smelter når han ser Bumba igjen på neste treff :jepp::lur:

hehe ingen tvil, hun er så flink å blunke øyevippene sine :sminkedokke: she got it from her momma :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :vinke: må svare dere senere. Mobil er dårlig på multisitering..

Ligger litt rart og skriver. Vil ikke vekke bolla enda, han har hatt en litt kjip natt :( kom sent hjem fra fjellet i går etter en litt vanskelig biltur. Jeg satt bak (etter en enda verre tur opp på fjellet der vi måtte ommøblere all bagasje så jeg kunne flytte bak), det gikk ok ganske lenge men ca tre kvart før vi var hjemme ble detitt grining, putte pledd under ryggen til bolla for å skifte stilling, ammestopp osv. Hjemme fikk han mat, pysj og kos, og han sovnet i vår seng. Halv to våkner han og hylgriner!! Blir mer og mer hysterisk oh vi får ikke roet han ned. :( ble skikkelig redd. Skjønner etterhvert at han har vondt, men hvor?? Prøver dype knebøy, kollikgrep og magmasasje og han promper litt. Fortsatt hysterisk gråt og SÅ trøtt! :( blek og rød rundt øyne, munn og øyenvryn. Får i han sukkervann og etterhvert roer han seg og blir seg selv.. Smiler og prater litt. I senga igjen er det bare å legge han ned så glir øynene igjen og han sover.. Så har han spist et par gang og sover enda.. Stakars lille gutten min :(

Et av barna hadde oppkastsyke og flere, bl a jeg, var litt rare i magen. I tillegg spiste jeg sprøstekt løk på krydderpølse så noe der er det nok.. I kombinasjon med å være VELDIG overtrøtt! Kjære tok han opp i går morrest før sju da jeg ba han skifte en bleie :klaske: han skal jo sove mer da!! Noen ganger føles det som han har sånn hastverk med at bolla skal stå opp i otta sånn som de andre små på hytta.. "jeg må også tidlig opp med min lille sønn'

!" :klaske: tatt bilder av at de "leker". Jeg ser bare en kjempetrøtt bolle på matta mens det er mørkt ute fortsatt.. Dust!! Jeg fikk det ikke med meg siden jeg sov. Litt over åtte kom han med en veldig trøtt og sulten gutt som skulle ha mat før han sloknet, resten ab dagen ble han kjempepfte trøtt og sov litt for korte lurer. Blir så irritert.., men det må jo være lov å feile litt.. :sukk:

Nå våkner ham tror jeg. Skal kose med han hele dagen! Vi er alene hjemme de neste fjorten dagene med unntak av helga (da er det fjellet igjen). :sukk: håper det går greit.

Fikk to skiturer i knallsol men iskaldt vær da! :) bolla måtte bare være inne pga kulden. Men ham har hatt det veldig fint med tante og kos. Gleder meg til vår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil han stå opp tidlig bare fordi de andre gjør det? De andre måtte da ha blitt supermisuennlig på han som hadde baby som sov lenge.. :sjenert: Her hadde hele dagen blitt ødelagt om Murmel ble dratt opp så tidlig, han må ligge i hvert fall til 8 om det ikke skal bli krise.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei si det.. :roll: Jeg tror han egentlig missforstod litt. Bolla er nemlig av og til litt våken når han får mat og bleie seks-sjutia, men det er bare til han blir lagt ned igjen, da sovner han med en gang. Det er fortsatt natt. Og han har begynt å våkne litt tidligere. Litt tidligere, ikke 3 timer tidligere enn før.. :roll: Men dette har jo jeg stålkontroll på, ikke min kjære som vanligvis sover når alt dette skjer. I tillegg synes han det er helt utrolig stas å være en av gjengen som har barn nå. Og synes sikkert det er ekstra gøy å gjøre alle pappating sammen med de andre, som f eks å ta babyen så mor får sove i helgene. Litt overivrig mao.. Det er jo egentlig litt søtt, og jeg MÅ prøve å ikke strekke han for det, for han må jo prøve og feile litt han og. Så da jeg i halvsøvne ba han bytte bleien spratt jo han opp og hadde morgen han.. Han har lært nå kan du si..

Litt slitsomt at man er så skeivt erfaren om dagen. Jeg må liksom opplyse om alle småting, noe som ikke er så lett å huske hele tiden, samt at det nok ikke er så kult for far å måtte bli opplært i å ta seg av sin egen sønn. Men sånn er det nå når en er på jobb og den andre er hjemme med hovedansvar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, vettu jeg tror det er en normal ting gutta gjør uten å tenke seg om.

En ide er å si det sånn: Kjære, jeg er jo hele dagen hjemme med Bolla, og merker at hvis jeg gjør ting sånn så er han mer glad og blid baby....synes det er kjempesøtt og koselig at du ønsker å være med de andre som har babyer og gi mor tid å sove, men vi må tenke hva som er best for Bolla som første pri, så kanskje en ide å gjøre det sånn som jeg vet han blir glad for......

ihvertfall noe min psykolog anbefalte da vi hadde et similært problem ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er nå litt søt han mannen din og da :jepp: Han vil jo bare hjelpe og som du sier kjenner de ikke rutinene like godt som oss mammaene. Vi har hatt noen sånne runder vi også, som f.eks. at samboeren min satte på lyset på soverommet når han la tulla, for han tenkte at hun kanskje ikke likte å ha det helt mørkt ;) Mens jeg vet jo at lys gjør henne våken, men det kunne jo ikke han vite. Så det gjelder å si det på en fin måte ja og ikke bli sint, men når det ender i overtrøtt baby er det jo fort gjort å bli litt arg.

Kos dere masse nå da og så håper jeg dere får en bedre natt i natt :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Neytiri og Pusla :vinke:

Ja, det er jo sånn man må tenke.. og jeg tenker å det knaaaker :fnise: Ikke like lett bestandig.. :sjenert:

Vil haaa!!! http://2.bp.blogspot.com/_a5ygJ6ocPOc/TTAELxbxNfI/AAAAAAAACgE/X9jbw_cnDjU/s1600/hovedbilde.JPG

Kul tapet til et barnerom:

http://www.photowall.no/photo-wallpaper/hide-and-seek-purple

Drømmer om den nye leiligheten og barnerommet.. :rodmer: Skal bli så gøy!! :hoppe:

Denne skal Bolla få: http://sprell.no/index.asp?side=produkt&cid=433&sok=0&snr=1&fa=0&fk=0&fp=0&fm=0&us=&soktekst=&pid=2507&x=Lamper/Stor-Fluesopplampe

Og så har han en sparebøsse som hører til. Det er en liten sopp lik den store lampesoppen.

Har også planer om en bildeserie som jeg skal få trykket på lerret eller aluminium. Det er en serie nærbilder av ansiktet til Bolla med runde kinn og de nydelige blå øynene hans :hjerte: Og den lille runde hånda hans. Han lå på sofaen som er brunmelert på et mørkebrunt filtteppe. Og med den lyse babyhuden og blå øyne ble det faktisk en veldig fin serie! :hoppe: Kanskje den skal henge på soverommet? Får se hvor fint det blir. Blir det veeeldig bra må den nesten henge så alle kan se :) I :hjerte: my new camera!!! :nigo:

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, hvis vi trodde vi hadde bekymringer før, så.... Men da slipper vi å bekymre oss om oss selv, om ikke annet. Mindre selvsentrerte rett og slett. Ikke alltid så dumt det, å ikke bekymre seg over uvesentlige ting. Nå blir det andre ting som tar plassen isteden.

Du sier så mye bra Becky! :)

Og nå lurer jeg på om DU ble støl! Tenk at du plutselig hadde født! :hjerte; Uten noe slags forvarsel! (til oss) :fnise: Håper du har det veldig fint nå :rodmer:

Jeg vil forøvrig ha beskrivelse av de beinskjelvende aktivitetene til neste gang jeg skal vente på fødsel! For det måtte vært effektivt! :ler:

:klem:

Siebaeo, har ikke hatt tid å bla igjennom og lese alt som foregår i boka, men skjønner du har problemer med trilling om dagen, uff slitsomt.......jeg kan si jeg er veldig fornøyd med vår emmaljunga

Takk det samme :klem: Jeg er helt elendig på å skrive i andres bøker om dagen.. :sjenert::klem:

Var forresten forferdelig å trille ned til jobben til mannen etter kinoen :daane: Helt sinnsykt mye isklumper! Så jeg skjønner frustrasjonen din.

I know!! :kjefte: Jeg blir så eitrende.. Skal finne en billig vogn jeg og.. Emaljunga eller Simo tipper jeg! :jepp:

hehe ingen tvil, hun er så flink å blunke øyevippene sine :sminkedokke: she got it from her momma :fnise:

Hot momma! :sexy: If you got it, flaut it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bildene høres nydelige ut :hjerte: Jeg har tatt noen fine bilder av Goffel nå, på saueskinn med treningsmatta under, så det blir fin bakgrunn. Og så har jeg endret litt på farger og slikt i picasa. Har lyst til å bestille lerreter jeg også, men har ikke noe sted å henge dem :klo: Vil anbefale å bestille herfra. Jeg har kjøpt 3 leretter derfra, som vi gav bort i julegaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som kjempe fine bilder ja! Har så lyst å få til noen skikkelig fine bilder av tassen her også, men hver gang han smiler rekker jeg ikke å ta bilde :( Det kommer vel etterhvert tenker jeg ;)

Jeg elsket det rommet på den første linken du la ut her!! Helt fantastisk rom! Skulle ønske vi hadde et ekstra rom som tassen kunne fått.. :sjenert: Men det får bli med drømmen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...