Gå til innhold

Siebaeos sammensurium

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sov godt supermamma :klemmer:

:fnise: Selv om jeg ikke er det så suger jeg sånt til meg! Tro kan flytte fjell ;)

:klem:

Det blir litt sånn salsa/rockering-aktig? :ler:

Man skal tidlig krøkes god danser skal bli :fnise:

Høres ut som du koser deg maks om dagen :) Du har vel ikke glemt at du må fortelle oss fødselshistorien? :sjenert:

Ja, bra forklart!! :ler: Han skal nok få øvd dansefoten han her. ;)

Jeg hadde nesten glemt det! :dåne: Nå har jeg besøk av mamma, men på fredag SKAL jeg prøve å få fortalt historien! :jepp:

Er det rumpa eller overkroppen du roterer?

Det er rumpa. Eller underkroppen blir vel riktigere å si. Han sitter liksom i hånda mi. Den andre holder jeg han over brystet/magen med et grep rundt armen hans (min venstre hånd holder i hans høyre arm, slik man holder når man vasker dem under springen) Ikke voldsomme bevegelser altså. Og så holder jeg han litt inntil meg slik at han har meg i ryggen. Jeg veksler litt mellom å sitte helt oppreist og lute meg bittelitt framover. I natt satt jeg på kne i senga med beina litt i fra hverandre så føttene hans hang fritt mellom dem. Når han sitter oppreist sånn er det lettere for han å få opp lufta, og ikke melka. Det ER så effektivt, jeg må bare le hver gang.. Og vi har plagdes MASSE med rapinga! :jepp:

Om du forstod dette er du god! :blink: Jeg kan evt tegne om det ble innviklet.. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Må forresten fortelle om natta i natt! han er litt umulius når det gjelder legging.. I natt holdt vi på til halv to :dåne: Han sov i bagen en time på kvelden og litt her og der, men når jeg skal legge meg er det litt mer aktivitet enn jeg ønsker :roll: Han skal spise, skifte bleie, sutrer og våkner hele tiden. Helt til klokka var halv to og jeg ikke husker mer.. Så våknet jeg klokka fire, halvveis nedi senga så jeg lå med hodet på samme sted som han (nattbordet gjør at bagen hans står midt på langenden av senga). Han sov så søtt! Jeg la meg normalt og puttet i han smokken da han gryntet litt. Så våknet jeg klokka 06.45!!!!!! Han sov fortsatt!! Gryntet litt men suttet bare på smokken og våknet ikke. Så klokka 07.00 tok jeg ut smokken fordi jeg tenkte han lurte seg selv og kom til å bli alt for sulten.. :sjenert: Så våknet han etterhvert og spiste. Og så skrudde vi en god rap ut av han og han sov videre :nigo: Uten skrik og skrål :nigo: Klokka halv ti var han sulten igjen og fikk mat og rapte. Så kom mormor og hentet han så jeg kunne ligge litt til. :) Dårlig start, bra natt! Som vanlig... Lurer på om han er litt overtrøtt :klø: Kanskje jeg må prøve å legge han tidligere? Som om jeg ikke prøver.. :roll: Han liker ikke å legge seg alene.. :sjenert: Men om vi fortsetter lenge nok lærer han det vel. Han er jo bare fire uker :)

Endret av siebaeo
Skrevet

Ja, du må tegne, for jeg skjønte det ikke.. :fnise:

Jeg får ikke ungen til å rape noe særlig, men virker ikke som han plages av det heller. Han fiser masse da.

Skrevet

Men har han natt-dag-rytme ennå da? Her er det også mest aktivitet mellom midnatt og 2-tiden, men det begrenser seg jo veldig for en 6 dager gammel baby. Han har ca samme døgnrytme som han hadde i magen, på formiddagen må jeg av og til vekke ham for å mate.

Skrevet

:fnise: Jeg kan gjøre det, :jepp: men da må jeg nok komme tilbake neste uke så jeg får scannet :fnise:

Prøver en gang til.. Sett barnet i fanget ditt med ryggen hans mot magen din så dere ser samme vei. Hold han oppreist med venstre hånd foran brystet/oppå magen hans og hold tommel og pekefinger i et grep rundt høyrearmen hans så han sitter støtt. Venstre hånd holder du slik at han sitter i hånda di og du kan vrikke rompa hans fra side til side. Det kan være du må lene deg litt fram eller spre beina dine så han sitter i hånda di og ikke på fanget ditt så du får vrikket fritt. Noen ganger må jeg lene meg litt forover så han hviler brystet mer mot venstrehånda så det blir et lett trykk mot magen hans for å få fart på rapen.

Hvordan var det..? :sjenert:

Her er det litt promping på morgenen og :fnise: jeg trodde ikke han svelget noe luft jeg men nå når jeg ser hvor mye luft han får ut i en rap skjønner jeg jo at jeg tok litt feil! Men han har vist litt tegn til mageknip og da.. Ikke alle barn som svelger noe særlig luft! :jepp:

Nei, det er mulig han ikke har natt/dag enda. Men jeg tror egentlig han har begynt å få det.. Han sover jo lengre om natta uten å ha behov for å være våken og prate osv mellom måltidene. Men det er mulig natta hans starter i to-tia.. Det gjorde han forsåvidt i magen også ;) På dagen er han mye mer våken og ber om mat ca hver 2-3 time. Han sover skjelde mer enn en time om gangen (om jeg ikke husker helt feil..) Jeg vurderer å lage logg et par dager for å se på mønsteret! :)

Skrevet

Jeg tror kanskje jeg skjønte den rape teknikken din.. Men får jo ikke akkurat testet det ut enda, så får se om jeg fortsatt husker det når den tiden kommer..

Han er over 4 uker allerede - tiden flyr virkelig!!!! Er det mulig.. Virker som dere koser dere da og det er bra :Nikke: Fortsett å kos dere med mormor denne uken ;)

Skrevet

Økedager kan ta opp til 5 dager tror jeg, og rundt 3 uker er veldig normalt da, så ikke rart om du har hatt noen dager i det siste ;)

Vi prøvde ikke på noe særlig rutine i starten, men etter noen uker(tror Bumba var 8 uker) så lagde vi fast rutine på kvelden, ikke nødvendigvis samme tid hver dag, men mellom en begrenset tid...tror det var mellom 19-22......vask, pysj, amming in på soverommet med lite lys.....og senga........sovnet veldig bra da.

håper dere finner hva som passer etterhvert, men desverre er det ikke så lett når de er så små å få orden på det.......MEN det kommer skal du se ;)

:klem:

Skrevet

Nå kan det hende jeg er veldig dum altså men... Jeg har ingen baby enda å teste dette på.. ;) Men hva gjør du med hodet hans mens du vrir han?? :klø: Må ikke det støttes? Eller lener det seg mot magen/brystet ditt? Skjønte ikke det helt, siden du sa du noen ganger lener deg litt fremover...

Skrevet

De tåler å ha hodet hengende fremover litt, det ser ganske brutalt ut når f.eks. barnelegen undersøker dem på barsel, så jeg regner med de tåler det.

Skrevet

Prøvde akkurat metoden på Goffern og jeg tror jeg fikk det til, men kom ingen rap, han hadde akkurat rapet litt. Holder du på lenge før han raper?

Skrevet

Hodet henger litt framover. Eller haka hviler på armen min. Det er ikke noe problem at det henger litt forover. Det virker som han liker stillingen. Holder han litt på skrå av og til også :) Det tar ofte under et minutt å få ut rapen! :jepp: Gjerne en kjemperap! :ler: Har hendt et par ganger at det ikke har kommet noe men stort sett great success! :)

Skrevet

*litt fascinert over hvor viktig det er å ha gode rapetriks* :ler:

Skrevet
:lol: For ikke å snakke om gode prompetriks :jepp: :jepp:
Skrevet

Dette er en samtale jeg for noen år (eller måneder... :sjenert: )siden ikke ville trodd jeg noen gang skulle syns var interessant!! :ler:

Skrevet

Har du noen?

Jeg får ham ikke til å rape med overnevnte metode, men kanskje han rett og slett ikke trenger det? Hører man at babyen svelger luft?

Skrevet

Har du noen?

Jeg får ham ikke til å rape med overnevnte metode, men kanskje han rett og slett ikke trenger det? Hører man at babyen svelger luft?

Så lenge de promper så er ikke det alltid de trenger å rape...her rapet Bumba aldri i starten, men å fyse kunne hun :ler:

Beste tips jeg har ved prumping er babymassasje teknikker....den vi brukte for kolikk funker utmerket!

Skrevet

Det er absolutt ikke alltid at man hører de svelger luft :jepp: Noen ganger hører jeg det godt, og da kommer som regel rapen lettere opp også. Men han raper stort sett etter hvert måltid.

For å få han til å prompe pleier jeg å gi han magemassasje, masserer med klokka. Sykler med bena, og vrikker hoftene fra side til side, presser dem mot magen rett opp og på skrå. Legger han på magen. Lar han ligge uten bleie og sprelle med bena, får de høyere opp uten bleie på. Det var det jeg kom på i farta :)

Skrevet

Dette er en samtale jeg for noen år (eller måneder... :sjenert: )siden ikke ville trodd jeg noen gang skulle syns var interessant!! :ler:

Hehe, hadde ikke trodd det jeg heller.. Men nå er det snart vår tur, så vi får bare sette oss inn i det ;)

Skrevet

*litt fascinert over hvor viktig det er å ha gode rapetriks* :ler:

:ler: Ja er det ikke spennende?? Utrolig hvor mye av døgnet som går til å løse slike problemer om dagen! :dåne:

Også viktig! :jepp:

:fnise: Bare å forberede seg her!

Det er absolutt ikke alltid at man hører de svelger luft :jepp: Noen ganger hører jeg det godt, og da kommer som regel rapen lettere opp også. Men han raper stort sett etter hvert måltid.

Samme her. Trodde egentlig ikke det var noe særlig luft her heller siden han høres ut som han ikke svelger noe luft. Men det kan komme noen skikkelige mannfolkraper her alikevel.

Hehe, hadde ikke trodd det jeg heller.. Men nå er det snart vår tur, så vi får bare sette oss inn i det ;)

Gled dere! :strix:

Skrevet

Hahaha mannfolk raper, fysing og HIROSHIMA bæsj skulle jeg ikke trodd var en BRA ting et år siden altså :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...