Gå til innhold

Siebaeos sammensurium

siebaeo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Håper dere fikk en fin shoppingtur og fant masse fint!

:klem: og ha en fin lørdagskveld.

Det gikk ganske bra! Det var meg som ble mest sliten tror jeg.. men deilig å komme seg ut. og enda deiligere å komme seg hjem! :gjeiper:

Ha en fin lørdagskveld du og! :klem:

Hvordan var shopping med Bolla da? :) oppførte han seg bra?

Det gikk egentlig ganske bra. Han knirket litt av og til, men når vi beveget oss (og vogna) var det stort sett greit. Jeg ble litt bekymra for at det var så mye bråk, men de liker vel en viss form for støy disse småttisene.. Vi bytta bleie på handukapdo og ammet litt på kafe. Det gikk også ganske greit. Bruker et sjal og slapp å blotte meg. Utenfor doen da vi skulle skifte kom det en eldre dame bort og spurte hvor gammel Bolla var. Hun måtte kommentere til venninna si at det var så flott å se menn som bar på små babyer :fnise: Og: "har du sett noe så nydelig??" :rødme: Nei det har hun nok ikke for han er verdens fineste!! :strix:

ohhh sjopping :hoppe: og hva skal du kjøpe??

håper han oppførte seg da :klem:

Ikke så veldig spennende dessverre! :ler: Jeg skulle kjøpe en ekstra spileløs bh, noen ullsingleter, teknisk grønnsåpe, babyneglesaks, mat og noen gaver til småttiser. Vi fikk faktisk gjort alt! Eller, jeg skulle ha nye votter også men det fant jeg ikke.. Vil ha noen varme sorte polvotter til trilleturer. Viktig å ikke fryse nå.. Og så fikk vi jo en kafetur. Det var litt hyggelig. :) Men nå er jeg kjempesliten :dåne: Tror jeg må sove litt mens maten blir laget på kjøkkenet av den nye husmoren(faren)!

Vi sloss nesten om å trille vogna! :ler:

:klem:

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"har du sett noe så nydelig??" :rødme: Nei det har hun nok ikke for han er verdens fineste!! :strix:

Ikke så veldig spennende dessverre! :ler: Jeg skulle kjøpe en ekstra spileløs bh, noen ullsingleter, teknisk grønnsåpe, babyneglesaks, mat og noen gaver til småttiser. Vi fikk faktisk gjort alt! Eller, jeg skulle ha nye votter også men det fant jeg ikke.. Vil ha noen varme sorte polvotter til trilleturer. Viktig å ikke fryse nå.. Og så fikk vi jo en kafetur. Det var litt hyggelig. :) Men nå er jeg kjempesliten :dåne: Tror jeg må sove litt mens maten blir laget på kjøkkenet av den nye husmoren(faren)!

Vi sloss nesten om å trille vogna! :ler:

:klem:

synes sånne gamle damer er så morro, de sier alltid har du sett noe så nydelig :fnise:

praktiske ting er jo fint å ha i hus, og ja :opplyser: viktig å ikke fryse på pupper og hender, risikerer brystbetennelse da!

hehe synes nye husmoren din er kjempeflink.....skikkelig stå på :)

og du......første trilleturene våre fikk jeg IKKE lov å trille :rolleyes:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å lese at det virker som du har kommet litt inn i dette med å være mamma og at du og husmoren din har fått litt kontroll :fnise: Så flink han er som hjelper til - det skulle bare mangle egentlig, ettersom du har vært såpass flink med å ta vare på sønnen hans i all denne tiden!

Imponerende at du fikk tatt deg en cafétur og at alt gikk fint - håper jeg også klarer det forholdsvis tidlig etter fødsel :Nikke: Og ekstra bra var det jo at dere fikk tak i alt dere trengte :) Hvor kjøpte du ullsingleter? Kan kanskje være litt smart å ha fremover ja.. Har begynt med ullinnlegg allerede jeg da, men når jeg er inne orker jeg ikke gå med bh fordi det er ubehagelig med magen og det hele, men må liksom ha det på når jeg er i offentligheten, for å si det sånn. Har ikke lyst at andre enn Lilletasspappan skal se godsakene :legrine:

Ikke det at jeg har så altfor mye å vise til heller, men men. Tar gjerne imot tips ang offentlig amming og diskresjon når den tid kommer :)

Håper dere koser dere riktig så mye i dag også :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! :) Ikke så ofte jeg kommer meg inn og skriver om dagen.. Utrolig hvor fort tia går.. :dåne:

Dine; jeg kjøpte ullsingletter på Cubus. De var helt enkle og fine! Veldig greit å kunne kle på ull uten å ha det på hele kroppen. Blir så så varm.. Men jeg er supernervis for puppene om dagen. Svære ullinnlegg hele tiden. Også om natta. Jeg ammet forresten med et skjerf over skulderen så det ble litt diskret. Og i mangel på ammetopp, hadde jeg en skjorte jeg kneppet opp med to singleter under, en som nådde opp til under puppene og ullsingleten over puppene. da har jeg noe på magen når jeg bretter opp. Men ammetopper jeg jo greit da.. Har fått en Boob-kjole som er kjempegrei! Den skal jeg ha på julebord på fredag tror jeg.. :)

Kort oppsummering av dagene som har gått:

Stingene er kjempefine nå og jeg kan gåååå!!! :bolledeig: I går gikk jeg ned til byen og møtte kjærsten på vei hjem fra jobb. Jeg nektet han å trille vogna for det var treningen min! :fnise: Så da ble det ca 50 min med effektiv trilling. Og i dag trillet jeg til helsestasjonen for å veie Bolla. Det er ca 20 min med BARE oppover, jeg var så SVETT da jeg kom fram! :jepp: Og så gikk jeg en runde etterpå og til sammen ble det kanskje 1,5 time... Opp i mot det i alle fall. Når jeg legger til 3 timer shopping på lørdag blir det litt i alle fall! :jepp: Selv om det bare er dilting..

Over til veiinga.. :fnise: Altså, Bolla var 3200 da han ble født. Så gikk han ned til 2835 :tristbla: på sykehuset. Fredagen vi dro hjem var han 5 dager og var oppe i 2890. Mandagen etter var han 3100. Og i dag var han....................

hold dere fast :fnise:

3785g!!!!!!!!!!!!!! :nigo: Storspiseren min!!! :strix:

Måtte veie han to ganger! :ler: trodde ikke mine egne øyne.

Nå må jeg lage middag! Kommer tilbake! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg ta en titt på Cubus og se hva de har der.. Smart forslag :) Og det var en lur måte å amme offentlig på da.. (Høres det ut som hvertfall). Jeg forstår godt at man må mate babyene sine mens man er ute, men jeg synes det går an å være litt diskré om det.. Så godt forslag, det er noe jeg sikkert kommer til å teste ut når den tid kommer :Nikke:

Så flink han er som legger på seg sånn!! Godt for dere foreldre også, og se at det går riktig veien og at det virker som han spiser godt og har det bra.

Synes du var kjempe flink som gikk så mye og bra det ikke gjør vondt mer :)

Tenker jeg kanskje skal prøve å komme meg en tur i ditt nabolag snart - savner det litt innimellom ;) Så da hadde det vært koselig om du har tid og lyst å treffes for en kaffe - kanskje noen av de andre KG jentene har mulighet også? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow!!! For en vektoppgang :jepp: :jepp: :hoppe: Kommer til å bli en liten bolle han :ler: Fint å høre at det går bra med dere :klemmer: Si fra hvis du orker kino en dag da! :jepp: Kanskje litt tidlig enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow!!! For en vektoppgang Kommer til å bli en liten bolle han :ler: Fint å høre at det går bra med dere :klemmer: Si fra hvis du orker kino en dag da! Kanskje litt tidlig enda...

I know! Jeg ble nesten litt bekymret.. :ler: Han har faktisk fått en liten dobbelthake nå. Kjære sier jeg har melkens svar på flybensin i puppene :fnise: Ikke rart han ser så full ut når han har spist..

Jeg hadde faktisk tenkt å høre om kinotur snart! :jepp: Jeg tror vel egentlig det skal gå fint nå snart jeg. Hva er det egentlig som burde begrense oss nå..? :klø: Bør jeg være forsiktig enda pga smitte..? Jeg tror ikke han har problemer med lyden eller noe sånt. Amming gjør jeg jo bare der og han er jo sikkert roligere nå enn om noen måneder. Ka du trur..?

Det bare oser lykke her :hjerte: - og det er utrolig koselig å lese :nigo:

...og plukker opp noen tips på veien

:fnise: Ja, det er mye lykke om dagen. Og det som ikke er så lykkelig blir fort glemt når prompus gjør en eller annen rar grimase :rødme:

Ja, du må bare sanke tips nå! :hoppe: Mye lykke der i gården og om dagen! :strix: Det er SÅ hyggelig!!

Så bra han har lagt på seg, søte gutten :strix:

Jaa, han har matvett han her! :) Veldig godt siden vi ble så bekymret i starten..

Middagen ble fullkornswraps med marinert laks, byggris, kesamdressing, lett stekt mango og salat. Ble ganske godt! Og kokosbolle til dessert.. :lur:

Jeg må forresten passe på å spise nok nå! Merker det glemmes fort nå siden jeg blir så opptatt med Bolla. Og jeg må jo passe på melka.. Ikke at det virker som det er noe problem nå, men når jeg blir mer aktiv er det vel greit å passe på at det blir nok.

Nå skifter min kjære sin tredje bæsjebleie siden han kom hjem i halv sekstia :fnise: Mye inn, mye ut.. :roll:

Nettene er forresten litt ymse. De to siste nettene har vi lagt Bolla i vognbagen i stede for senga. Og med smokken (som vi har begynt å bruker siden amminga går så bra) har vi ganske greie netter (bank i bordet..). da er det stort sett bare å gi han mat og så legge han tilbake igjen. Og putte inn smokken i ny og ne. Og vi sover leenge om morgenen. Men her har jeg lært at jeg ikke skal tro at vi har funnet et mønster. For det har endret seg noen ganger i løpet av den korte tiden han har vært her :fnise: MEN, jeg skal forsøke å unngå samsoving. For både jeg og min kjære sover så mye bedre da. Og Bolla sover jo like godt bare han kommer til ro. Og det er det vi som må lære han tror jeg. Jeg har forresten tatt med et tips fra akupunkturdama. Det er å legge et lite press på en punkt mellom øynebrynene. Når jeg holder der ser det ut til å roe han ned. Det og den kjente "stryke over neseryggen og øyenbrynene". Nå har jeg akkurat lagt han og håper det funket! Snakket ikke med han, bare pakket han godt inn i posen, ga han smokken og holdt han på dette punktet og strøk han forsiktig en stund før jeg gikk... Fem minutt uten lyd så langt! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at han tar smokken, og at han vil ligge i vognbagen :jepp: Lurt å venne han til det ja :) Vi sliter fælt med sovingen nå :sjenert:

Tror ikke det er noe i veien for å ta han med på kino, eneste må være om du ikke orker selv :klemmer: Jeg er med nesten når som helst! Men ser ikke hva som helst! :fnise: Har sett tre filmer, og alle har vært dårlige! :sur: Men verst den vi så sammen da :dåne:

Skal prøve tipsene dine med å stryke over neseryggen, og akupressurpunktet! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker jeg kanskje skal prøve å komme meg en tur i ditt nabolag snart - savner det litt innimellom ;) Så da hadde det vært koselig om du har tid og lyst å treffes for en kaffe - kanskje noen av de andre KG jentene har mulighet også? :)

Ja, det hadde jo vært hyggelig! :jepp: Og hva med en babykino snart..? Det er en kakaokafe her i nærheten som er skikkelig hyggelig også.. Med deeeilig kakao og kaker :lur: Kan vi ikke høre litt rundt om noen flere vil? Pupsilure? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan jo se om det er en ok film neste uke?? :jepp:

Den vi så var jo syykt kjedelig! men det han fått gode kritikker.. er det vi som ikke er kulturelle nok..? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, den har visst fått gode kritikker! Derfor trodde jeg at den var bra. Samme med "hjem til jul"...

Er med på cafebesøk og jeg :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Likte dere ikke Hjem til jul?? Den har jeg planer om å se, siden alle sier den er så bra..

Jeg vil også være med på cafe og kino... :sjenert: Dumme jobben... ;) Neida, jeg får vel være glad for at jeg er frisk og rask fortsatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så kos å lese her inne om dagen!

Alt ser ut til å gå kjempe bra!

Og supert med vektoppgangen.

Håper dere får en fin dag i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babykino neste uke høres veldig koselig ut synes jeg :) Så bra du også vil være med Pupsilure :Nikke:

Jeg kan nok de fleste dagene tror jeg, så dere må bare si fra hva som passer dere best, så finner vi ut av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...